acum imi dau seama ca eu de fapt nu mi-am prezentat niciodata 9-3 oficial pe site, doar am pomenit despre el in diverse topicuri.
asa ceva nu are cum sa ramana "undone" asa ca...
povestea incepe in 2008, cand, la un impuls de moment, fac pariu cu cineva ca imi iau Saab. a fost mai mult o provocare, o amica a prietenei mele si-a luat un Volvo, si eu am zis instant "atunci eu imi iau Saab!".
la mine luatul de masini pe vremea aia insemna numai nou cu 0 km, si cu garantie. ma mai uitasem cu vreo 2 ani in urma la preturi pe site-ul augusta, si imi fugeau ochii dupa un sedan 9-3 rosu cu motor de 1,8 aspirat, dar pretul de lista pe la vreo 25k era de neajuns pe vreme aia. acum, in 2008, am zis ca daca tot am comis-o, de ce sa nu merg pana la showroom sa vad ce si cum.
zis si facut, de cum am intrat, am vazut 3 masini, un 9-3 cabrio vector, 1,8t, lynx yellow, care arata de INTEPENEAI, efectiv, piele neagra, jante pe 17, cutie automata, tot tacamul, apoi era un 9-3 sedan linear negru, cu motor de 1,8 aspirat, si apoi era un 9-3 sedan linear argintiu cu motor-ul 1,8t de 2litri, ambele manuale. cabrio era undeva spre 40k, pret de lista, sedanul torbo cam 29k, si aspirata 26k.
de cum m-am urcat in cea neagra, am stiut ca va fi a mea! am simtit ca interiorul asta e facut parca special pt mine, parere pe care o mai pastrez si astazi. evident, cu un disount de 3k, am ajuns la 23k pret final, deci credit etc... cam la inceputul lui octombrie 2008 am si ridicat masina din showroom, si am facut in prima zi vreo 300 de km, intr-un extaz total.
in timp am ajuns sa preciez masina asta din multe puncte de vedere, fiabilitate, tinuta la drum, confort, si, chiar daca nu are trade-mark-ul Saab, (nu are turbo), motorul de 1796 cmc aspirat este foarte placut la turatii de peste 3500-4000 de ture, atat ca sunet cat si ca prestatii. nu are zvacul unui turbo, insa se descurca onorabil, avand in vedere ca masina nu este prea usoara la fix o tona jumate.
cu masina asta am vazut multe meleaguri europene, si acum, la peste 6 ani de la achizitie, si peste 110 mii de km, sunt inca indragostit de ea, chiar daca nu o mai folosesc eu zilnic. daca as fi fortat sa pastrez o singura masina din diferite ratiuni, fara sa ezit as opri acest 9-3, din multe, multe motive, aspect, increderea pe care o am in ea, confort, tinuta la drum, si faptul ca nu se mai fabrica. daca s-ar mai fi fabricat, as mai fi luat una cu acelasi motor, sa fiu linistit ca inca zece ani nu am o grija.
in 4 ani de mers zi de zi pe centura de sud, acest drum penal de kko, nu am schimbat decat rulmenti si flanse amortizor, in rest, pe dedesubt, masina e ca noua. aa, am schimbat si un arc pe fata zilele trecute...
o boala proprie acestui model, din ce am remarcat la a mea cel putin, sunt macaralele, mie mi-au cedat 2 deja, fata stanga si spate stanga.
pt cine vrea o masina aratoasa, dar discreta, spatioasa fara sa fie cat china, si fiabila, am recomandat merau acest 1,8 aspirat. fata de versiunile turbo, unde mai tot apar diverse probleme, acest motor pare "imun" la defecte.
vizual nu i-am schimbat decat doua chestii, volanul, si asta din cauza faptului ca cel original avea pielea cam deteriorata, cu unul sport perforat, de care sunt foarte mandru, si care mi se pare genial ca feeling tactil dar si ca aspect si am mai montat si o plasa in grila fata, dar asta din ratiuni practice, sa evit lovirea radiatorului cu pietre.
in vara trecuta, am facut un test drive cu un seria 3 model 2014, 316d, si am fost foarte placut surprins sa constat ca 9-3-ul meu este comparabil din multe puncte de vedere cu acest BMW. am zis ca masina o voi tine pana cand practic nu se va mai putea misca deloc. in inima mea, va ocupa mereu primul loc, fiind prima masina de clasa detinuta, si ma voi raporta mereu la ea cand voi aprecia alte masini.