apropos de faptul ca ma intrebase cineva daca am condus si V40. asta ca sa inchei careul de "asi" la compacte...
ei bine, recent am avut ocazia sa conduc - si in oras si pe national si pe autostrada - un V40 cu motorul de 2 litri 5 cilindri, cutie manuala cu 6 trepte. 150 de cai si cuplu cat un 9-5 aero (350Nm).
nu pot spune ca nu trage acel motor, ba din contra... cutia insa, fata de BMW este mai soft, la fel si pedalierul, ceea ce, daca mergi mult in oras, e un avantaj fata de BMW, care e mult prea precis, si brusc, mai ales intr-a intaia si a doua.
pe de alta parte, cam aici se incheie si plusurile observate de mine, bine, ar mai fi si aspectul exterior care nu e rau deloc, ba e chiar misto, desi identitatea marcii s-a cam dus de mult timp, practic V40 chiar arata a Focus new gen, nu numai ca este si pe dedesubt destul de mult focus...
asa incat, din 4 compacte premium, numai 2 sunt "standalone", A3 fiind un golf cu epoleti, si V40 fiind un Focus cu sclipici. daca pun la socoteala ca pe clasa A exista motoare Renault, si faptul ca BMW au colaborat cu PSA pt motorul de 1,6 benzina, se vede treaba ca nu mai putem vorbi de clasa compacta ca fiind premium 100%...
asadar mai bine ma limitez la feel... ei bine, aici e buba, V40-ul asta mi s-a parut chiar mai insipid decat A3 (desi cred ca sunt pe acolo, cumva). nu simti nimic cand conduci masina asta, cu toate ca ai 150 de cai sub picior, nu as da BMW-ul meu de 95 de cai nici pt o singura zi pe masina asta, care, daca ar fi avbut motor de 1,6 diesel ar fi fost moartea pasiunii la propriu (in opinia mea, evident).
trebuie sa recunosc ca mi-a placut mult mai mult clasa A, si decat A3 si decat acest V40, si probabil ca singurele doua motive pt care nu am acum clasa A sunt legate de nivelul de zgomot de la motor, si proveninta Renault a motoarelor diesel de 1,5 litri.
nu ca motoarele astea ar fi neaparat proaste, pt ca am avut colegi care au avut megane cu motorul asta (in varianta de 80, 90 sau 100cp) si nu au avut probleme (cel putin nu la motor), dar asa, ca idee, sa iei un merc cu motor de renault, care e si pe logan
. desi, eu sunt faimos ca am facut achizitii ciudate, asa ca nu ar fi exclus sa ma vedeti vreodata cu un clasa A cu motor de renault de 90 de cai, si pachet AMG
in plus, pretul pt clasa A este mai mare decat pt seria 1, de fapt as zice ca dintre A3, clasa A, seria 1 si V40, bembeul are cel mai mic pret. oricum, pt cine doreste masina (relativ noua) perioada asta, imediat dupa sfarsitul de an, e benefica din cate vad, sunt oferte bune pe masini de showroom sau testdrive, adica masini cu cateva mii de km la bord, uneori chiar si 7-8-10 mii de eur din pretul de nou, asta fiindca sunt, practic, cu un an mai vechi...
la merc sunt
foarte foarte misto scaunele de pe versiunile sport sau AMG, arata intr-un mare fel! iar ca design, clasa A e clar cea mai inspirata, bembeul fiind cel mai uratel, bine macar ca e simpatic.