Achizitionare SAAB 9-5 AERO 2.3

Discutii despre seria 9-5 '98-'10

Achizitionare SAAB 9-5 AERO 2.3

Postby eugenmanea » 01 Oct 2014, 10:24

Salutare si bine v-am gasit! Ma gandesc serios sa intru si eu in frumoasa familie SAAB prin achizitionarea unui SAAB si rugamintea mea ar fi sa ma ajutati cu cateva detalii pe care sunt sigur ca le stiti
Datele problemei stau in felul urmator: am gasit de cumparat un SAAB 9-5 AERO din Dec 2006 motor 2.3 260 cai (din cate am inteles are boost care te duce in 300 cai la apasarea pedalei de acceleratie la maxim?).
Masina e 'avion' si la propriu si la figurat: piele crem, scaune ventilate full option mai putin navigatie trapa si cutie automata, are 58,000 km reali (o cumpar de la un prieten si stiu tot istoricul masinii), tinuta in garaj, in ultimii 3 ani s-a circulat f putin cu ea app 1,000 km pe an, masina foarte ingrijita si bibilita. La exterior singurul 'defect' sunt 2 zgarieturi pe aripa dreapta spate de la o scara cazuta pe masina.(nu sunt profunde dar nici nu ies la polish). Ce ma 'nelinisteste'- ce intrebari am:
1. Piesele- se gasesc piese pentru acest model la un pret acceptabil ? Ma refer aici si la parti uzuale de caroserie (o bara, un far etc), dar si la parti care sunt consumabile (filtre, placute de frana bujii etc)
2. Fiabilitate- aici sunt destul de linistit m am tot uitat pe review uri despre SAAB in general si unii spuneau ca unul din motivele pentru care SAAB a intrat in faliment este ca au facut masini care nu se strica si deci cumparatorul nu e nevoit sa schimbe masina. Totusi ar fi unele parti mai sensibile/ la care ar trebui sa fiu atent?
3. CASCO. Aici e problema mare. Am primit niste cotatii care m-au dat pur si simplu pe spate: intre 1,000 EUR cu fransiza pana pe la 1,500 EUR. WAW, in 5 ani mai platesc odata masina!! Cunoasteti vreo companie care coteaza mai 'omeneste' dar in acelasi timp sa fie si OK? (eventual decontare cu Cobalcescu). Asa la o privire am vazut ca Gothaer ar avea niste oferte interesante...
4. Consum. La cati cai are ma astept sa fie suuuuuus...si totusi cat de sus? Adica de ex la 140 la ora constant pe autostrada cam cat ar fi consumul? In oras ma astept cam pe la 15%...dar sunt constient ca aceasta masina nu este pentru oras.
5. Si nu in ultimul rand: Cat de pretabil este acest motor pentru instalatie GPL? Stiu ca motoarele Turbo sunt ceva mai complicate si e mai dificil sa pui GPL pe ele.

Multumesc mult pentru suport si abia astept sa aud vesti de la voi.
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 139
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Achizitionare SAAB 9-5 AERO 2.3

Postby MagicPenguin » 01 Oct 2014, 15:51

Salut Eugen si bine ai venit.

Legat de boostul care "te duce" la 300 de cai, te pot asigura ca este un basm. Daca s-a circulat putin cu ea, nu este neaparat un lucru bun. S-a schimbat uleiul anual? Poti avea depuneri in baia de ulei, furtune imbatranite prematur, caucicuri "patrate", rulmenti gripati, etc.

1. Elementele de caroserie noi sunt de multe ori destul de greu de gasit. Majoritatea le achizitioneaza din dezmembrari. Nici aici nu ai o oferta foarte bogata, dar de cele mai mute ori gasesti daca iti dai interesul. Orice alte consumabile sunt relativ usor de gasit.

2. Si povestea conform careia SAAB a dat faliment pentru ca facea masini foarte fiabile este tot un fel basm. Nu sunt cele mai stricacioase masini, dar colegii cauta relativ des un Tech 2 si un sfat pentru diverse probleme. Fa-ti timp si citeste primele doua topicuri din sectiunea 9-5. Ai acolo multe informatii utile.

3. Nu te pot ajuta.

4. Ce cutie are masina? Consumul la 140 km/h o sa fie in jur de 9% +/- 0,5%. Urban este greu de spus. Completeaza la profil orasul din care esti. Daca esti din Bucuresti, nu e exclus sa ajunga chiar si la 18-20% uneori. Conteaza ce drumuri ai, la ce ore si cat de greu e piciorul. 15% urban consuma si un Aero de 2.0.

5. Se poate pune GPL fara probleme. Nu este dificil pentru cei cu experienta.
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Achizitionare SAAB 9-5 AERO 2.3

Postby eugenmanea » 01 Oct 2014, 19:56

Hai nu ma dezumfla acum, eu sunt mai mult decat incantat de masina! Stiu problemele acestui motor, dar din ce am mai citit (cred ca tot pe aici) bolile copilariei s-au cam rezolvat- modelul 2006 e destul de OK ca si fiabilitate.
Din Bucuresti sunt dar nu o voi folosi foarte mult in oras- vorba aia exista bicicleta, metrou plus ca eu stau in zona de Nord unde nu e f aglomerat.
Pentru ce o iau eu...e pentru plimbari luungi prin tara plus strainatate din aceasta cauza vreau sa ii pun GPL- la un consum de 12% gpl (in traducere 5.8% benzina) e chiar OK pentru o masina care din cate am inteles e din clasa lui A6.
Eu de obicei tin foarte mult la masina- momentan am o Kia Proceed cu 105,000 km la bord din 2008 si pana acum nu I-am schimbat un arc la motor (GPL de 40,000 km).- revizii la maxim 13,000 km facute numai la reprezentanta cu piese originale.
Apropo la ce sa ma astept- cam cat costa o revizie la Saab daca o fac la reprezentanta?

Masina a fost foarte bine intretinuta- piese doar originale, revizii doar la Auto Cobalcescu, ulei schimbat in fiecare an plus filtre, cauciucuri schimbate intre ele ca sa se toceasca uniform, are si jante + cauciucuri de iarna.
Oricum cauciucurile probabil le schimb daca sunt cele originale.
Pretul cerut este de 7,000 EUR si probabil masina va ramane pe numele proprietarului ca nu are rost sa platesc taxa de 3,000 EUR. Eu zic ca e un pret OK...
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 139
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Achizitionare SAAB 9-5 AERO 2.3

Postby andybumbu » 01 Oct 2014, 20:18

Scopul nostru nu e de a te dezumfla...ci de te a pune-n tema :wink:
A punctat bine Antonio, dar la piese din dezmembrari, cred ca o sa ai mari probleme, nu prea sunt pt saab 95og si mai ales cu facelift
O astfel de masina e facuta exact pt ceea ce -ti doresti tu, nu are nici-o legatura cu koreanca ta actuala :roll:
Costurile nu sunt uriase la partea de service-consumabile, dar piesele in mod cert se vor gasi mult mai greu decat la alte marci, bineinteles si pretul, dar cel mai rau e ca la destule piese doar vei visa cu banii in buzunar...
Banuiesc ca stii cat e impozitul, vreo 200€\an, instalatia gpl costa vreo 8-1000€, in rest fiecare face ce vrea cu banii sai :idea:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Achizitionare SAAB 9-5 AERO 2.3

Postby eugenmanea » 01 Oct 2014, 20:26

Pe mine sincer motorul ma lasa rece ca are atatia cai..as fi preferat sa fie diesel ca sa nu ma mai incurc cu Gpl.(150 cai hai 160 ca Saab ul e mai greu ar fi fost arhi suficienti)
Ce vreau eu e ce nu am pe koreeanca: xenon, (apropo o avea si functia de ti se aprinde proiectorul cand virezi la dreapta- stanga?), spatiu, pilot automat si un portbagaj care sa imi permita sa ma gandesc si la un bebe la anu'. Nu mai vorbesc de pielea aia crem cu ventilatie in scaune...

Deci daca pe mine ma loveste unu in traffic, am CASCO si trebuie sa schimb bara- Autocobalcescu nu poate sa imi aduca o bara noua?
La ce piese te referi cand zici ca doar visezi la ele?
Da stiu de impozit dar calculul meu e cam asa: o masina cu dotarile Saab ului noua costa in jur de 25,000 EUR minim. Poi de 18,000 EUR bag GPL pana la pensie! :)
Un SH premium cam iese din discutie pentru ca daca nu e o masina de la un cunoscut ai ocazia sa iti iei o super mega teapa.
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 139
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Achizitionare SAAB 9-5 AERO 2.3

Postby andybumbu » 01 Oct 2014, 20:39

Lumini adaptive sunt doar pe 93SS facelift si bineinteles ca pe putine :lol:
Da bineinteles, sunt repere care nu se gasesc deloc nici in DE unde eu locuiesc, mai pe intelesul tau, daca astazi ai ramane fara oglinzi, iti garantez ca nu sunt pe stoc, mai ales heliomatele :lol: si costa vreo 550€ bucata
Sfatul unui saabist de peste 1 deceniu, daca ai banii astia adica vreo 8-10000€ si tot vrei un saab 95, ia-ti un 95 diesel...poate si combi, e mai versatil si nu ai treaba, autonomie afara de vreo 8-1000km cu un plin, are tanc de 75L, urban vreo 10% sau 93SS e mai uzual, la banii astia gasesti o frumusete :idea:

Cred ca glumesti :lol: :lol: :lol: un astfel de Aero, costa in jur de 45000€ mai chelut, unul full 60000€
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Achizitionare SAAB 9-5 AERO 2.3

Postby eugenmanea » 01 Oct 2014, 21:14

Cand am zis 25,000 EUR nu m am referit la SAAB care oricum a devenit cam praf dupa 2007 cand e facut pe acelasi tipar cu Insignia, ci la o masina care sa aiba dotari care ma intereseaza pe mine si din aceeasi clasa- un Pug 508, Skoda Superb (nu noua) etc.

Eu sunt f interest sa cumpar acest SAAB pentru ca are f putini kilometri si il stiu pe proprietar- deci nu are vicii ascunse. Nu ma intereseaza alt SAAB.
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 139
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Achizitionare SAAB 9-5 AERO 2.3

Postby manolodsv » 01 Oct 2014, 21:18

Atunci ce mai stai - chitit sa il iei esti, de piese se mai gasesc,unele mai grau altele mai usor,consumul ala este, mers atent si fara incidente te duce mult timp de acum incolo. Pune si niste poze sa vedem cu ce te vei "lauda" :lol:.

Sent my SAAB 9-3 2008 2.0 t Hirsch Pa Bum Bum
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Achizitionare SAAB 9-5 AERO 2.3

Postby eugenmanea » 01 Oct 2014, 21:36

Pai tocmai asta e..inainte trebuie sa ma asigur ca iau decizia inteleapta.
Cred ca voi da o fuga si la Cobalcescu sa ii intreb care e treaba cu piesele.
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 139
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Achizitionare SAAB 9-5 AERO 2.3

Postby Hypo » 01 Oct 2014, 21:45

Cum poti face o masina din 2007 dupa acelasi tipar cu una din 2008 nu pricep da na...Invers inteleg ;)
Ex 2005 Saab 9-3 SS 1.9 TiD 150 CP
2006 9-3 Aero 2.0T 210 CP
2007 9-3 Vector 1.9 TiD 150 CP
2009 9-3 Aero 1.9 TTiD
User avatar
Hypo
Master
 
Posts: 397
Joined: 16 Nov 2013, 18:24
Location: Bucuresti

Re: Achizitionare SAAB 9-5 AERO 2.3

Postby andybumbu » 01 Oct 2014, 22:09

Pai de la A6 ai ajuns la Peugeot sau Superb... :lol: Vorbeste cu Florin de la Autocobalcescu si te va lamuri :idea:
Insignia e pe aceeasi platforma cu 95NG
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Achizitionare SAAB 9-5 AERO 2.3

Postby eugenmanea » 01 Oct 2014, 22:45

Pai e simplu. Ca si masina Saab 9-5 concureaza cu A6- clasa premium.
Unul nou/ 2-3 ani vechime eu nu imi permit- A6.
Am facut o analiza si asupra unei masini clasa 508/Superb (adica nu Premium dar spatioasa) cu dotarile care imi lipsesc mie la koreeanca. Ei pentru acea sub-premium trebuie sa scot din buzunar 25,000 EUR vs acest SAAB care este si premium si are si f putini kilometri si e si f ieftin

Nu am inteles cu 2007/2008

No offence dar as prefera sa ma sfatuiasca cineva care are aceasta masina: 9-5 AERO 2.3. Pentru ca am impresia ca posesorii de spark ma sfatuiesc sa iau spark diesel in loc de Chevrolet Camaro pe benzina
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 139
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Achizitionare SAAB 9-5 AERO 2.3

Postby danezu » 02 Oct 2014, 05:47

Si legat de casco, daca nu faci la firme serioase, mai bine pui banii intr-un cont.....asa de zile negre-:)

Bafta!

Sent from my Note 3
Image
User avatar
danezu
Saabist
 
Posts: 827
Joined: 04 Nov 2010, 17:56
Location: Bucaless

Re: Achizitionare SAAB 9-5 AERO 2.3

Postby MagicPenguin » 02 Oct 2014, 08:46

eugenmanea wrote:No offence dar as prefera sa ma sfatuiasca cineva care are aceasta masina: 9-5 AERO 2.3. Pentru ca am impresia ca posesorii de spark ma sfatuiesc sa iau spark diesel in loc de Chevrolet Camaro pe benzina


No offence, dar daca vrei sa cumperi un 9-5 Aero doar pentru ca e o masina ingrijita cu km putini a unui cunoscut si are scaune frumoase, nu e alegerea potrivita pentru tine. Cu atat mai mult daca ti-ar fi placut sa fie diesel si motorul te lasa rece... Las-o cuiva care chiar cauta asa ceva, pentru ca sunt destui care o viseaza cu ochii deschisi. Daca nu o cumperi din pasiune pentru model, nu o sa fii dispus sa ii suporti toate capriciile si crede-ma ca are destule. :wink:
I drive:
Image
I miss:
Image
User avatar
MagicPenguin
Saabist adevarat
 
Posts: 2045
Joined: 26 Aug 2011, 09:16
Location: Bucuresti

Re: Achizitionare SAAB 9-5 AERO 2.3

Postby FXM » 02 Oct 2014, 13:30

1. Piesele, de regula, se gasesc si, da, la un pret acceptabil pentru clasa de care vorbim - exista si cazuri in care nu prea - oglinzi heliomate, luneta - care, ca exemplu, de vreo jumtate de an nu este (nici macar) pe stocul din Suedia si ori mai fi si altele - asta nu inseamna ca nu se pot gasi variante de AM sau chiar dezmembrari.

2. Fiabilitate, este destula, problemele mai delicate au fost rezolvate dupa MY05, insa mai exista si dupa, cum sunt spargatorul de val din rezervor, clapeta de acceleratie, caseta de apridere sau senzorul de la arborele cotit. Ficare masina are problemele ei mai mici si mai mari, fiabilitate maxima nu exista.

3. Casco, raportat la pretul pe care esti dispus sa-l platesti la achizitionare, cred ca vei gasi ceva care sa te multumeasca - cred ca la valorile mentionate de tine suma asigurata este mai mare de 7.000; de asemenea, calculul cu 5 ani platita din nou nu are relevanta, daca vrei casco.

4. Consumul, este sus da, insa e normal sa fie asa - in limitele cum s-a mai scris si relativ in functie de cum mergi, insa nu te astepta la miracole daca mergi "batraneste".

5. GPL se poate pune fara probleme, daca instalatia e ceva de bun simt.

Faptul ca te lasa rece motorul/caii este un motiv, poate chiar primul, care ar trebui sa te determine sa cauti alta masina, eventual un diesel chiar 9-5, pentru ca altfel s-ar putea sa regreti achizitia - 9-5 aero este o masina cu pretentii din toate partile.

Saab nu a devenit praf nici dupa 2007, nici macar dupa faliment - dovada e chiar si aici unde scrii tu.
Despre platforma comuna cu Insignia si istoria Saab/GM trebuie sa mai citesti si ai sa descoperi mai multe - iar daca te uiti pe strada ai sa vezi chiar foarte multe Insignia, cu la fel de multi posesori praf - oare ?!

Comparatia cu actuala masina sau chiar cu altele din clasa nu prea se justifica - se spune ca exista "un ceva" care atunci cand te urci prima data intr-un Saab te face sa iti placa masina si sa devii dependent atunci cand o si conduci - e greu de descris in cuvinte, pur si simplu simti. Evident ca devii subiectiv. Eu, si sunt convins ca si altii de pe aici, au simtit si simt in continuare. Poate ca acest ceva este unul dintre cele care ne face sa acceptam problemele mai mici sau mai mari ale unui Saab si cu atat mai mult daca mai e si Aero cu 2,3.

Tu te-ai urcat in masina de care vorbesti ?
FXM
Nou venit
 
Posts: 8
Joined: 28 Jan 2010, 10:39
Location: bucuresti

Next

Return to SAAB seria 9-5

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

cron