P0171 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Discutii despre seria 9-3 '97-'03

P0171 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby Peter » 04 Feb 2015, 22:38

Va salut!
Acest cod l-am descoperit la masina mea recent. Nu cunosc care este problema si va rog sa ma ajutati. Simptomele sunt:un relanti putin oscilant si cred ca un consum ceva mai mare de benzina, 16 l mers numai oras, asta vad pe sid.
Pe google am cautat dar nu m-am lamurit, sunt multe cauze care determina aparitia acestui cod OBD. Am verificat din nou toate racordurile de aer si cele de vacum, nu am gasit nimic.
Orice informatie sau sfat sunt bine venite si va multumesc anticipat!
Last edited by Peter on 07 Feb 2015, 19:39, edited 1 time in total.
Saab 9-3 hatchback SE, 2.0t , 154hp, '99.
Peter
Senior
 
Posts: 100
Joined: 02 Nov 2014, 20:57
Location: Calafat

Re: P0107 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby cipsu » 05 Feb 2015, 07:59

Sonda lambda pre-cat. Ai schimbat-o vreodata? Daca te gandesti s-o schimbi am vazut multe recomandari pentru Bosch pe cod OEM si nu alt model/marca.

Nu inteleg care-i faza cu Powertrain totusi :) P0107 este cod de lambda, am avut si eu problema o data, dupa ce am inlocuit evacuarea. Am resetat-o, a aparut inca o data, am resetat-o din nou si nu a mai aparut de atunci (2 ani)
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 473
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: P0107 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby Peter » 05 Feb 2015, 14:22

Multumesc cipsu!
Dar din mai multe cautari pe google ptr. acest cod am gasit ca de vina ar fi senzorul de presiune absoluta in galerie.
Si pe situl SaabCentral.com: P0107 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Low Input.http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=92156
Acum acest cod nu mai apare in urma resetarii dar nici check ok dupa ce face checking-ul.
Apropo de Powertrain, exact asa scrie( ca in titlul topicului) pe smartphone in urma scanarii cu o interfata ELM237.
Sunt putin contrariat de acest senzor, ptr. ca in programul de piese auto sunt doua tipuri: unul ca o cutie dreptungiulara in care intra un furtunas de vid si este asezat pe bara dintre cele doua amortizoare si celalat este infipt in racordul de aer ala gros pana in galeria de admisie.
Stie cineva exact despre ce este vorba? Nu de alta dar nu vreau sa cumpar ce nu trebuie, sunt destul de scumpi acesti senzori. Multumesc!


Imi cer mii de scuze, acum am observat, este vorba de P0171System Too Lean. Deci amestec prea sarac, dar care e cauza?
Attachments
IMG_20150119_140046.jpg
Saab 9-3 hatchback SE, 2.0t , 154hp, '99.
Peter
Senior
 
Posts: 100
Joined: 02 Nov 2014, 20:57
Location: Calafat

Re: P0107 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby cipsu » 05 Feb 2015, 17:25

Sonda Lambda/ Daca a disparut inseamna ca a fost o eroare temporara? Ai umblat la/schimbat ceva care ar fi putut declansa o asemenea eroare?
Masina este T5 sau T5 (DIC rosu sau negru?)
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 473
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: P0107 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby Peter » 05 Feb 2015, 19:58

Masina are DIC rosu. Asa cum am spus in primul meu topic,cand am cumparat masina, anul trecut in primavara, am inlocuit toate furtunasele de vid care erau rupte sau crapate.Nu am schimbat nimic la motor si nu am umblat la ceva in afara de partea de suspensie.
Aceasta atentionare de "check engine", care apare in bord nu la SID, o am de la inceput dar nu aveam habar. Cand puneam contactul inainte de a porni masina se aprindea acest martor si se stingea imediat ce porneam motorul.
Deci, eroarea sa fie de la acele furtunase rupte si sa fi ramas de atunci pana la resetare?

La momentul asta nu mai am erori in bord.

Si apropo ce inseamna amestec sarac? Sarac in ce, in benzina? Si daca e asa de ce consuma mai mult?

Si daca va spun ca am schimbat uleiul am pus unul mai subtire, full synthetic 5W40, bujii noi luate pe cod marca NGK, poate scade consumul dar surpriza, a crescut. :mrgreen:
Pana la urma sonda lambda e de vina sau nu? E scumpa, unde o gasesc si eu mai ieftin?
Saab 9-3 hatchback SE, 2.0t , 154hp, '99.
Peter
Senior
 
Posts: 100
Joined: 02 Nov 2014, 20:57
Location: Calafat

Re: P0107 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby cipsu » 06 Feb 2015, 10:35

Adica ai CEL (Check Engine Light) aprins? E normal sa se aprinda la pornire si sa se stinga imediat ce a pornit. Daca nu ai erori pe SID probabil ce vezi tu este o eroare stocata.
System too lean explica consumul mare, ECU detecteaza, prin info de la senzorul lambda, un amestec sarac in benzina si compenseaza.
Sonda o gasesti la un pret de putin pana in 400 lei, Boschpe cod SAAB.

Daca zici ca nu mai inregistreaza eroarea dupa reset e OK. Incearca si un ECU reset, adica sa scoti siguranta de la ECu (nr 17 cred) ajuta uneori la readaptare parametri.

Uleiul 5w-40 e mai gros la intervalul superior, nu mai subtire si poate explica o usoara crestere de consum
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 473
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: P0107 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby Peter » 06 Feb 2015, 14:22

Nu mai este check engine aprins,nici inainte de reset nu statea aprins, se aprindea intermitent pana ce porneam motorul. Acum nu se mai aprinde de loc, pe SID apare mesajul CHECKING cand pun contactul asa cum trebuie de fapt si atat. Pana aici e totul ok, problema este consumul foarte mare si daca acea sonda lambda e defecta nu ar trebui sa primesc din nou atentionare?
Am sa scot siguranta de la ECU, asa cum zici tu, sa vedem ce se intampla.
Ma gandeam totusi la consumul foarte mare, eu stau in Calafat un oras mic, unde merg cu motorul mai tot timpul rece, nu are timp sa se incalzeasca intr-un kilometru. In ultimul timp am mers numai oras cu o viteza medie de 17km/ora. De regula daca ma opresc pentru cateva minute la un magazin sau altceva nu opresc motorul, tot pentru a evita pornirile dese din motive stiute si de voi.
Pe timp de vara am folosit ulei 10W40 si cred ca 5W30 era mai indicat acum pe timp de iarna, ma rog,pana la urma nu cred ca influenteaza atat de mult consumul ca in cazul meu.
O mai tin asa un timp, mai e putin pana se incalzeste si vad daca se schimba ceva.
Apropo, pot sa incerc o sonda second?


Am resetat ECU prin scoaterea sigurantei, acum se aprinde check engine la punerea contactului si pe SID scrie CHECK OK. Asa am vazut si pe youtube ca trebuie, astia sunt pasii la pornirea motorului. Sper sa fie problema rezolvata, ramane de vazut.
Multumesc inca o data cipsu!
Saab 9-3 hatchback SE, 2.0t , 154hp, '99.
Peter
Senior
 
Posts: 100
Joined: 02 Nov 2014, 20:57
Location: Calafat

Re: P0107 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby cipsu » 06 Feb 2015, 18:11

Cu placere!
1. uleiul. se schimba des, la 10,000 km, indiferent ce recomanda producatorul. daca nu faci km multi pe an incearca sa folosesti un all season 5w-40, fully synthetic, de calitate. Nu synthetic technology, ci fully synthetic. Eu mi-am comandat acum Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40. Ar fi bine sa-ti pui si un indicator de presiune si temperatura ulei, eu asta am de gand. Fara forja pana cand motorul e cald, iarna apa nu ajunge la 90-100 grade prea usor.

2. consumul. eu merg prin Bucuresti la ore de varf si am o medie vara de 16,5+ iar iarna undeva la 18. Afara intre 8 si 11 functie de dispozitie (a mea, nu a masinii) Tu ce pretentii ai la o medie de 17km/h si distante scurte? Daca mai ai si cauciucuri mai late (eu am 225 vara si 205 iarna) si nu ai grija la presiunea in roti, ai si de acolo o crestere de consum.

3. Sonda Lambda se recomanda a se inlocui la 160k km; nu esteo piesa de pus second si sunt sigur ca daca o inlocuiesti o sa-ti scada consumul, dar nu te astepta totusi la minuni, nu cred ca scade mai mult de 1 l/100km, in cel mai bun caz. Vezi ca poti folosi ELM327 cu Torque Pro sa vezi tensiunile pe sonda (grafic) un ex aici: https://www.youtube.com/watch?v=aH_oGRlRmos
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 473
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: P0107 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby Peter » 06 Feb 2015, 20:54

Mersi pentru sfaturi!
1. Uleiul l-am schimbat la 8.000 km si am pus Eneos 5W40 full synthetic. Eu sunt un tip destul de meticulos, niciodata(aproape) nu am plecat cu masina inainte de a o lasa sa mearga cateva minute la relanti. Nu merg sportiv decat atunci cand motorul e bine incalzit, verific destul de des nivelul uleiului si din cand in cand si pe sub masina. Asa am gasit burduful la planetara taiat si l-am schimbat la timp, etc!
2. Consumul cred ca e ok pana la urma, e in parametri tinand cont de conditiile de iarna si mers numai oras pe distante scurte. Afara am scos consum sub 7l asta vara, presiunea in roti e verificata la fel periodic, am cauciucuri 205/50/16 jenti de aluminiu.
3. Sonda Lambda second o voiam pentru un test, dar am vazut ca sunt scumpe si second asa ca renunt la test.
Am vazut ca se inlocuie la 160.000 km, la fix, eu am 163.000 km :mrgreen:
Good luck!
Saab 9-3 hatchback SE, 2.0t , 154hp, '99.
Peter
Senior
 
Posts: 100
Joined: 02 Nov 2014, 20:57
Location: Calafat

Re: P0107 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby andybumbu » 06 Feb 2015, 23:05

Imens consumul, 16-18% :roll: , adica rotund 100ron/100km :lol: ....nu pot crede :oops:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: P0107 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby cipsu » 07 Feb 2015, 08:35

Din recomandarile altora am vazut ca e mai indicat sa eviti sa lasi motorul rece la ralanti, asa ca nu mai astepta sa se incalzeasca, poti pleca imediat la drum, dar evitand sa treci de 3000 rpm pana se incalzeste complet.
In ceea ce priveste consumul, da, e mare, dar tinand cont ca pastoresc o herghelie intreaga nu stiu daca este si anormal, avand in vedere si conditiile de trafic. Eu nu am gasit nimic in neregula la masina, adica totul pare a a functiona corespunzator, am intrebat cam toti mecanicii pe care i-am vazut si nu am primit un raspuns clar in acest sens. Bafta mea e ca nu fac multi km...

Te org incearca sa modifici titlul topicului cu eroarea corecta (P1107) daca nu se mai poate rugam un moderator.
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 473
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: P0107 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby Peter » 07 Feb 2015, 14:28

cipsu wrote:Te rog incearca sa modifici titlul topicului cu eroarea corecta (P1107) daca nu se mai poate rugam un moderator.


Am incercat si ieri si azi, nu am reusit. Cred ca numai moderatorul o poate face.

Am citit o gramada de comentarii daca e bine sau rau sa lasi motorul la relanti pana se incalzeste putin.
Eu am avut un Renault 25 la care procedam ca si acum. La un moment dat a trebuit sa schimb garnitura de chiloasa. Pot sa va spun ca, camera de ardere era curata si uzura zero pe camasi si segmenti, asta dupa 250.000 de km. Am vandut masina cu mare regret, functiona impecabil si avea un confort deosebit.
Bafta!
Saab 9-3 hatchback SE, 2.0t , 154hp, '99.
Peter
Senior
 
Posts: 100
Joined: 02 Nov 2014, 20:57
Location: Calafat

Re: P0107 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby cipsu » 07 Feb 2015, 15:09

andybumbu wrote:Imens consumul, 16-18% :roll: , adica rotund 100ron/100km :lol: ....nu pot crede :oops:

Apropo de asta, eu am sincer senzatia ca fie eu, fie masina mea e razna. Am resetat BC si acum imi arata 13.2 mediu pe ultimii 200 km, strict in oras.
Ma duc la pompa sa verific ca nu pot sa cred asa ceva, suspectez ca am uitat sa resetez BC pentru ca inainte de asta i-am facut un consum in exterior (8,8% a iesit la pompa, 9% pe BC)

Eu nu stiu ce sa-i fac, o sa schimb si sonda lambda, desi nu pare a avea probleme (nu da CEL, voltajele sunt corecte si nu arata intermitente, functioneaza corect in modul close loop) dar o privesc ca pe un consumabil.

Iar sa ma apuc sa arunc cu piese in ea in speranta ca scade consumul mediu cu 1-2 l/100km nu am de gand. Nu cred ca o masina cu motorizare benzina turbo Euro 2 peste 200CP (plus remapare...) in traficul din Bucuresti poate scoate o medie sub 15 l/100km.

in plus nu am gasit un specialist SAAB in Bucuresti (sau nu neaparat SAAB dar cu experienta pe turbo benzina) care sa stie sau sa isi bata capul sa rezolve asemenea probleme. Am avut o problema cu boost-ul 1 an de zile, am rezolvat-o tot singur (s-a dovedit ca de vina era BPV care fie pierdea presiune fie deschidea prea devreme, cert e ca am inlocuit-o si acum tine 1,3 bar pe toata linia, cu efectele scontate :twisted: )
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 473
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Re: P0107 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby andybumbu » 07 Feb 2015, 15:29

Titlul se poate modifica de initiatorul topicului sau moderator :idea:

-cipsule, consumul tau e mare, dar realist, adica daca cartea da pt 93SS 2.oT 13% urban :arrow: e logic ca pt un rulaj urban balcanic de tip bara-n bara, semafoare total nesincronizate..etc sa treci lejer de minim 15%+iarna 1L%minim in plus..Deci esti aproape in grafic :roll: , dar totusi 18%...manuala, cam exagerat, cred ca elocvent 100% e sistemul plin-plin si sa rulezi doar urban in test :idea:

-eu ma refeream la faptul ca de ce sa rulezi cu 100ron\100km sau 1000ron\ 1000km :shock: cand o poti face la jumatate :lol: trecand pe gpl

-sunt lamurit de mecanici in general, in particular pt saab, daca nu au Tech2, ce dracu sa descopere pe partea de diagnoza...
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: P0107 Powertrain System too Lean (Bank 1)

Postby cipsu » 07 Feb 2015, 15:40

Ti-am mai zis eu de ce nu-i pun GPL, am inca frustrari din epoca Dacia 1310 + instalatie GPL cu 10 milioane de km si reglaje incerte. Plus ca nu fac km multi, cand fac deplasari lungi in interes de serviciu mi le plateste firma si imi acopera costurile, in concedii merg cu cealalta care e un pic mai economica. Asa ca raman cu naveta zilnica la birou si mici deplasari, drumuri pe care (inca) mi le permit, chiar si la un consum asa mare.
'99 Saab 9-3 Coupe SE HOT, now Stage 3 Maptun-ed
cipsu
Master
 
Posts: 473
Joined: 22 Nov 2013, 18:38
Location: Bucuresti

Next

Return to SAAB seria 9-3

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron