by crimona » 19 Jun 2014, 22:56
Iti spun ca unui coleg...
Andrei (topchef EDS) nu stia ca noi avem acceleratia in compartimentul motorului; de asemenea nu stie ca noi avem axe cu came MMC (sau macar unii dintre noi si vorbesc aici de dotarea de fabrica). Dar stie totusi ca bottleneck-ul motorului 2.2 este pompa de injectie. Daca vrei sa pui capul de injectie la bataie (1200 RON ptr 80000km) poti folosi softul EDS si primesti 145 cai (pe 250 euro).
Eu am folosit o metoda neconventionala pentru mare parte din Europa si anume injectia de Metanol timp de 100000km si rezultatele au fost mult peste asteptari. Sa zicem ca pustanii stage 1, 2 ,3.... 175, 190, 210 cai.
Instalatia costa 400 - 700 euro (la fel pe stagii doar ca unul de 700 iti permite din butoane sa alegi - bineinteles ca nu are presetari ci doar setari cam ca la construirea unei mape de chiptuning - ce putere vrei). Aperent zici ca e scumpa metoda comparativ cu astia care-si fac chiptuning dar iti spun cu mana pe inima ca o sa zbori. Pe maxim(210 cai adica 380 Nm ) bati Viggen-ul (care bate M5 si Porsche911) pe strada.
Si este safe. Doar ca pe setarea de MAX - 210cai poti folosi acceleratia la blana doar 1 min (creste temperatura in evacuare si masina iti da un cod de eroare care de fapt te protejeaza sa nu pirlesti motorul)
Motorul meu a implinit 3000000 km (din care ultima suta pe metanol) si necesita (conform manualului) doar rectificare Vibrochen (600 RON).
Una peste alta solutia constructiva a motorului se preteaza ca o manusa la tipul asta de tuning. Pot sa-ti detaliez si de ce dar cred ca te obosesc.
da-mi un PM ptr alte detalii.
Saab 9-3 Aero 2000 220hp
Saab 9-5 2.0T Automatic 2007 230hp
BMW K100RS 1988 100 hp