Costuri intretinere SAAB

Service mai ieftin, piese originale mai ieftine, reparatii de calitate

Costuri intretinere SAAB

Postby ess1902 » 29 Oct 2009, 13:02

Pornind de la anumite discutii (si dispute as putea spune de pe forum) daca SAAB este sau nu o masina ieftina ca si intretinere as propune acest topic in care fiecare sa expuna cit anume l-au costat reviziile, in principiu la reprezentante, dar nu numai. Cred ca ar fi util sa fie postat modelul si eventual costurile suplimentare celor strict de intretinere.
9-3 TID DFP 150 cp
ess1902
Master
 
Posts: 295
Joined: 27 Mar 2009, 08:49
Location: Iasi

Postby Edy » 29 Oct 2009, 13:48

saab 93 aero coupe 2002, ulei+filtre (inclusiv polen care nu inteleg de ce e vreo 200 de ron) cu manopera si verificare cca 600 de ron, placute fata 220 ron, spate nu leam schimbat inca dar sunt vreo 170 de ron la reprezentant originale. Oricum iese cam la fel cu intretinerea unui logan iar cred ca nu e cazul sa mai zic ce diferenta este intre cele 2 modele...
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Postby saabby-727 » 29 Oct 2009, 14:50

intereseazä aici si costurile din germania?
Cä dacä da, as putea sä fac o listä cu cit m-a costat pe mine Anni 9000
si cu cit m-a costat 9-5 pinä acum.
Una e clarä: SAAB nu e o masinä pt. oameni säraci. :(
Si cum am mai scris: obrazul subtire cu cheltuialä se tine,...si ... ca si la orice spectacol ca sä stai in fatä trebuie sä plätesti mai mult.
Si fiind intr-un saab esti al naibii de ... "in fatä" ! :lol:
sä joci golf sau polo, sä conduci logan sau mai bine SÄ PILOTEZI UN SAAB?
la saab frinatul murdäreste jentzile
9-5 2,3T vector 220HP
saabby-727
Senior
 
Posts: 141
Joined: 08 Mar 2009, 14:21
Location: kaiserslautern

Postby ess1902 » 29 Oct 2009, 14:57

Cred ca ar fi extrem de interesant sa aflam si costurile din Germania! :!:
9-3 TID DFP 150 cp
ess1902
Master
 
Posts: 295
Joined: 27 Mar 2009, 08:49
Location: Iasi

Postby raul » 29 Oct 2009, 15:55

SAAB 93 AERO 2.8TS A6 2008,
Sub 400 Euro niciodata, si eu fac revizia la 5000 Km.

Citez: saabby-727
''Una e clarä: SAAB nu e o masinä pt. oameni säraci.''

va pup
i love 93 Aero
User avatar
raul
Invatacel
 
Posts: 54
Joined: 30 Jul 2008, 17:56
Location: Bucuresti

Postby saabby-727 » 14 Nov 2009, 18:40

costuri la 9.5 vector 2,3T
din päcate simbolul EURO nu apare peste tot, nu stiu de ce, insä a se citi totul in euro:
(si sä nu uit: TVA este 19%)
asigurarea totalä casco 502€ inclusiv TVA / an
impozitul 136€ inclusiv TVA / an
placheta verde (bio)pentru circulat in aglomeratii urbane unde numai verdele e admis (unele orase mari) 15 € inclusiv TVA
testare +control software 15,52€+TVA
corectat afisaj nivel carburant 15,52€+TVA
reprogramat computerul 62,08€+TVA
4 bujii aero 59,40€+TVA
ulei 11,09€+TVA
antigel 5,20€+TVA
echilibrat 4 roti 20,70€+TVA
emblemä 19,98€+TVA
caseta de aprindere demontatä si remontatä 29,80€+TVA
golit rezervorul de benzinä total 37,25€+TVA
scheletul de sustinere al rezevorului demontat si remontat 52,15€+TVA
fäcut plinul din 5 in 5 litri si reglat afisajul nivelului de carburant 14,90€++TVA
cu aceastä ocazie de mai sus:plinul de benzinä(76,67L) 77,44€ :wink: färä TVA !!!!!! :)
1 plasä de fixat obiecte lateral consola centralä 22,09€+TVA
inlocuit scrumiera cu compartiment pentru depus obiecte 35,54€+TVA
clapeta de admisie la acceleratie?(drosselklappe)? curätatä 29,80€+TVA
filtru 7,89€+TVA
garniturä pt. filtru 1,05€+TVA
ulei 5W30SYN 4 L 14,78+TVA
montat rotile de varä 13,02€+TVA
pästrarea sezonalä a 4 roti in depozit 17,24€+TVA
gresarea bucsilor de gumä la "stabilizatori" (= planetare?) 89,40€ +TVA(cred cä asa se numesc)
schimbarea ventilului la incälzire : ventil 38,18€+TVA
antigel 2 L 11,16€+TVA
arc 0,84€+TVA
manoperä 52,15€ + TVA
clapetä de admisie la acceleratie 544,77€+TVA, manopera fäcutä cadou :wink:
inlocuit cablul de la broasca portbagajului 44,33€+TVA
o nouä emblemä (din america) adusä de mine a fost montatä gratis :wink:
un spälat 2,90€+TVA
curätat integral (interior, exterior, motor, jentzi, anvelope, tratarea cu silicon a anvelopelor, nano-spray pe jentzi, cearä pe dedesubt si in motor) inclusiv preluarea masinii de acasä si aducerea ei acasä 130€ inclusiv TVA.

Sper cä am tradus corect, acum nu mä mai descurc cu traducerea la termenii tehnici in limba rominä, fiind pe vremuri acolo nu am avut nevoie de asa multe notiuni cind era vorba de reparatii.
sä joci golf sau polo, sä conduci logan sau mai bine SÄ PILOTEZI UN SAAB?
la saab frinatul murdäreste jentzile
9-5 2,3T vector 220HP
saabby-727
Senior
 
Posts: 141
Joined: 08 Mar 2009, 14:21
Location: kaiserslautern

Re: Costuri intretinere SAAB

Postby Edy » 03 Apr 2010, 07:45

Vladant spune:
Propun ca la acest topic sa scrie cei care doresc sa prezinte cat au platit si unde pe operatiuni de service . Cred ca forumul are si rolul de a ne ajuta, astfel ca merita sa ne impartasim experientele privitoare la cat platim pe service si piese si unde.

De exemplu eu am vrut sa imi fac revizia la 60000 si am sunat doi dealeri primind aproape acelasi pret (aprox 300 euro), dar nu m-am dus, deci nu pot sa va spun daca chiar atat ar trebui sa platesc.
Am sa va spun ce voi plati:
150 lei ulei - Mobil 5W40
35 lei filtru ulei
75 lei filtru aer
plus 100 lei manopera schimb ulei. Si cu asta am facut revizia.
Total 360 de lei
Pentru a compara exact va spun ca filtrul de motorina il iau cu 200 lei. Deci total ar fi 560.

Sincer daca ar fi fost cu 100-200 de lei mai scump la un service as fi mers acolo. Mai mult mi se pare anormal si nu am de gand sa platesc. Probabil ca mi se va spune ca verifica placutele(ochiometric) si lichidele..Merita 150 de euro aceste operatii?

Oricum, atitudinea e generala, am prieteni cu AUDI,BMW sau Ford, care au aceeasi problema, unii chiar au renuntat la garantie. Nu ca ar fi o idee inteleapta, dar e o realitate.
In alta ordine de idei, mai am un Citroen la care am platit 200 de lei schimb ulei si filtru plus manopera la o oferta. Deci se poate.
Acum , va rog, nu imi spuneti ca platesc marca. Ar fi prostie sau fudulie sa consider ca trebuie sa imbogatesc pe unii cand preturile pieselor sunt altele.

Sarbatori fericite !
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Costuri intretinere SAAB

Postby Edy » 03 Apr 2010, 08:14

Cunosc si eu tertipurile unor serviceuri-reprezentanta; pe tatal meu l-au obligat sa schimbe distributia la 19000 de km (sau 2 ani) la Fiat-ul doblo pe care il conduce. Intr-adevar in cartea service scrie sa schimbi distributia la 60000 sau 2 ani; cum trecusera 2 ani de la achizitie, chiar daca nu a facut decat 10000 de km pe an, ca sa mai tina garantia a trebuit sa dea si o gramada de bani sa schimbe distributia.
Eu cred ca ei stiu ca odata iesita masina din garantie, nu prea se mai vine la reprezentanta din cauza preturilor de o nesimtire iesita din comun.
Eu inteleg ca sunt costuri enorme de intretinere a unui service, dar nici chiar la modul asta (300 de euro un service banal). Stiind care sunt preturile reale si eu as fi dispus sa platesc 100-200 de lei in plus pentru un schimb de ulei la service reprezentanta, nu sa-l platesc de 3-4 ori...
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Costuri intretinere SAAB

Postby SacreD » 03 May 2010, 22:37

Poate sa posteze cineva cat costa sa intretina un Saab 9 3 mode 1998-2000,oricum unul de se poate incadra pana in 3000 de euro.As fi curios cam ce ar cadea de la articulatii,iar consumabilele+uleiul la cati kilometrii s-ar schimba,motorul din cate am inteles este foarte solid,partea electrica are putine probleme...aaa da si ar fi de preferat modelul pe motorina,cu motorul cel mai mic,iar la benzina lafel,motor mic care sa consume cat mai putin...nu ma intereseaza puterea la masini ci confortul,consumul,fiabilitate si siguranta.
Numai bine.
SacreD
Junior
 
Posts: 40
Joined: 20 Apr 2010, 16:43

Re: Costuri intretinere SAAB

Postby Edy » 05 May 2010, 14:14

SacreD wrote:Poate sa posteze cineva cat costa sa intretina un Saab 9 3 mode 1998-2000,oricum unul de se poate incadra pana in 3000 de euro.As fi curios cam ce ar cadea de la articulatii,iar consumabilele+uleiul la cati kilometrii s-ar schimba,motorul din cate am inteles este foarte solid,partea electrica are putine probleme...aaa da si ar fi de preferat modelul pe motorina,cu motorul cel mai mic,iar la benzina lafel,motor mic care sa consume cat mai putin...nu ma intereseaza puterea la masini ci confortul,consumul,fiabilitate si siguranta.
Numai bine.

Deci Saab 9-3 1997-2002, varianta economica, 2.2 TiD, are 116 de cai, distributie pe lant, termen de valabilitate foarte mare daca este intretinut corect. Articulatiile sunt solide, consumabilele si uleiul este ieftin si usor de procurat, partea electrica este solida. Este confortabila, poate un pic mai rigida pentru drumurile noastre dar este acceptabil. Un SAAB va avea dotari de top mereu, ceea ce face gasirea unui 9-3 chel destul de dificila. Mi se pare ca aerul conditionat era standard si sunt multe care au ABS, piele, clima, jenti aliaj in standard. Masina consuma 9 in oras si 6 afara, na are motor de Isuzu de 2200cmc
Totusi, daca vrei sa fii ferit de masini cu probleme iti sugerez sa incerci sa mai pui ceva peste cei 3000 de euro propusi de cheltuiala.
Vei gasi pe mobile.de incepand cu 1600 de euro dar au peste 300000 de km si nu arata foarte bine.
Eventual, daca nu te sperie un consum de 13-14 % in oras si 8 afara poti sa iei un 2.0 turbo benzina, masina care este foarte apreciata pentru fiabilitate si prestanta. Distributia este tot pe lant, motoarele cu blocul motor B204i sunt considerate indestructibile dar sa cauti una care are istoric de service unde se pot urmari schimburile de ulei care sunt foarte importante indiferent de model. Nu depasi 10000 de km intre intervalele de service. Alte intrebari? 8)
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Costuri intretinere SAAB

Postby bullet » 05 May 2010, 15:51

Foarte bine Edy, cu precizarea ca la dieselele de 2200 cmc, pica pompa de motorina care costa vreo 1500 de euro :(
Image
User avatar
bullet
Saabist adevarat
 
Posts: 1293
Joined: 29 Jul 2008, 12:38
Location: Sibiu-Bucuresti

Re: Costuri intretinere SAAB

Postby Edy » 05 May 2010, 20:40

Cam la orice model diesel cade pompa dupa o anumita perioada de folosinta...; nu este o particularitate aparte pentru SAAB. Cunosc 2 serviceuri in Bucuresti care o poate curata si recalibra cu niste costuri intre 100 si 300 euro in functie de model; mai scump de reparat sunt pompele Lucas (frantuzesti) a caror recalibrare costa dublu fata de Bosch. Daca vrei neaparat o pompa noua, intr-adevar este 1500 de iepuroi... :cry:
Dar, repet, nu este o particularitate a SAABurilor, ii faci si tu un test inainte sa dai banii pe ea :)
SAAB 9-5 Troll Hirsch, 2007, 2.3T 300 cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2007, 2.8T 300cp, negru
SAAB 9-3 AERO sedan, 2009, 2.0T XWD 210cp, gri
SAAB 9-3 AERO COUPE, 2002, 2.0T Maptun Stg3 270 cp, gri
SAAB 9-5 AERO sedan, 2007, 2.3T 260 CP, rosu
SAAB 9000 AERO, 1996, 2.0T 185 cp Italian Aero, albastru
SAAB 9000 Anniversary, 1997, 2.0T 150 cp, albastru
SAAB 900i SEDAN, 1992, 2.0i
+ inca cateva!
https://xpt.ro/
https://www.facebook.com/nxsautomobile
User avatar
Edy
Site Admin
 
Posts: 2610
Joined: 10 Dec 2004, 18:07
Location: bucuresti

Re: Costuri intretinere SAAB

Postby tony » 06 May 2010, 19:35

Dupa 2 ani de "Romania te iubesc" si vreo 60.000 km. m-am hotarat sa schimb amortizoarele de pe masina. E adevarat ca ar mai fi dus, ca doar e masina de asfalt, la fel ca baiatu' 8) , dar mi s-a recomandat ca ar fi mai bine. Zis si facut. Telefoane in stanga, in dreapta. As fi pus tot SACHS, de care pune si producatorul, dar l-a recomandarea doctorului care are masina in intretinere am optat pentru amortizoare Monroe Reflex.
Cost amortizoare3+1gratis(nu e gluma :lol: ) 650 lei cu factura si garantie 2 ani. A fost oferta pana zilele trecute si m-am decis sa le schimb toate. Spaga la doctor 150 lei. Satisfactia: de nepretuit.
Sunt mai ferme decat SACHS, si pt cum merge baiatu' se potrivesc de minune.
Eu as fi vrut sa le schimb doar pe cele de pe spate, care pe original costau 290 lei/buc., asa ca am ales varainta cea mai buna.
Sunt foarte multumit de comportamentul masinii, in special pe viraje 8) (damblaua mea :lol: )
Oricum, pe cele vechi le scot la vanzare.
Salutari
Image
User avatar
tony
Saabist adevarat
 
Posts: 1102
Joined: 19 Aug 2008, 08:18
Location: brasov

Re: Costuri intretinere SAAB

Postby SacreD » 07 May 2010, 12:28

Edy tind sa te corectez,am vazut pe net masina Saab 9 3 din 2000,benzina care nu avea piele sau clima pe ea,deci alea sunt optionale.Oricum la dotari nu sunt asa pretentioas,un aer conditionat sau clima,geamuri electrice,oglinzi electrice,servo,abs,4 airbaguri din cate stiu sunt standard din '97 de cand a fost produsa masina,hai sa zicem si inchidere centralizata,restul nu prea conteaza...
Ce vreau sa mai zic este ca optez pentru motorina prin simplul fapt ca are consumul mai mic decat cea pe benzina,iar daca e sa faci un calcul si sa compari motorina cu benzina,motorina iese mai bine la buzunar,de-aia v-am intrebat.Legat de pompa de benzina/motorina,am un tovaras care are un Golf 3 cu gpl pe el,iar de cateva luni i s-a dus pompa de benzina,probabil din cauza ca nu a mai fost folosita demult si alta cauza ar fi si gerul,care o fi inghetat conducta pe acolo,deci eu zic ca este o problema comuna la mai multe masini.
Inconvenientul este ca daca e sa iau un Saab 9 3,mi-e teama ca nu o sa gasesc piese pentru ea sau service-uri care sa faca treaba buna in caz ca masina face o "buba",eu locuind in Craiova si uitandu-ma pe site-ul lor am constatat ca in Craiova nu este vreun service de reprezentanta,asta ar cam fi.
In rest ce pot sa zic,m-am mai uitat pe alte forumuri Alfa Romeo si Mercedes Benz ca sa fac o comparatie intre ele.Imi plac mult alefel 156,am mers intr-una si iti da o sensatie placuta,are tinuta de drum bun,se si infige bine pe deasupra,este o vorba pe care a zis-o Clarkson in topgear cum ca nu este in "benzinar" daca nu ai condus o Alfa...,la Mercedes imi place mult modelul E class,mai exact cele fabricate pana in '96,chiar si dupa,dar nu cred ca inta in bugetul meu.
Oricum eu vreau o masina cu personalitate,una ce nu o au toti si se zice ca Saab-ul este o masina pentru oameni mai diferiti(ca mine dealtfel) si buni :P
In legatura cu bugetul,poate o sa mai creasca nitel,sper ca in vara sau cel tarziu la sfarsitul anului sa am o masina in garaj.
PS:am un vecin de vinde un Saab 900 negru,nu stiu anul,cere 2000 de euro pe ea,precizez ca masina nu e inmatriculata.
Va salut.

Am gasit un 900 aici,proprietarul zice ca e intretinuta,cere 4000
http://www.depozitauto.ro/vand-Saab-900 ... 68140.html
SacreD
Junior
 
Posts: 40
Joined: 20 Apr 2010, 16:43

Re: Costuri intretinere SAAB

Postby SacreD » 14 May 2010, 23:09

Imi puteti spune cam la cati kilometri va duceti ca sa schimbati cate ceva la service sau faceti in gerenal revizia?Si daca se intampla sa aiba cineva mai multe masini in afata de Saab in curte,gen Mercedes,VW sau Alfa Romeo,ca sa imi spuna daca este diferenta mare intre cele mentionate la pretul pieselor.
SacreD
Junior
 
Posts: 40
Joined: 20 Apr 2010, 16:43

Next

Return to SAAB - Service

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest