Consumul urban s-a stabilizat in jur de 12 vad .. mai scade la 11.8, ma mai duc la 12.3.. pe acolo se invarte. Probabil la vara va fi mai mic..
Deci e foarte ok.
In orase cu trafic mai decent, gen Aachen unde m-am invartit vreo 30 de km intr-o zi am avut si 7.5.. dar nu e reprezentativ la mine ca nu stau acolo..
Veselia la pompa continua, am pus motorina cu 1.04 euro, shell, in Belgia.. mai ca regret acu ca nu am luat V8 ..
glumesc, nu mai imi trebuie acu la batranete motoare mari..
In rest nimic deosebit, masina merge foarte bine, mai am vreo 100 de km si sar de 6 k km la masina ridicata pe 23 decembrie..
prin aprilie, in vacanta de pasti plec in spania, iar mai fac vreo 3k numai atunci.. km se aduna intr-un ritm ametitor.. noi sa fim sanatosi..
In rest mare lucru sa ii reprosez nu am.. simt lipsa trapei totusi, tare buna mai era la fumat pe autostrada.
Directia imi place din ce in ce mai mult, desi e electrica e foarte reusita, ai si feed-back cat trebuie(problema comuna la majoritatea directiilor asistate electric), se lasa cat trebuie la manevre de parcare, se intareste la viteza.
Credeam ca o sa dezactivez i-stop-ul prin oras, dar nu, e foarte misto, ala de pe bmw (am condus cam o sapatmana un BMW e90 320d ED, o masina foarte ok de altfel) era ceva ingrozitor si insuportabil, retardul se oprea si cand faceai manevre de parcare, pornire violenta etc.. cel mai mare fail de la bmw din ultimii ani incoace e sistemul de start stop. Ca sa nu mai zic ca inebuneai pana il dezactivai prin meniul ala stufos si trebuia sa o faci de feicare data sau definitiv din tester.. la mazda e un simplu buton care trebuie apasat 2 sec..
Partea frumoasa e ca porneste si la rotirea volanului, deci poti anticipa, porni motorul fara sa astepti sa plece ala din fata ta daca esti foarte aproape de el.
Pornirea e lina si foarte rapida.
Una peste alta multumit si la mersul urban, desi e cam mare si greu de gasit spatii potrivite pentru parcarea laterala, are 4.6 m...
Cine isi cumpara asa ceva e musai sa aibe si senzori de parcare fata, botul e imposibil de vazut orice pozitie ai avea in scaun si oricat te salti, altfel risti sa o razui de tot felul de chestii.
Supravegherea de unghi mort e foarte misto, si e facuta destept, adica i-a in considerare si viteza cu care se apropie masina, daca vine tare, clipoceste mai devreme si al distanta mai mare, daca se apropie incet reactioneaza mai tarziu.
Fratele meu care este inginer auto si face expertize auto la accidente, cred ca a avut legitimatia cu nr 3 prin 91 luata, spunea ca e cam cea mai mare inventie de la ABS incoace si ca daca ar fi dotare standard el zice ca s-ar reduce accidentele cu 1/3 lejer..
Are cateva mici chestii totusi.. navigatia are un mod auto, care teoretic schimba harta de la modul zi la modul noapte.. o face prost.. un nor daca este pe cer gata.. trece pe noapte si nu mai vezi nimic.. tot pe manual trebuie lasata.
Farurile lasate pe modul auto nu comuta la faza lunga nici daca esti in pestera, am inteles ca ar fi un update de software pentru asta, oricum chestia asta era utila doar in Ro, nu e graba, astept pana la revizie..
Mai sunt cateva chestii retardate de genul asta, nu drame, dar chestii de detaliu care ar fi putu fi rezolvate foarte usor..