Portavionul 9-3 2.2 2001

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

Postby danplux » 09 Mar 2014, 23:07

Astăzi m-a(m) cam făcut de rușine.
Am plecat din Szczecin către sudul Germaniei, aproape de Garmisch-Partenkirchen, la granița cu Austria. Interes de serviciu, însă cu mașina personală că e mai frumos; altfel, trebuia mers până la aeroport, luat avion, apoi schimbat vreo două trenuri, etc. ....
O mică pată suspectă în parcare. Mers frumos cu viteză aproape constantă, în jur de 140. Odată, la o apăsare mai bruscă pe accelerație, se pune mai greu în mișcare și i se aprinde martorul de motor. Oprit imediat, pornit, "check ok", toate bune și frumoase, din nou la drum.
Merge bine, motorul răspunde cum trebuie, un zgomot de fond puțin schimbat la motor. "O fi de la cauciucurile de iarnă" zic eu. La un moment dat mi se pune de o pauză de toaletă așa că opresc și îmi văd de "treabă". În bord nu sclipea nimic.
:evil: Când mă întorc la mașină, de la distanță toată partea din spate a mașinii era murdară de "ceva" negru. "O fi fum de la eșapament?" Sub mașină disting niște pete lucioase; cam multe. Deja îmi bătea inima altfel. :shock:
Mă uit din față și grozăvie: picura la greu de sub motor, între roți, plus că toată partea de dedesubt parcă făcuse duș. Iar din cauza vitezei și curentului de aer se spoise tot fundul mașinii la exterior.
Sunat la SOS-emergency (noroc că eram în parcare), vorbit, venit mașina pentru tractări, dusă la Gera într-un service, mâine dimineață văd ce-și-cum. Cost 310 euro, fără să mai pun și costul hotelului.
Saab 9-3/2.2 TiD/ 2001/ Alb
User avatar
danplux
Senior
 
Posts: 177
Joined: 08 Dec 2012, 10:35
Location: Constanţa

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

Postby danplux » 09 Mar 2014, 23:09

Era de la ulei, evident ...
Saab 9-3/2.2 TiD/ 2001/ Alb
User avatar
danplux
Senior
 
Posts: 177
Joined: 08 Dec 2012, 10:35
Location: Constanţa

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

Postby andybumbu » 09 Mar 2014, 23:25

Nasol, o sa te coste si service-ul o gramada, cred ca sunt daune in motor, fara ulei...sper sa nu ai motorul dus :(
Au lucrat de mantuiala polonezii...sa-i vezi maine pe nemti :lol:
De ce nu te faci membru ADAC :roll: , cost sub 100ۧan si te remorcheaza de oriunde...pana-n adresa indicata de tine, tot oriunde :wink: Am mai scris, in situatia mea sau a ta, adica locuim in strainatate, ne invartim in stg-dreapta, km parcursi destui..e normal sa intervina situatii nasoale :idea:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

Postby danplux » 10 Mar 2014, 08:08

M-a dus la un service GM din Gera (Saab, Opel, Chevrolet .... ordinea de prezentare de sus în jos). Cred că ar trebui să le bat obrazul polonezilor de la service, dar să văd ce spun "experții" de nemți.
Nu intru prea des în Germania ... ăsta a fost ghinionul meu acum.
Peste o oră merg să văd despre ce e vorba. :roll: Parcă aș merge la doctor!
Saab 9-3/2.2 TiD/ 2001/ Alb
User avatar
danplux
Senior
 
Posts: 177
Joined: 08 Dec 2012, 10:35
Location: Constanţa

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

Postby manolodsv » 10 Mar 2014, 09:07

Asteptam detalii. Nasol ce s-a intamplat :cry:.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black 08 TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch 88 TAF
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

Postby danplux » 10 Mar 2014, 22:05

Senzorul de presiune al uleiului a fost buba (oeldruckschalter). Fiind defect, rămăsese pe poziția deschis (așa mi-au spus) și pur și simplu împroșca în afară uleiul din motor, precum un spray. De aia toată partea de sub mașină și spatele ei erau ca după duș.
Până la urmă am avut noroc pentru că am oprit la timp. O fi fost și instinctul sau Doamne-Doamne, nu știu; însă motorul nu a fost afectat. După ce am oprit mașina, încă mai curgea din el.
După ce au montat senzorul nou, au făcut o verificare cu niște ulei vechi. Motorul a funcționat ok.
Apoi l-au scos afară, au pus Mobil 5w30, au spălat bine mașina, au dat o tură cu ea și m-au asigurat că totul e ok apoi mi-au cerut banii: în total vreo 260 euro. După două ore de lucru.
Am mers apoi încă vreo 400 km, cu viteza de 130-140 km/h, mașina a mers foarte bine. Mi-a mai făcut o dată faza cu check-engine după ce am apăsat mai brusc accelerația. O să verific furtunurile de la turbo când mă întorc în Polonia. Nu mă dumiresc cu zgomotul ăsta constant, bănuiesc că totuși e de la rularea cu cauciucuri de iarnă.
Saab 9-3/2.2 TiD/ 2001/ Alb
User avatar
danplux
Senior
 
Posts: 177
Joined: 08 Dec 2012, 10:35
Location: Constanţa

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

Postby andybumbu » 10 Mar 2014, 23:04

Bine ca ai reusit sa pleci spre casa, Polonia, fie ea si provizorie 8)
Senzorul presiunii de ulei... e o sonda...ce dracu sa fie inchis-deschis :shock:
Zgomotul prezent e foarte posibil sa fie de la transmisie, ar merita sa dai jos uleiul, macar vei elimina o problema :roll: :idea:
Eu i-as urechea bine-bine pe polonezi... :evil: :roll:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

Postby danplux » 11 Mar 2014, 19:30

Da, nu cred că a fost cea mai bună explicație, însă așa mi-a spus. Senzorul are o parte metalică și una din plastic. Probabil este vorba despre o diafragmă internă care s-a rupt sau a plesnit, iar pe acolo țâșnea tot uleiul.

http://www.ebay.co.uk/itm/Quinton-Hazel ... 2c7943b75a

... nu pot să cred că piesa asta mi-a făcu o așa gaură în buget. :x
Deși motorul sună și a mers bine după aceea, am o teamă să nu fi fost totuși afectat cumva. :roll:
Saab 9-3/2.2 TiD/ 2001/ Alb
User avatar
danplux
Senior
 
Posts: 177
Joined: 08 Dec 2012, 10:35
Location: Constanţa

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

Postby andybumbu » 11 Mar 2014, 20:38

Bine ca totusi te poti folosi de portaavion in continuare :wink:
Asta este, buturuga mica, rastoarna.. :lol:
Sanatosi sa fim, in rest ..sa se-nvarta kilometrajul 8)
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

Postby manole74 » 11 Mar 2014, 22:55

Zgomotul pe care nu reusesti sa-l distingi e posibil sa fie de la anvelopele de iarna, mai ales daca pana acum n-ai facut drumuri in exteriorul localitatii -unde cu siguranta sunt multe zgomote care-ti pot distrage atentia sau semnala alarme iluzorii. In alta ordine de idei....conform descrierii de mai sus, consider c-ai scapat ieftin doar cu senzorul ala bulit, pentru ca impresia mea era ca ai prajit calumea motorul. Asa ai descoperit ce inseamna o masina cu personalitate :mrgreen:
Saab 9-5 Aero 2006 Hirsch
User avatar
manole74
Master
 
Posts: 284
Joined: 10 Mar 2012, 21:47
Location: Bucuresti

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

Postby danplux » 12 Mar 2014, 19:35

Asa ai descoperit ce inseamna o masina cu personalitate
... Corect, draga de ea!!!

Este adevărat, nu am făcut drumuri lungi cu cauciucurile de iarnă (care sunt noi :!: ), iar prin/pe lângă oraș nu am putut să o urc sau să o mențin la mai mult de 100-110 km/h.
Momentan sunt încă la jumătatea drumului, adică mai trebuie să stau o săptămână în sudul Bavariei, iar apoi urmează un alt moment al adevărului, întoarcerea spre Szczecin ... apoi drumul spre România, în concediu.
Sper să fie totul ok, cum spuneam mai devreme, în Polonia îi mai fac o verificare, să fiu sigur. Singura chestie nouă (asta legat și de polonezi, care mi-au verificat recent cutia de vieze) este că fix de la 140 km/h începe să se audă un șuierat. Ori sunt eu prea tipicar ... :twisted:
Saab 9-3/2.2 TiD/ 2001/ Alb
User avatar
danplux
Senior
 
Posts: 177
Joined: 08 Dec 2012, 10:35
Location: Constanţa

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

Postby danplux » 22 Mar 2014, 09:43

Aseară m-am întors în Polonia după un drum de vreo 850 km. Mașina s-a comportat exemplar, motorul nu a vrut decât peste 140 la oră. Chiar și fluieratul pe care îl remarcasem inițial, de la cutie probabil, a încetat după ce am dus-o în viteze mai mari.
Despre zgomotul înfundat care m-a acompaniat pe parcursul drumului, cu siguranță voi verifica și dacă instalația de evacuare nu are vreo "scăpare" pe undeva.
Un singur lucru de remarcat și nu este prima oară - chiar sunt curios dacă a mai experimentat cineva asta; în plafonul de viteză 120 - 130 km/h, pe la 2700-2800 rpm, dacă nu o țin sub sau peste aceste valori, ceva se întâmplă cu aspirația, deoarece motorul poate să piardă din putere și imediat se aprinde martorul în bord.
De exemplu, la un moment dat în trafic am accelerat spre 130, a trebuit să reduc înspre 120 și am vrut să accelerez imediat ca să continui ... am simțit cum a dat un pic în nas și s-a aprins martorul în bord, atunci am lăsat motorul să coboare singur în viteză, martorul s-a stins instantaneu iar apoi am simțit că am din nou putere la motor. Se mai poate întâmpla, când urc o pantă și - aflându-mă în marja de date de mai sus - încerc să o accelerez, să forțez un pic.
Din cauza asta, m-am învățat ori să nu o mențin între 120-130 km/h, ori să accelerez foarte ușor ca să trec peste pragul respectiv.
Saab 9-3/2.2 TiD/ 2001/ Alb
User avatar
danplux
Senior
 
Posts: 177
Joined: 08 Dec 2012, 10:35
Location: Constanţa

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

Postby leeloo » 22 Mar 2014, 11:51

e ceva manopera ca dai jos cutia toata.. deci intra niscaiva ore bune de manopera, piesa in sine nu costa mult..
Saab 9-3 1.8t SK 2006
leeloo
Senior
 
Posts: 201
Joined: 13 Jan 2014, 20:12
Location: Bruxelles, Belgia

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

Postby andybumbu » 23 Mar 2014, 13:13

Fa-i un test cu Tech2 ,apoi curata-ti valva EGR, clapeta de admisie-sau toata admisia, verifica senzorul MAF, intercooler-ul, debitmetrul+baia de ulei, pompa de ulei- sorbul
viewtopic.php?f=48&t=2991

Dane, eu am aut o problema de intrare aleatorie in limp mode- timp de peste un an in care am parcurs >40k km pana nu am schimbat turbina ..si de atunci am 15k km si merge de rupe
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Portavionul 9-3 2.2 2001

Postby danplux » 23 Mar 2014, 18:43

Mulțumesc pentru sfaturi, Andy. Am pregătit lista pentru mâine, la service. Nu de alta dar urmează drumul către România și vreau să plec liniștit.
Saab 9-3/2.2 TiD/ 2001/ Alb
User avatar
danplux
Senior
 
Posts: 177
Joined: 08 Dec 2012, 10:35
Location: Constanţa

PreviousNext

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests

cron