Diesel engine vs petrol engine

Comparatii intre SAAB si alte marci de auto

Diesel engine vs petrol engine

Postby andybumbu » 23 Jun 2010, 17:17

Am deshis acest nou topic - alimentarea unui automobil,
diesel vs benzina, motoare de toate tipurile, aspirate sau supraalimentate:turbo, biturbo, compresor, turbo+compresor, motoare in 3-4-5-6-8-10-12, motoare in linie sau in V sau alte raritati, cum ar fi, un Wankel :wink: !
E mai bine sa ai un dieselar sau un benzinar, luat de nou sau second?
transmisia automata merge mai bine pe un diesel sau pe un benzinar?
cilindree mare vs downsizing?
rulaj mare/an, avantaj pt.diesel sau benzinar?
rulaj mare/an, dezavantaj sau avantaj, atunci cand cumperi un second?
intretinere mai scumpa la diesel sau benzinar?
aspirat vs turbo(cred ca doar pt. motoarele pe benzina)
Personal apreciez in mod deosebit, rulajul la viteze ridicate, avand o turatie mult sub cea a unui benzinar,
apoi autonomia, cu cateva sute de Km in plus pt.dieselar, cuplul motor omniprezent, mai ales daca ai si o remorca de tractat. Alte avantaje: temperatura de lucru a motorului mai redusa, implicit, gazele de evacuare mai reduse, deci si motorul-turbina e mai protejat, durata de exploatare mult mai mare.
Ca dezavantaje as aminti calitatea motorinei, valabil doar in Ro, consumabile mai scumpe, pret mai mare la cumparare, atat noua cat si second, ceva probleme, atunci cand e foarte frig si motorina...sau bateria, viteza de varf, o idee mai redusa, 0-100km/h o idee mai maricel, dar recuperam pe reprize; daca ai o transmisie manuala, cam trebuie sa ne jucam cu "joystick-ul",
dar asta e !
Last edited by andybumbu on 22 Jul 2010, 12:11, edited 1 time in total.
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3135
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Diesel engine vs petrol engine

Postby Edy » 27 Jun 2010, 07:36

andybumbu wrote:....pt.dieselar, cuplul motor omniprezent, mai ales daca ai si o remorca de tractat :lol: .Alte avantaje: temperatura de lucru a motorului mai redusa, implicit gazele de evacuare mai redusa, deci si motorul-turbina e mai protejata, durata de exploatare mult mai mare!
...!

De aceea, din 2006, in Guiness book of records la categoria masina cu cei mai multi kilometri facuti cu motorul original din istorie sta un Saab 900 SPG 2.0 16v turbo...care e benzina....Mwahahahahaha!
" Peter Gilbert's 1989 Saab 900 SPG that broke the one million mile mark at the 2006 Saab Convention in Lake George, New York; and the car is still running..."

Ok, lasand la oparte ca vechea scoala de ingineri de la SAAB s-au cam jucat cu inimile noastre construind blazonul marcii cu o munca incredibila facuta cu cea mai mare seriozitate pentru ca apoi americanii de la GM sa tarasca tot prin noroi, la orice alta marca daca vrei sa-ti iei o masina cu care sa faci peste 30000 de km anual se stie ca este mai avantajos sa cumperi diesel. Sunt oameni care fac 50000 de km in 4 ani cu dieselul doar pentru placerea de a avea "cuplul omniprezent" de la turatii mici. Bine, pana acum 1-2 ani turbo-benzina trebuia asociat cu o cilindree ceva mai mare, deci masina mai scumpa la achizitie decat diesel; in schimb acum, in era downsizingului, au inceput sa apara motoare din ce in ce mai mici in cilindree turbo-benzina si mai ieftine (a se citi mai avantajoase) la achizitie fata de diesel.
Parerea mea stricta personala este ca dieselul ar trebui sa ramana combustibil pentru tractoare si camioane, nu pentru masini mici de oras. Din cate observ variantele tot mai rafinate a motorului pe benzina inca nu s-au epuizat si precis nu va mai dura mult pana cand eficientizarea dpdv al consumului al benzinei va egala dieselul.
Observ noi motorizari in curtea VW (na, au bani si pretentii de No.1 mondial) de 1.2 si 1.4 cu puteri intre 105 si 180 de cai. Cel de 1.4 turbo si 160 de cai afiseazaun consum mediu de 6%; comparativ, la acelasi nivel de putere este dieselul de 2.0 care are media un pic sub 7%...; costul intretinerii motoarelor inclina mai ieftin spre benzina, apoi impozitele si rca-ul sunt mai ieftine la cilindree mai mica.
Intrebarea vine inevitabil: de ce sa mai cumpar diesel? :lol:

Apropos, stiti ca "namila" aia de skoda superb combi a primit motor de 1.4 turbo si 125 de cai? De ce va mai mira ca SAAB 9-5 va primi un 1.6...de 180 de cai? :mrgreen:
SAAB 9-5 AERO sedan, 2004, 2.3T 250cp, negru
SAAB 9-5 Vector Kombi, 1.9 TiD 150 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2001, 2.0T 205 CP, negru
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1987, 2.0i, 116 cp, verde
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2568
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Diesel engine vs petrol engine

Postby mtudorascu » 27 Jun 2010, 10:30

Sincer sa fiu la ce infrastructura de cacao avem, eu cred ca orice versiune de Saab, diesel sau benzina este supramotorizata, pana si cel de 1.8 aspirat este suficient dupa parerea mea.
Adica in afara de cativa Km de autostrada unde oricum toata lumea se grabeste si daca e aglomerat mergi mai mult stresat sa nu iti sara unu' in fata, restul de drumuri din RO nu iti dau posibilitatea sa iti impingi motorul in siguranta.
De multe ori ma gandesc ca am o masina misto si ca as vrea sa ies pe un drum bun virajat si lung si sa ajung intr-o zona turistica numai buna pentru WE.
Dar unde sa ma duc?......pe Valea Prahovei e aglomerat si plin de radare iar daca vrei sa treci de Brasov spre Sighisoara sa zicem te obosesc "milioanele de camioane" pe drumuri cu linie continua.
La Mare la noi unde anul trecut un "cocalaur" cu un BMW s-a infipt in fundul meu de mai aveam un pic si ma imbolnaveam de icter.....cocalauru' avea 5'ar cu M pachet dar cand a fost vorba sa franeze in coloana, in situatie de urgenta s-a infipt in mine ca zis ca atat il tinea frana si mi-a zis ca a mea s-a oprit foarte repede....drept urmare i-am zis ca asta e unul din punctele forte ale masinii mele si ca mai bine s-ar orienta departe de BMW....niste djoarse!
Iar alt drum?.....unde? Pe dealul negru unde a disparut drumul iar daca scapi de acolo poate sa te remorce cu succes un tir pana la Sibiu.
In concluzie cred ca cel mai bun e pana la mare la Bulgari ca macar ala e liber. :lol:
Ca sa inchei repet ideea conform careia pt posesorii de Saab nu prea conteaza combustibilul si motorul pentru ca nu prea avem unde sa il punem in valoare.
Ca idee eu cand mi-am luat masina nu ma interesa combustibilul si am urmarit mai intai un 2.0t de 175CP cu Sentronic dar s-a vandut pana m-am miscat si atunci am ales masina din semnatura in principal datorita dotarilor cuprinzatoare pe care le are.
Oricare ar fi fost as fi fost la fel de multumit de amandoua....pardon....super multumit :D
SAAB 9-3 VECTOR 1.9 TID
Ford Mondeo Mk3 Tournier 2.0 TDCI
Ford KA 1.3
User avatar
mtudorascu
Senior
 
Posts: 240
Joined: 27 Oct 2008, 18:42
Location: Bucuresti

Re: Diesel engine vs petrol engine

Postby andybumbu » 28 Jun 2010, 01:26

Tocmai fiindca traim in acest haos total din traficul nostru, este nevoie sa ai o rezerva considerabila de putere-cuplu sa iesi din "funduletul" unui convoi turcesc/bulgaresc , deci cu un aspirat de 1.8 si o greutate de 1450Kg/93 SS 1.8 apar problemele!
Supramotorizarea este reala, at cand vorbim despre viteza de varf; in Romania, mai mult de 150-160Km/h nu ai unde merge, fara sa te arda blitz-ul sau sa se intample o nenorocire.
Cu totii stim ca, pana de curand, benzinarele au fost lasate, zic eu, in mod voit, mai la o parte, fata de ultimile tehnologii, care au fost aplicate cu succes pe diesel, comonrail de peste 2000 bari injectie, turbo in cascada, turbo cu geometrie variabila, materiale usoare pt.bloc motor, in loc de fonta arhaica, aluminiu turnat la rece, magneziu si alte aliaje usoare.Dar optica se schimba si, ceea ce parea de-a dreptul o gluma, motoarele de doar 1.2sau1.4 cu 'turbinite' sau turbo&compresor dau fum la aspirate de 1.6-1.8 sau chiar 2.0, incet,incet se adopta injectia directa de benzina, materiale noi, turbine mici cu inertie & feedback instantaneu, etc... Dar aceste motoare au si un pret pe masura, adica tehnologia se plateste, trebuie recuperati cumva banii investiti in dezvoltare.
Edy, motorul de 1.4 si 160 CP nu prea se poate compara cu un 2.0 140CP , fiindca are si turbo+compresor, iar consumul combinat e de 6.3L/100Km benzina1.4TK si de 4.8L/100Km diesel de 2.0TDI(vw.de) deci :shock: , ai dreptate vizavi de taxe, pret; in echipare identica, pretul e cu 2000 euro in plus pt. 2.0TDI :cry: deci trebuie multe calcule, atunci cand cumperi ceva nou, mai ales.
Motorul de pe Skoda Superb de doar 1.4 T 125Cp ,dar un cuplu de 200Nm, de la doar 1500-4000rpm,
Vmax 199Km/h, deci adio 2.0 aspirat, pai, nu-i superb :mrgreen:
Un motiv foarte bun, diesel vs benzina, este legat de autonomie; pe relatia Timisoara-Saar., aprox.1450Km, mers identic, adica cam 12 ore consum cu 93SS 2.2TiD aprox. 120L/diesel, iar cu 93SS 2.0t aprox. 160L/benzina, deci dus-intors,diferenta e de peste un tanc-aprox.100euro; precizez ca 600km sunt parcursi doar in Germania, 200Km/h-frana-200Km/h, iar la 2.0t efectiv acul de la fuel vizibil se ducea inspre golire :cry: ...sa nu mai pun si opririle la benzinarii, unde mai stai la rand si pret de 1.5 Euro/litru.
Last edited by andybumbu on 22 Jul 2010, 12:22, edited 1 time in total.
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3135
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Diesel engine vs petrol engine

Postby Edy » 28 Jun 2010, 07:16

andybumbu wrote:....Edy motorul de 1.4 si 160 CP nu prea se poate compara cu un 2.0 140CP ,fiindca are si turbo+compresor iar consumul combinat e de 6.3L/100Km benzina1.4TK si de 4.8L/100Km diesel de 2.0TDI(vw.de) deci :shock: .... !

Eu discutam despre motorul "dizel" 2.0 si 170 de cai al carui consum in carte este de 6.4% mediu; un vecin are un pasat de genul cu dsg si zice ca sub 10% in bucuresti nu i-a luat niciodata si cam 6% afara deci o medie de 8%. Nu zic ca 1.4 consuma cat in carte dar daca este sa ne luam dupa carte...tot consuma mai putin.
In alta ordine de idei: ce daca motorul de 1.4 are si turbo si compresor? Are pana la 180 de cai? Poate sa aiba si injectie cu red bull ce ma intereseaza? Comparatia o faceam la potenta si cuplu nu tehnologia implicata pentru a o produce. Crezi ca o sa mai dureze mult pana cand o sa vedem un 1.6 dizel cu turbo si compresor? Orice este posibil.
SAAB 9-5 AERO sedan, 2004, 2.3T 250cp, negru
SAAB 9-5 Vector Kombi, 1.9 TiD 150 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2001, 2.0T 205 CP, negru
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1987, 2.0i, 116 cp, verde
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2568
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Diesel engine vs petrol engine

Postby andybumbu » 28 Jun 2010, 14:36

Ok, motorul diesel de 2.0 Tdi si 170Cp 350Nm,cutie DSG,
consuma pe golf6 :urban 6.9L/100Km mixt 5.4L/100Km
1.4TK si 160Cp 240Nm,cutie DSG
consuma urban 7.5L/100Km mixt 6.0l/100Km(sursa vw.de)
Deci dupa "carte" e o diferenta, mica dar exista!Motorul de 1.4TK 180Cp se monteaza doar pe Polo GTI.
Toti stim, consumul by factory e cu vreo20-25% mai mic decat cel din traficul real si nu de pe stand+depinde in mod crucial de stilul de mers,vreme, viteza medie, greutatea masinii+ceea ce transporta, bagaje suplimentare pe plafon sau ceea ce tracteaza, calitatea carburantului, etc.
A compara un motor cu altul, eu cred ca nu e corect sa comparam in cazul de fata biturbo cu turbo. corect, in cazul Vw, este sa comparam 2.0 TDI biturbo care dezvolta 220CP putere cu 1.4TK,. putem compara motorul de la Bmw 3.0 biTurbo benzina cu motorul Bmw 3.0 aspirat? 306Cp 400Nm vs 204Cp 270Nm???
Cred ca va aparea tehnologia turbo de tipul fiecare cilindru cu propria turbina :mrgreen:
Last edited by andybumbu on 22 Jul 2010, 13:42, edited 1 time in total.
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3135
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Diesel engine vs petrol engine

Postby Edy » 28 Jun 2010, 17:01

Ok, compara tu ce vrei fanule bemve dizel pentru ca se vede treaba ca nu vrei sa intelegi unde am batut eu cu ideea si chiar nu vreau sa ma repet. :(
Vad ca "pofta" de a te contra cu cineva iti intuneca ratiunea de a intelege ca prin mesajul meu nu am cautat sa denigrez sau sa intinez "calitatile extraordinare" ale motorului VAG, ci din contra, sa arat ca sunt alternative din ce in ce mai interesante ale motorului Otto care vine din urma surclasand motorul Diesel acolo unde nu a putut sa o faca niciodata pana acum: la consum
Revin la parerea mea, care repet ca nu o impun nimanui, ca motorina ar trebui sa ramana combustibilul vapoarelor si tractoarelor nu a masinilor in oras. Cine merge cu nemiluita peste 30-50000 de km pe an, ar fi mai avantajos sa ia dizel (apropos de legatura cu topicul in care scriem) dar hai sa fim seriosi ca sunt masini, aceeasi marca comparata benzina/diesel, care diferenta de pret intre ele se amortizeaza dupa 100.000 de km...; trebuie sa fii ruda cu hagi tudose ca sa ajungi la concluzia ca trebuie sa iei masina dizel doar ca dupa 4-5 ani incepi sa-ti recuperezi investitia...; adica tocmai la timp cand te gandesti sa o vinzi!

IN ALTA ORDINE DE IDEI: suntem pe forumul SAAB, unde unitatea de 2.0 sau 2.3 face legea. Noi iubim motoarele pe benzina pentru senzatiile extraordinare pe care ni le ofera. Nu stiu daca ai observat dar cred ca numai la SAAB alternativa diesel este mai ieftina decat cea pe benzina (dupa noile liste de preturi ale noului 9-5) asa de mare este aprecierea acestor motoare.

Acum merg cu un 9-5 aero automat si crezi ca-mi pasa ca inghite 18% in oras? Am avut la un moment dat passat variant 1.9 tdi cu tiptronic si sugea 12,5 litri de motorina in oras...; am fost cu ea la toate servisurile de specialitate, am primit acelasi raspuns: "hei, este in regimul ei"
E o diferenta de 5,5 litri (adica 25 de lei).
Avand in vedere media de cca 70 de km pe care-i fac zilnic (eu personal, nu am zis de tine, ca poate tu faci 1000 de km pe zi) prefer sa platesc surplusul de 17,5 lei zilnic pentru confortul, supletea, viteza, acceleratia, eleganta...etc...SAABului 9-5!
SAAB 9-5 AERO sedan, 2004, 2.3T 250cp, negru
SAAB 9-5 Vector Kombi, 1.9 TiD 150 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2001, 2.0T 205 CP, negru
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1987, 2.0i, 116 cp, verde
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2568
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Diesel engine vs petrol engine

Postby mtudorascu » 28 Jun 2010, 20:19

Poate sa imi explice si mie cineva dpdv mecanic cele de mai jos.
Si nu....explicatia cu demultiplicarea rapoartelor din cutia de viteze nu va tine.
Astfel de ce in echiaprea XWD benzina are repriza imbunatatita fata de diesel si de ce in echiparea FWD lucrurile sunt invers?
Apropos pt comentariile despre 1.6 ..... ia vedeti ce apropiate sunt reprizele 1.6 - 2.0.
Datele luate din brosula noului 9-5.
Elasticitate (sec) 80-120 km/h 1.6 t 2.0 t 2.0 ttid
în treapta a 5-a FWD: 10.8s 10.6s 8.4s
Saab XWD: - 9.8s 9.4s
Si mai bine luati link-ul ca nu ma descurc sa fac un tabel :)) (pagina 7)
http://www.saab-romania.ro/assets/pdf/S ... O_2010.pdf
SAAB 9-3 VECTOR 1.9 TID
Ford Mondeo Mk3 Tournier 2.0 TDCI
Ford KA 1.3
User avatar
mtudorascu
Senior
 
Posts: 240
Joined: 27 Oct 2008, 18:42
Location: Bucuresti

Re: Diesel engine vs petrol engine

Postby andybumbu » 29 Jun 2010, 00:25

Edy, nu am nici o pofta de a ma contra, desi asa se nasc ideile noi, din contre constructive :lol: ; am avut, pana acum, mai multe marci de masini, 2-Bmw 318i, Dacia 1310, Renault Megane2, Citroen C4, Vw golf 2-1.8i preparat pt.curse, Saab93SS 2.2TiD, deci nu sunt la prima masina si sper ca nu la ultima :wink:. cred ca diferente majore diesel vs benzina, la masinile noi, nu sunt, fata de cele de acuma 10 ani sau mai mult.
Istoria marcii Saab, in privinta dieselului, este zero, daca nu era GM, probabil ca nici nu se introducea motorul prin compresie, desi motorul 1.9TTiD, cu adevarat unul de Saab si cu care am rulat peste 10000 Km este o referinta; ar fi interesanta o statistica cu privire la numarul de unitati vandute diesel vs benzina :wink: ,.... cred ca am fi surprinsi de rezultat.
Ai dreptate cu privire la alternativele noilor motoare turbo- benzina cu cilindreea redusa, dar putere & cuplu mare si mai nou consum redus.
Ceea ce spunea si mtudorascu, diferentele intre 1.4TK vs 2.0TDI la reprize si Vmax sunt nule.
In legatura cu masina pe care o conduci tu zi de zi , nu e o alegere economica, ci una sentimentala. Te inteleg, deoarece de peste 7 ani conduc un Saab si daca-l vand tot un Saab mi-as cumpara, desi economic vorbind, nu-l mai vand decat unui fan :wink:
Parcurg urban cam 1000Km in Timisoara noastra, ocolind gropile si consum cam 12% diesel, dar asta e.
Poate este greseala de tipar, vorbesc de problema cu reprizele de la noul SAAB95.
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3135
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Diesel engine vs petrol engine

Postby andybumbu » 08 Aug 2014, 08:31

Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3135
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara


Return to Comparatii

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests