adrian_borota wrote:Uzura distributiei nu se obsearva pe piese! distributia nu pica din cauza curelei! in 99% din cazuri se duce datorita blocarii rulmentului din pompa de apa sau a rulmentului din role, blocarea unuia dintre rulmenti duce la ruperea curelei.
Hai s-o luam pe rand:
1. Uzura distributiei se observa pe piese! Adica, rulmentii de care vorbesti nu se blocheaza dintr-o data, ci "dau semne" ca urmeaza sa se-ntample: scartaie, fluiera, "dispare" antigelul, pompa de apa curge, etc.
2. Am vazut o situatie in care rulmetii functionau perfect, pompa de apa era in stare buna, (un Vectra C), dar cureaua s-a rupt pur si simplu si a facut varza a la Cluj prin motor. Dupa desfacerea motorului, s-a constatat ca cureaua era crapata aproape la fiecare canelura, s-au dus vreo 6-7 dinti alaturati si asta a fost. Dupa acest incident, s-a pus Tech2 si s-a constatat ca avea o suta si ceva de km dati inapoi, bordul indicand in jur de 90 k (nu mai retin exact, a fost cu vreo 4 ani in urma).
adrian_borota wrote:Acela nu e mecanic care dupa 90000km spune ca acea distributie mergea mult si bine. Da, poate mai mergea 50.000km sau poate 500km, asta nu ai de unde sa stii, este un risc, de aceea se schimba mereu distributia la intervalul mentionat de producator.
1. Nu stiu pe ce te bazezi spunand chestia cu mecanicul, dar iti pot arata oricand cureaua pe care am schimbat-o eu, e-n garaj, arata impecabil, fara urme de uzura, adica fara crapaturile de care vorbeam mai sus.
Pe de alta parte, am un exemplu recent (de ieri) ca sa ne lamurim ca exista mecanici si "mecanici": unui tip cazat in aceeasi vila cu mine i-a sarit planetara la un Polo, in zona Costinesti. L-a luat un mecanic, l-a dus la el in atelier, a "constatat" ca e dus capul planetarei, l-a comandat, l-a montat, tipul aplecat si l-a 2-3 km, a sarit din nou. Mecanicul l-a dus iar la garaj, a desfacut si-a "constatat" de data asta ca trebuie planetara intreaga. A comandat-o, a venit si asta, a schimbat-o, iar acum masina merge fara probleme. Problema e ca n-a vrut sa-i dea clientului inapoi banii pe capul planetara si omul a ramas si pe jumatate f....t, si cu banii luati (io-i dadeam cu capul ala in cap
). Probabil la astfel de "mecanic" te-ai referit, nu?
2. Ai dreptate, distributia se schimba la intervalul mentionat de producator, adica 150 k sau 10 ani - vezi manualul de service, iar cureaua de accesorii se schimba la 120 k (aici vorbim de motoarele Z19DT si Z10DTH).