Nu sunt multe de spus. Dupa ce precedenta masina , un saab 9-5 Aero din 2000 a fost implicat intr-un incident minor rutier, am preferat sa achizitionez alta, o baza serioasa pentru ceea ce doresc sa construiesc. Masina in cauza este un Saab 9-5 Aero din 2006 cu pachet Hirsch, achizitionata la sfatul cuiva apropiat , pe care n-o regret o clipa. Masina a beneficiat de tratament "Hirsch"(intercooler, regulator presiune de 3.5 bari, soft, downpipe, evacuare, pedale, eleron , jante-care azi nu mai sunt, frane de 345 mm pe fata cu etrier monocilindru,kit suspensie-surprinzator destul de rigide inca, eleron si poate inca ceva ce omit), pachet ce vechiul si unicul proprietar din Romania , de unde a fost achizitionata de noua masina, imi spunea ca a costat cca 9000 euro
si o culoaremai speciala Arbour Green folosita doar in 2006. De cand am masina, m-am concentrat pe o minima mentenanta necesara unei masini de 10 ani. Pe langa zemurile regulamentare si filtre,am reusit sa fac un reflush total al uleiul din cutia automata cu Mobil1 ATF 3309 la niste tipi de treaba pe platforma Grant, schimbare player OEM, schimbare frane spate(discuri, etrieri, conducte metalice Goodridge), montat strutbar brace Weichers si anvelope Hankoock. Am observat o schimbare in bine a comportamentului cutiei dupa reflush ( desi nu avea probleme inainte cu schimbare vitezelor), mi-am asumat riscul de a face aceasta operatiune. Si am avut dreptate pentru ca ce-a iesit de acolo m-a ingrozit. Ulterior am vazut ca e musai sa schimbi si filtrul....dar asta e! Pana data viitoare....
. O alta chestie care m-a surprins foarte placut e bara intre amortizoare, care a imbunatatit vizibil si iremediabil pozitiv comportamentul masinii in viraje
Am reusit sa ii fac un tratament parbrizului cu Aquapel si sa schimb lamelele stergatoarelor cu unele OEM , dar din 2008- care au altfel de prindere(flat)!!! Astfel ca nu pot sa le folosesc la capacitate maxima si e nevoie de-o improvizatie, sau sa iau alte stergatoare sau brate. Pentru ca tapiteria este ivory am incercat sa o reimprospatez cu un tratament de la Sonnax , care nu e wow......dar si-a atins scopul: a curatat si hidratat pielea. O sa incerc si Leatherique cand se v-a face cald si un kit de reimprospatare a culorii pe unde tapiseria este mai uzata. La capitolul estetic sunt multe de facut, dar nadajduiesc ca in urmatoarea perioada sa pot aduce masina la stare decenta.Acum sta pe jante ALU 88, singurele pe 17 inch in care intra etrierii