Inca de cand am cumparat masina m-am confruntat cu o problema, o mica scadere/fluctuatie a turatiei la ralanti. Treaba se intampla de obicei cand ma apropii cu masina de un semafor si apas ambreiajul + frana, pana spre oprirea completa. Cand se apropie de oprire (5-10 km/h), ambreiajul e apasat (deci ar trebui sa fie la turatia de ralanti ~ 850 rpm), turatia motorului scade ocazional in jur de 700 rpm, dupa care creste imediat pe la 900 si se stabilizeaza in intervalul 830-870 sa zicem. Pana acum, de doua ori a scazut atat de tare incat s-a oprit de tot motorul si a fost nevoie sa il repornesc. M-am gandit ca poate este de la alternator sau ceva, m-am uitat in meniul de test si am vazut ca ocazional mai scade tensiunea sub 13V, dar nu am observat o corelatie 100% cu momentele cand scade turatia. Uneori corespund, alteori turatia scade la 700, dar tensiunea e la ~ 13.6-13.7V.
Am facut astazi un log in mers in care am observat ca turatia a scazut de cateva ori sub 700 RPM, tensiunea a scazut de cateva ori sub 13V... dar, dupa cum am zis, momentele nu coincid. De exemplu, prima data cand a scazut turatia la 660, tensiunea era de 13.4V. Am crezut ca poate e o problema de la clapeta de acceleratie, dar din cate vad, in afara de niste momente cand are niste valori dubioase, pare destul de ok (vedeti logul, tab-ul Throttle Body Sum). Ce altceva as putea sa verific? Alternatorul? Cureaua de accesorii?
Log-ul de azi: http://s000.tinyupload.com/index.php?fi ... 4434471759
O comparatie intre RPM & tensiune... am incercuit cu albastru cam cum imi sta la ralanti, cu oscilatiile respective, si cu rosu momentele in care scade ori turatia, ori tensiunea foarte mult.