My 9-3 SS Maptun Stage 3 - JET

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Re: My 93SS 1.8t BioPower "Jet" - Evoluzione

Postby Disknkt » 18 Feb 2013, 02:31

Problema s-ar putea sa fie leagata de senzorul de pozitie al arborelui (crankshaft position sensor).
Part No. 12789959 - ~45 usd de la un dealer GM si ~200 de la Saab. :shock: :shock:

Problema suna foarte similar cu ce mi se intampla si mie si altora proprietari de 2.0T.
Porneste la rece fara nici o problema, merge snur, dar cand o opresti dupa ce mergi cu ea 1-2 ore, o lasi 5-15 minute si incerci sa o pornesti iar fie porneste si se inneaca ( cum face a mea ) fie nu porneste deloc sau doar daca apesi pe acceleratie si sare in 2k-3k rpm si coboara treptat singura pana la relanti-ul normal. Unii proprietari mai raporteaza ca nu mai porneste deloc pana se raceste motorul.

ps: VirtualBox e gratis chiar si pentru Mac. Win XP ruleaza extraordinar in el si poti sa tii WIS-ul acolo daca chiar doresti. Cel putin eu asa fac. :D
High on Boost! || 2013 MazdaSpeed 3
User avatar
Disknkt
Junior
 
Posts: 36
Joined: 24 Oct 2011, 05:47
Location: Florida/Bucuresti

Re: My 93SS 1.8t BioPower "Jet" - Evoluzione

Postby Evoluzione » 18 Feb 2013, 03:54

Conducta vine de undeva sub masina (n-aveam lumina la mine) si ajungea undeva sub capacul motorului, deci da, e foarte probabil ca sa fie benzina.
Foarte buna idea senzorului, nu m-am gandit la asta. Maine vorbesc cu ceva prieteni ingineri despre senzorul asta. Apoi voi duce Jet din nou la garaj foarte curand, se va schimba conducta si o sa probabil si acel senzor.

Multumesc baieti pentru munca tardiva :roll:
JULIET ECHO TANGO, READY FOR DEPARTURE!
Image

MS 33 JET - 2003 9-3 SS Aero 210cp
MS 93 JET - 2009 9-3 SS Maptun 245cp
User avatar
Evoluzione
Invatacel
 
Posts: 59
Joined: 21 Aug 2012, 14:51
Location: Paris

Re: My 93SS 1.8t BioPower "Jet" - Evoluzione

Postby Evoluzione » 08 Mar 2013, 19:25

Ieri am pozat masina unui prieten. Am profitat de ocazie pentru ca sa trag si Jetului cateva cadre.

Rs.jpg


1s.jpg


2s.jpg


Aah, mi-am dat seama ca nu aveam poze cu interiorul, asa c-am rezolvat si problema asta :lol:

rsz_teo_0061.jpg


Cat despre conducta si senzor, astept sa am finante suficiente pentru ele + resoft Maptun stage 1 (220cp si 340Nm). :roll:
JULIET ECHO TANGO, READY FOR DEPARTURE!
Image

MS 33 JET - 2003 9-3 SS Aero 210cp
MS 93 JET - 2009 9-3 SS Maptun 245cp
User avatar
Evoluzione
Invatacel
 
Posts: 59
Joined: 21 Aug 2012, 14:51
Location: Paris

Re: My 93SS 1.8t BioPower "Jet" - Evoluzione

Postby Evoluzione » 14 Feb 2014, 12:03

Ce se mai aude cu masina?

Masina acuma arata impecabil, i-am facut si un mic swap cu bara de Turbo X pe fata. Schimbarea de aspect este radicala (mai mult live decat in poze). Mai am o singura zgarietura mica pe bara spate, primita in timpul unei vizite in Belgia ( :evil: ) dar sper sa iasa la polish. Si inca e zgariat farul stang, nu stiu daca va iesi dupa ce polishez si infoliez farurile, dar pot trai si asa (pentru moment).
Pe spate am montat difuzor de Aero. Impreuna cu o evacuare de la Ferrita.

In rest modificari mai discrete au fost franele de Aero pe fata, franau diferit 33JET si 93JET, asa c-am procedat la o omogeneizare :lol:
Am instalat o admisie de aer BSR Optiflow si un strut tower brace de la Maptun.

Saptamana care vine dau comanda la suspensii Bilstein B8 cu arcuri de la Maptun, pana atunci imi construiesc alt pod de acces la curte ca nu mai pot intra cu buza de TX :mrgreen:
Attachments
SpateS.jpg
FataS.jpg
JULIET ECHO TANGO, READY FOR DEPARTURE!
Image

MS 33 JET - 2003 9-3 SS Aero 210cp
MS 93 JET - 2009 9-3 SS Maptun 245cp
User avatar
Evoluzione
Invatacel
 
Posts: 59
Joined: 21 Aug 2012, 14:51
Location: Paris

Re: My 93SS 1.8t BioPower "Jet" - Evoluzione

Postby manolodsv » 14 Feb 2014, 12:13

Frumos lucrat. Arata foarte bine. Spor in continuare :mrgreen:.

Sent from my airplane 9-3 SS Tid Black 08 TAF and 9-3 SS 2.0 t Hirsch 88 TAF
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: My 93SS 1.8t BioPower "Jet" - Evoluzione

Postby andybumbu » 15 Feb 2014, 14:59

Frumos, daca tot optezi pentru Bilstein B8, deci schimbi si arcurile, eu as opta pentru Eibach, no1 in lume pe arcuri :idea: Oricum iti vei ingreuna viata cu garda coborata.. :roll:

Masina arata tare bine, poate pui si o poza cu strutbar-ul Maptun. Ma intereseaza sa montez, dar desi spun ca merge pe toate motorizarile in 4 cilindri, la mine e filtrul de diesel in zona ei, deci daca poti pune o poza, merci
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: My 93SS 1.8t BioPower "Jet" - Evoluzione

Postby Evoluzione » 16 Feb 2014, 10:40

Din câte știu strut brace-ul nu este decât pentru motoarele pe bezină.
Dar merită să cauți varianta pentru diesel! Nu mă așteptam la o diferență asa de mare. Senzația la volan și comportamentul mașinii s-au schimbat simțitor.

--Edit--

Am facut cateva poze, ca sa-ti dai seama cum vine.
teo_0763.jpg
teo_0766.jpg



PS. Pun si o poza cu gatul filtrului de aer. Antonio stie de ce :lol:
Daca aveti BSR Optiflow s-ar putea in timp ca acel colier sa taie gatul filtrului, preventiv puneti cateva straturi de adeziv tip american (se gaseste si negru la Tesa). Eu am patit-o desi nu era strans excesiv, asa c-am cusut cele doua bucati impreuna (cusatura in X) si am pus trei straturi de adeziv intre colier si filtru, sper sa n-ajungeti chiar la situatia asta.
teo_0765.jpg
JULIET ECHO TANGO, READY FOR DEPARTURE!
Image

MS 33 JET - 2003 9-3 SS Aero 210cp
MS 93 JET - 2009 9-3 SS Maptun 245cp
User avatar
Evoluzione
Invatacel
 
Posts: 59
Joined: 21 Aug 2012, 14:51
Location: Paris

Re: My 93SS 1.8t BioPower "Jet" - Evoluzione

Postby andybumbu » 18 Feb 2014, 12:03

Merci pentru poza, merge si pe diesel, filtrul e chiar sub ea, iar conducta e flexibila :wink:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: My 93SS 1.8t BioPower "Jet" - Evoluzione

Postby Silencerro » 24 Feb 2014, 09:49

Am vazut JET-ul pe viu, la Polus. Evacuarea arata fabulos. Isi merita toti banii. Pacat ca nu am auzit-o cum suna :((
Am vrut sa ma intorc pt asta, dar deja ma astepta nevasta de vreo 2 ore :evil:
Saab 9-3 enthuziast
User avatar
Silencerro
Junior
 
Posts: 30
Joined: 06 Feb 2014, 13:53
Location: Dej/Cluj

Re: My 93SS 1.8t BioPower "Jet" - Evoluzione

Postby andybumbu » 23 Jul 2014, 23:10

Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: My 93SS 1.8t BioPower "Jet" - Evoluzione

Postby Billy » 24 Jul 2014, 17:01

Salut!
Masina ta...arata intr-un mare fel! Felicitari si sa ai grija de ea!
Poti sa ne spui si noua cat au costat si de unde ai achizitionat piesele?
Ma bate si pe mine gandul sa fac cateva schimbari(evacuare, frane, strut brace, difuzor, si de ce nu bara pe fata).
Multumesc!
Saab 9-3 2.0t Arc 175CP
Billy
Invatacel
 
Posts: 71
Joined: 15 Nov 2013, 09:49
Location: Bucuresti

Re: My 93SS 1.8t BioPower "Jet" - Evoluzione

Postby Evoluzione » 08 Aug 2014, 02:12

Scuze pentru intarziere.

Evacuarea Ferrita (810€) si bara de rigidizare (160€) le-am luat de la Maptun.

Difuzorul spate original a fost ~100€ daca tin bine minte (nu mai gasesc factura) si l-am gasit la Speedparts. Franele de Aero tot de acolo le-am luat (dar sunt scumpe, ~650€ kitul pe fata, daca masina ta are rulmenti vechi, cred ca merita sa-i bati si sa optezi pentru un kit de la Maptun).

Bara fata e de la Neobrothers (~350€) dar cheala.
Am mai luat grila de jos o bucata cu ~80€ de la Neobrothers a doua bucata de la Nordic Brasov cu ~270€. La care se adauga conturul luminilor de ceata (60€ fiecare, de la Speedparts) si teoretic grilele de sus care le-am recuperat de pe bara originala. Si vopsitul barii la Mercedes inca 150€ (asta cu reducere).

Recomand si amortizoarele Bilstein B8 (750€) de la Neobrothers, impreuna cu arcuri sport (eu am de la Maptun), se potrivesc de minune cu bara de rigidizare.
JULIET ECHO TANGO, READY FOR DEPARTURE!
Image

MS 33 JET - 2003 9-3 SS Aero 210cp
MS 93 JET - 2009 9-3 SS Maptun 245cp
User avatar
Evoluzione
Invatacel
 
Posts: 59
Joined: 21 Aug 2012, 14:51
Location: Paris

Re: My 93SS 1.8t BioPower "Jet" - Evoluzione

Postby manolodsv » 08 Aug 2014, 07:02

Multi bani dar merita. Softul alti bani alta distractie ? :lol:

Sent from my airplane 9-3 SS 2.0 t Hirsch - 88 TAF and ex 9-3 SS TiD 2008 - 08 TAF
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: My 93SS 1.8t BioPower "Jet" - Evoluzione

Postby Evoluzione » 08 Aug 2014, 12:19

Am uitat, la bara fata, buza de TX, e 80€ din cate imi amintesc, de la Neobrothers.
Si la evacuare a trebuit sa cumpar heatshield pentru partea dreapta 47€ de la Nordic Brasov.
Astea sunt doar preturile la piesele mentionate de Billy, evident s-au adaugat costuri de transport si manopera la tot ce nu puteam monta acasa.

Softul a fost iara foarte scump, dar a meritat. Injectoare au mai fost, optiflowul... Am mai facut ambreiajul, volanta, distributia, pompa de apa, intretinerea periodica o data la 10000km, cauciucuri de iarna, de vara...
Si cateva probleme, doua bobine duse, am inlocuit toate patru. Am avut rezervorul spart, inlocuit si el.

In curand postez o mica anti reclama la mizeria de BSR Optiflow si alternativa la el.
JULIET ECHO TANGO, READY FOR DEPARTURE!
Image

MS 33 JET - 2003 9-3 SS Aero 210cp
MS 93 JET - 2009 9-3 SS Maptun 245cp
User avatar
Evoluzione
Invatacel
 
Posts: 59
Joined: 21 Aug 2012, 14:51
Location: Paris

Re: My 93SS 1.8t BioPower "Jet" - Evoluzione

Postby manole74 » 08 Aug 2014, 16:15

Evoluzione wrote:Scuze pentru intarziere.

Evacuarea Ferrita (810€) si bara de rigidizare (160€) le-am luat de la Maptun.

Difuzorul spate original a fost ~100€ daca tin bine minte (nu mai gasesc factura) si l-am gasit la Speedparts. Franele de Aero tot de acolo le-am luat (dar sunt scumpe, ~650€ kitul pe fata, daca masina ta are rulmenti vechi, cred ca merita sa-i bati si sa optezi pentru un kit de la Maptun).

Bara fata e de la Neobrothers (~350€) dar cheala.
Am mai luat grila de jos o bucata cu ~80€ de la Neobrothers a doua bucata de la Nordic Brasov cu ~270€. La care se adauga conturul luminilor de ceata (60€ fiecare, de la Speedparts) si teoretic grilele de sus care le-am recuperat de pe bara originala. Si vopsitul barii la Mercedes inca 150€ (asta cu reducere).

Recomand si amortizoarele Bilstein B8 (750€) de la Neobrothers, impreuna cu arcuri sport (eu am de la Maptun), se potrivesc de minune cu bara de rigidizare.


Te salut. Am o dilema in privinta suspensiei pe care urmeaza s-o schimb/up-gradez. In prezent 2 optiuni sunt conturate foarte clar:
1- kit Maptun(arcuri Maptun si amortizoare B8),
2- kit Bilstein B12 Prokit(arcuri Eibach si amortizoare B8).

Amandoua sunt sensibil egale si ca valoare de achizitie, dar nu stiu cum se comporta . Ce-mi poti spune despre varianta pe care-ai aleas-o de la Neo? Din ce mai citeam pe net, arcurile Maptun sunt un fel de Hirsch replica. Sunt progresive ca Eibach? Multumesc .
Saab 9-5 Aero 2006 Hirsch
User avatar
manole74
Master
 
Posts: 284
Joined: 10 Mar 2012, 21:47
Location: Bucuresti

PreviousNext

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron