Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby cristiansen09 » 20 Sep 2016, 13:44

IMG_20160915_185820.jpg
IMG_20160915_185906.jpg
IMG_20160915_185804.jpg

Bine v am gasit, iata ca, dupa o lunga perioda de timp, m am reintors la marca de suflet (in 2008 am detinut o scurta perioada de timp un 9.5 Aero 2002, manual, iar in 2011 un 900 NG 2.0 T achizitionat de pe acest forum). Desi am dorit un model dupa 2006, am ajuns sa achizitionez modelul mai vechi.
Este vorba de un Saab 9.5 Aero de aceasta data automat, an de fabricatie tot 2002, ceva mai multi km (278 k) si insalatie gpl omologata (tomasetto cu rezervor toroidal de 38 litri - cam mic, dar asta e). Fata de 9.5 ul manual se simte diferenta, darchiar si asa sunt foarte multumit de cum se misca. In plus fata de cea detinuta anterior are trapa. Dotarile sunt functionale, cu exceptia unui senzor de parcare. De asemenea, tb sa ajung la diagnza cu ea deoarece intrerupe la relantiu, nu deranjant, dar trebuie remediata aceasta problema.
In rest pare ingirjita si curata. Ce ma nemultumeste este faptul ca picura ulei sub ea pe dreapta (am inteles ca ar fi de la palier sau ceva de genul). Masina nu am luat o sa ma fatai prin oras, ci mai mult pentru iesiri in afara acestuia...dc situatia impune, voi merge si oras, dar am observat ca este in elementul ei in afara orasului
cristiansen09
Master
 
Posts: 317
Joined: 16 Dec 2008, 19:06
Location: Bucuresti

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby manole74 » 20 Sep 2016, 16:40

Bine-ai revenit si sa te poarte sanatos pe unde vrei! La ce mod sesizezi diferenta intre manuala si automata? Nu are functia sport transmisia?
Saab 9-5 Aero 2006 Hirsch
User avatar
manole74
Master
 
Posts: 284
Joined: 10 Mar 2012, 21:47
Location: Bucuresti

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby cristiansen09 » 20 Sep 2016, 17:45

Multumesc pt urari...are butonul sport pozitionat pe maciulia schimbatorului.
Fata de manuala se simte diferenta, adica nu este asa brutala...cu manuala in treapta a doua rupea Este ok si automata, dar nu se compara cu manuala.
Am pilishat farurile, au iesit ok spun eu
cristiansen09
Master
 
Posts: 317
Joined: 16 Dec 2008, 19:06
Location: Bucuresti

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby gfery » 20 Sep 2016, 21:21

Nu stiu ce sa zic, chiar si la timpii de acceleratie comunicati de fabrica, cutia automata la Aero merge cu mai bine de jumate de secunda mai bine 0-100 km (7.6 s manuala vs. 6.9 automata). Cu modul sport activat si cu kick-down sanatos, nu poti sa faci fata cutiei automate schimband manual. Pai schimba aia fix numa aproape de 6 mii de ture si retrogradeaza instantaneu. Eu personal n-as mai lua manuala nici batut si eu am de aia in 4 trepte, ce sa mai zic de cei care au 5 sau 6 si padele la volan.
Vezi daca nu poti activa openSID in ECU si fa o comparatie daca ajunge destul aer in cilindri, poate nu merge chiar cum trebuie motorul daca ai senzatia ca nu trage. Are un milion de vacuumuri si oricare nu ajunge unde trebuie iti omoara performanta.
Spor, e o masina deosebita.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby cristiansen09 » 20 Sep 2016, 21:55

Salut, cred ca are acele functii sau cel putin apar anumiti parametrii cand tin apasat concomitent 2 butoane pe sid (parca ceva cu sonda lambda, rpm etc). Nu stiu dc despre asta vb, am observat ca sunt mai multe, dar intrucat sunt pixeli lipsa pe afisaj nu imi pot da seama ce afiseaza pe acolo). Masina are 5 trepte si nu am padele....cred ca facelift ul, din 2004, are asa ceva. Intr adevar este o masina deosebita...
cristiansen09
Master
 
Posts: 317
Joined: 16 Dec 2008, 19:06
Location: Bucuresti

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby Cris9-5 » 21 Sep 2016, 23:01

Sa o stapanesti sanatos. Ca sfat la automata schimba uleiul la cutie cu ulei AT GM 3309, si furtunele de vacuum pt. probleme de mers iregulat.
Cris9-5
Invatacel
 
Posts: 88
Joined: 19 Dec 2013, 15:02

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby cristiansen09 » 22 Sep 2016, 20:17

Multumesc de urari si sfaturi.
cristiansen09
Master
 
Posts: 317
Joined: 16 Dec 2008, 19:06
Location: Bucuresti

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby manole74 » 22 Sep 2016, 21:10

Eu te sfătuiesc sa schimbi si filtrul de ulei la cutie.....nici eu nu stiam ca exista! Dacă te hotarasti, iti recomand eu unde sa mergi sa faci operația.
Saab 9-5 Aero 2006 Hirsch
User avatar
manole74
Master
 
Posts: 284
Joined: 10 Mar 2012, 21:47
Location: Bucuresti

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby cristiansen09 » 22 Sep 2016, 22:17

Am inteles, m am gandit si la uleiul din cutie...il voi schimba, vorbim.
Am luat jante, voi pune foto.
cristiansen09
Master
 
Posts: 317
Joined: 16 Dec 2008, 19:06
Location: Bucuresti

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby gfery » 23 Sep 2016, 07:40

cristiansen09 wrote:Salut, cred ca are acele functii sau cel putin apar anumiti parametrii cand tin apasat concomitent 2 butoane pe sid (parca ceva cu sonda lambda, rpm etc). Nu stiu dc despre asta vb, am observat ca sunt mai multe, dar intrucat sunt pixeli lipsa pe afisaj nu imi pot da seama ce afiseaza pe acolo). Masina are 5 trepte si nu am padele....cred ca facelift ul, din 2004, are asa ceva. Intr adevar este o masina deosebita...


Da, trebuie apasate simultan butoanele + si -. Apoi navighezi cu + sau cu - in sus si in jos. Cauta parametri Mreq si Mair. Reprezinta cantitatea de aer ceruta de ECU (Mreq) si cea reala masurata de MAF (Mair). Daca Mair este semnificativ mai mic decat Mreq, ai o problema fie cu supapa de control a presiunii turbo, fie cu BOV, fie ai niste vacuumuri care scapa sau sunt smulse (ca in cazul meu de ex.). Posibilitatea de a vedea parametri aia prin apasarea celor 2 butoane indica faptul ca masina a fost resoftata, din fabrica nu este activata facilitatea asta. Poate a si fost tunata putin stage 1. SID-ul cu pixeli morti se poate repara, este topic aici pe forum, le repara un baiat in Bucuresti cu garantie.
Schimbarea uleiului in cutie se face conform manualului, printr-un "flush", reimprospatare: pe la busonul de golire a cutiei iasa cam jumatate din cantitatea totala de ulei din cutie, care se inlocuieste cu ulei nou. Alternativ, se poate face o chestie mai smechera care inlocuieste aproape in intregime uleiul, si anume se desface conducta tur care duce de la cutia de viteze la radiatorul de racire a uleiului, se monteaza artizanal un furtun transparent in gaura astfel deschisa in cutie si se toarna ulei nou cu motorul pornit pana cand pe furtunul transparent iasa ulei curat in locul celui negru. Se refac legaturile, se verifica si se completeaza la nivel. Atentie, la Saab nivelul de ulei din cutie se verifica numai cu motorul mergand si cu uleiul din cutie cald (dupa o tura de minim 15 minute prin oras), altfel indicatiile pe joja de la cutie sunt eronate. E o operatiune care merita facuta, mai ales cand vezi ce ulei iasa din cutie, te sperii. Cantitatea totala de ulei este intre 7 si 8 litri. Atentie la tipul de ulei, nu se pune full sintetic, trebuie cautat atf 3309, recomand mobil, eu am luat de pe emag la 35 de lei litrul.
Spor.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby manole74 » 23 Sep 2016, 08:47

Operatiunea pentru schimbarea totala a uleiului sau "reflush" implica cca 12-13 L de ulei. Eu am efectuat-o si o recomand unei cutii automate. Mai ca in tara asta s-a raspandit mitul cu "lifetime" legat de intretinerea cutiilor automate. Pe langa ulei pune si filtrul din linkul de mai jos http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=4905
In ceea ce priveste schimbarea uleiului prin procedeul descris de colegul gfery mai sus ca "flush" as vrea sa-ti atrag atentia ca nu vei reusi sa schimbi tot uleiul din cutie si ca ce-o sa rezulte va fi o mixtura, care e posibil sa faca mai mult rau decat bine. MI s-a explica si mie ca e probabil ca anumite reziduuri sa fie angrenate si sa blocheze valvele hidraulice din convertizor si atunci.......nu vrei sa stii! SI ca sa ai un ordin de marime, la mine a costat uleiul cca 400(Mobil1 3309) lei iar schimbul......360 lei cu factura pe firma! Eu am expus punctul meu de vedere, dar tu esti cel care alege . Spor la treaba!
Saab 9-5 Aero 2006 Hirsch
User avatar
manole74
Master
 
Posts: 284
Joined: 10 Mar 2012, 21:47
Location: Bucuresti

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby Cris9-5 » 23 Sep 2016, 16:34

Din pacate asta cu "nu vrei sa stii ", am pati-o eu. A mea intra in limp mode in anumite conditii de incarcare si accelerare. Dupa mai multe vizite pe la specilaisti in cutii automate, am ajuns la concluzia ca mai bine pun pe masina unsa SH cu garantie. O reparatie la cutiile automate incepe de la 500E si se duce la 3000E , si nimeni nu iti garanteaza ca rezolvi problema. Sistemul hidraulic de la cutiile automate este foarte pretentios , si necesita o intretinere buna. Manole nu ne recomanzi si noua un service bun la automate?
Cris9-5
Invatacel
 
Posts: 88
Joined: 19 Dec 2013, 15:02

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby cristiansen09 » 23 Sep 2016, 16:45

Am vazut cutie sh la 200 e, dar banuiesc ca nu stii ce iei, cat tine, etc. Mai intai vreau sa rezolv cu tremuratul la relantiu...
In cartea masinii spune ceva de 7 litri
cristiansen09
Master
 
Posts: 317
Joined: 16 Dec 2008, 19:06
Location: Bucuresti

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby gfery » 23 Sep 2016, 21:27

nu vreau neaparat sa polemizez, dar chestia cu 12-13 litri de ulei presupune o tehnica de schimbare partiala repetata a uleiului pe la buson; asta in sensul ca iasa cam jumate de ulei pe la buson si de fiecare data cand faci chestia asta ramai cam cu jumate din uleiul vechi. In teorie, dupa ce faci operatiunea si a treia oara, cantitatea de ulei uzat sa-i zicem "initiala" in amestecul obtinut este suficient de mica pentru a considera uleiul schimbat in cutie. Asta numai in teorie, deoarece in practica lucrurile nu stau chiar asa.
Solutia cu golire prin pompare pe turul de racire este mai practica, deoarece este mai aproape de schimb complet, se face intr-o singura intrare in service (aia cu flush-urile repetate presupune mers cu masina intre operatiuni, de unde probabil si factura destul de piperata anuntata de colegul precedent), si exista control vizual asupra calitatii uleiului ramas in cutie (cand iasa curat, stim ca e bine).
Acuma pentru cine e obsedat de perfectionism, trebuie sa se stie ca niciuna dintre metode nu poate inlocui uleiul din cutie complet, asta se poate face numai prin demontarea si dezasamblarea completa a cutiei, inclusiv a convertizorului de cuplu.
In rest, nu va speriati asa tare, sumele vehiculate pentru reparatii sunt prea prapastioase, probabil anuntate de unii care nu aveau chef sa repare. Cutiile astea sunt foarte raspandite, s-au montat pe multe tipuri de masini, sunt foarte fiabile, dar sunt niste proiecte de prin anii 80, se gasesc piese pentru ele, sunt pana si tutoriale pe youtube despre cum se desfac bucati, se regleaza si se asambleaza la loc.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Posesor de Saab 9.5 Aero...din nou

Postby Cris9-5 » 25 Sep 2016, 19:39

Problema este ca eu nu am gasit pana acum un service de cutii care sa faca o diagnoza profi, bazata pe verificari a senzorilor, si slava domnului exista senzori in cutia asta. M-am dus chiar cu tutorial care putea restrange lista potentialelor probleme. Tutorial care se baza pe masuratori a diferitilor senzori din cutie. Un singur service mi-a facut un test cu citire real time in mers si a concluzionat ca pierd turatii in convertizor. Dar acest service nu avea scula necesara pentru a citi starea valvelor si a ambreiajelor din cutie. Asa ca m-a trimis la plimbare, sa merg asa si sa resetez codul in cutie cand apare, este vorba de P0741. Asa ca eu sunt inca in cautarea unui service profi care stie cu ce se manaca cutiile automate, si rog un moderator sa mute discutia la probleme si rezolvari sau in pagina dedicata 9-5. Mersi,
Cris9-5
Invatacel
 
Posts: 88
Joined: 19 Dec 2013, 15:02

Next

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests

cron