Saab 9-3 SS

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Saab 9-3 SS

Postby alex_xxo » 27 Dec 2016, 15:41

Salut, tuturor pasionaților de tot ceea ce înseamnă SAAB.
Cred ca a venit timpul sa îmi prezint și eu avionul achiziționat acum aproape 2 ani .( am avut timp sa ne cunoaștem).
Saab 9-3 SS 2.0t cu upgrade la 210 cp după spusele fostului proprietar (căruia ii mulțumesc și acum pentru avion)
Pot spune ca am avut un noroc fantastic când răsfoiam prin anunțuri, cam o luna de răsfoit, și am dat de argintia asta care nu se încadra în căutările mele (cautam seria 5) și care pur și simplu mi-a rămas în minte. Așa că după ce găsisem o seria 5 care să îmi satisfacă pretențiile am fost sa o văd și pe argintia care nu îmi dădea pace.
A fost dragoste la prima atingere ,am avut un sentiment de genul "asta e" (după ce m-am așezat la volan), și după ce am primit binecuvântarea proprietarului sa îmi fac de cap cu ea m-am convins ca ea era cea pe care o căutam. Poveste de dragoste, nu altceva.
(Sper ca am reușit cu pozele)
Attachments
20160723_103547.jpg
20160723_103547.jpg (31.48 KiB) Viewed 10572 times
20160723_103554.jpg
20160723_103554.jpg (32.2 KiB) Viewed 10572 times
20160723_103917.jpg
20160723_103917.jpg (29.3 KiB) Viewed 10572 times
SAAB 9-3 SS.jpg
20160723_103837.jpg
20160723_103837.jpg (43.04 KiB) Viewed 10572 times
20160723_102710.jpg
20160723_102850.jpg
20160723_102824.jpg
20160723_102701.jpg
Saab 93 SS Vector 2.0t /2003. București
User avatar
alex_xxo
Senior
 
Posts: 122
Joined: 09 May 2016, 17:27
Location: București

Re: Saab 9-3 SS

Postby manolodsv » 27 Dec 2016, 15:57

Sa o stapanesti sanatos. Resoftata de cine ? Ce soft ? Daca este Hirsch se poate verifica pe site la ei cu seria vin daca a fost resoftata. Alte detalii ?

LG - G4
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Saab 9-3 SS

Postby andybumbu » 27 Dec 2016, 22:17

Sa o stapanesti sanatos!
Si mie mi-a trebuit cativa ani ca sa-mi prezint bestia :oops: :lol:
Da-ne detalii, km la achizitionare, km actuali, probleme/impresii :roll:
Pune-ti in semnatura orasul :idea:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-3 SS

Postby alex_xxo » 28 Dec 2016, 01:55

Mulțumesc pentru urări.
Nu știu de cine este resoftata dar ceva are. După spusele celor de la EDS este limitată electronic la 270 km/h ( 260 km/h testat) și ar avea și ceva armăsari in plus peste cei 175 din fabricație.
Mulțumită lui Mihai de la EDS am testat și varianta softului original de după 2004 pentru a scăpa de eroarea din bord ,pe care o aveam de când am achiziționat masina.
Am încercat odată pe site-ul celor de la Hirsch și nu prea mi-a ieșit. Dacă poți sa ma ajuți VIN-ul este YS3F45S531010170. Mulțumesc frumos.
Cât despre mașină este varianta Vector din 2003 cu motor 2.0t si are aproape tot ce îți poți dori :
-xenon
-clima bizonala
- interior semipiele +încălzire în scaune (senzaționale iarna, păcat ca nu are și bancheta încălzită ca la 9-5)
-senzor de ploaie
-cruise control
Regrete ar fi ca nu are :
-trapă
-oglinzi retractabile electric
-sunet audio cum trebuie.La partea cu sunetul aștept orice sfat pentru că mi-am montat niște difuzoare jbl pe 3 cai pe polița de la luneta și nu pot sa le folosesc la adevărată lor valoare .(aflând ulterior ca pe spate vin doar medii filtrate ).Cineva care a montat adaptoare hi-low?
Avionul avea la achiziție aproape 190.000km și a parcurs sub îndrumarea mea încă 15000km . Problemele întâmpinate si soluționate fost:
-înlocuit butoanele de la icm2 + panoul climatronic cu totul ( a fost mai ușor așa)
-încuietoare spate dreapta
-pompa vacuum (am înlocuit ambele garnituri)
-reconditionat amortizoare față (întărite puțin)
-înlocuit bielete de directie +bucși bară stabilizatoare
-înlocuit termostat și antigel .(aviz consumatorilor mari de benzina în sezonul rece,chiar contează mai ales pe distanțe mici.)
-polish faruri (dar tot nu sunt mulțumit de lumina farurilor)
-toba intermediara
-vas de expansiune
-senzor cruise control +arc pedala ambreiaj 2
-schimbat prag dreapta+carenajul dreapta față (erau crăpate de la achiziție)
Din Aprilie 2016:
- motorul este uns cu Mobil 1 0w-40w New Life+ filtru de ulei
-lichid servo CHF 11S
-lichid de frâna Ate dot4
-ulei GM în cutie
-filtru de polen cu carbon activ
În mare cam atât
Saab 93 SS Vector 2.0t /2003. București
User avatar
alex_xxo
Senior
 
Posts: 122
Joined: 09 May 2016, 17:27
Location: București

Re: Saab 9-3 SS

Postby andybumbu » 28 Dec 2016, 18:08

Fain, in legatura cu partea de audio, de baza sunt cele din usile fata..+tweterele din bord. Deci daca vrei un upgrade, ideal ar fi difuzoarele Focal din ce am mai citit/vazut
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-3 SS

Postby alex_xxo » 28 Dec 2016, 22:20

Aș vrea sa folosesc difuzoarele de pe spate , care sunt noi (Jbl GTO 939) . Oare la sistemul cu amplificator și în portbagaj (premium 300, cred)de unde vine semnalul?
Saab 93 SS Vector 2.0t /2003. București
User avatar
alex_xxo
Senior
 
Posts: 122
Joined: 09 May 2016, 17:27
Location: București

Re: Saab 9-3 SS

Postby gfery » 29 Dec 2016, 05:52

legat de faruri, am desfacut xenoanele mele oarbe de pe 9-5 si problema este ca reflectorul parabolic este afectat de caldura, stratul reflectorizant este inexistent pe partea care conteaza. Este vorba de vreo 2-3 cm imediat deasupra becului, nu pare mult, dar este exact focarul parabolei; fiind deasupra, este exact ce vezi (sau mai degraba nu vezi) pe faza scurta, dupa ce se intoarce imaginea cu capul in jos de catre lentila.

Solutiile sunt 2:. fie se aluminizeaza in vid la loc stratul reflectorizant, nu stiu cine mai face - poate colegii de la Timisoara mai stiu, faceau aia de la Elba, atentie, nu merge cu cromare chimica sau galvanica, cu sprayuri de alea oglinda nici pe atata - cromul are reflectivitate 60% fata de aluminiu sau argint.

A doua solutie, si pe asta am adoptat-o eu, e sa inlocuiesti ansamblul lupa-reflector in intregime. Am gasit ceva Morimoto (o sa pun si link daca vrea cineva) care duc direct becul D1S original pe la 330 ron perecheam. Problema e ca trebuie dezlipit plasticul transparent de pe far si e destul de naspa de lucrat. De asemenea, nu modulul optic nu vine pe gaurile celui vechi, trebuiesc date alte gauri, e destul de laborios. Dar hei, skandix.de are farurile de 9-5 originale la 500+ euro bucata, asa ca rentabilitate maxima. Oricum, acuma am si eu faruri ca lumea. Spor.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-3 SS

Postby alex_xxo » 29 Dec 2016, 06:55

Nu prea mi-a dat speranțe de rezolvare raspunsul tau, dar îți mulțumesc pentru sinceritate. Măcar la 9-3 e "doar" vreo 300€ farul xenon.
Am un far pe stanga nou nouț , dar din cauza unui mecanic "priceput" i sa rupt mecanismul din interior in incercarea sa de a pune un bec, si ma gandesc ca dacă aș găsi pe cineva priceput aș schimba mecanismele si m- aș alege cu un far nou pe stânga, ar m-ai rămâne pe dreapta de cumpărat.
Saab 93 SS Vector 2.0t /2003. București
User avatar
alex_xxo
Senior
 
Posts: 122
Joined: 09 May 2016, 17:27
Location: București

Re: Saab 9-3 SS

Postby gfery » 29 Dec 2016, 12:25

si al meu avea ceva cleme rupte interior in urma unui accident (asa l-am cumparat) si batea farul drept undeva in sant la 3 metri in fata masinii. partea proasta e ce trebuie dezlipit plasticul clar si intervenit prin fata farului. solutia la care apelez eu este ca le las cam o ora in cuptorul electric al nevestei la aprox 100 de grade de zici ca-s prajitura, dupa care se dezlipesc relativ usor. mai merge si cu heat-gun dintr-ala, dar e anevoios si poti rupe cleme si alte alea.

uite eu cu lupe de astea le-am inlocuit pe ale mele:
http://www.rd-xenon.ro/lupe-bixenon-mor ... 2s-28.html

nu stiu la 9-3, dar la 9-5 s-au potrivit relativ usor, am putut pastra becurile si balasturile originale, iar modificarile mecanice au fost minime, dar migaloase. bine, ajuta si cand alternativa e sa dai 1000 de euro pe faruri noi, sau cum erau pe olx 1500 de ron o pereche, care probabil nu erau in stare mai buna decat ale mele nici alea.

mai am de rezolvat partea de autolevel, senzorii de pe punti nu sunt ok, bine ca am tech2 macar, ca altfel era jale de greu de depistat.

Spor.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-3 SS

Postby andybumbu » 29 Dec 2016, 13:06

Gfery, poti sa dai detalii intr-un topic special DIY, pt 95og :roll: Vad ca esti istet si esti dispus sa ajuti si pe altii... :idea: E clar ca toti au sau vor avea, astfel de probleme cauzate in special de uzura morala, dar si fizica...
Eu am aceasta mare problema a calitatii slabe a farurilor cu halogen OEM...Fara nici un accident, perfecte tehnic, dar au suportat 330Tkm :lol: Le-am slabat de 3 ori pana acum, cele mai bune becuri OEM, dar faza scurta e tot vai de ea....am observat ca cel putin in cazul meu mai aparte, adica am rulat/rulez enorm noaptea, intr-adevar cum spune si colegul, de la caldura degajata in timp farurile sunt afectate ireversibil...asta e..

In cazul tau alex, e mai simplu fiindca ai xenon OEM, poti urmari niste faruri noi la oferta in timp, dar cred ca nici nu umblii prea mult noaptea, ca de altfel 90% dintre posesoti de masini...
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-3 SS

Postby gfery » 29 Dec 2016, 20:46

O sa fac un topic separat sa nu poluam dicutia omului, dar pana atunci scurt pe doi: eu am 2 aero, cel din 2002 e cu xenon si plastic transparent in fata, astea aveau problemele cu reflectorul parabolic de la lupa xenon; plasticul din fata daca se matuieste se polisheaza si se protejeaza ulterior cu o folie (cam ca care se pune pe geamurile laterale, dar transparente - atentie ca si astea-s de mai multe calitati - cea mai buna e cea poliuretanica de la 3M, nu mai are moarte, dar si cu costuri pe masura - cei care aplica folie ar trebui sa stie mai bine). Dupa ce se matuiesc prima data si se polisheaza, farurile se vor matui la loc foarte repede, trebuie protejate cu folie, altfel le polishezi tot la 6 luni pana nu mai ramane nimic de polishat din ele.

La aero din 2000 am farurile cu halogen scurta-lunga si geam de sticla translucida, faruri care indraznesc sa afirm ca sunt cele mai bune halogene pe care le-am avut vreodata pe vreo masina. La astea nu am ce sa le reprosez, chit ca au cele mai ieftine becuri H7 disponibile in primul peco cand s-au ars alea de dinainte.

Nu stiu daca halogenele de pe 9-3 sau 9-5 dupa 2002 au tot geam de plastic transparent sau au sticla-sticla.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-3 SS

Postby manolodsv » 31 Dec 2016, 10:50

andybumbu wrote:Eu am aceasta mare problema a calitatii slabe a farurilor cu halogen OEM...Fara nici un accident, perfecte tehnic, dar au suportat 330Tkm :lol: Le-am slabat de 3 ori pana acum, cele mai bune becuri OEM, dar faza scurta e tot vai de ea....am observat ca cel putin in cazul meu mai aparte, adica am rulat/rulez enorm noaptea, intr-adevar cum spune si colegul, de la caldura degajata in timp farurile sunt afectate ireversibil...asta e..


Eu am rezolvat problema cu OEM halogen pe far cu lupa pe faza scurta - am montat xenon AM de 55 w cu 4300 k - pana sa le pun pe acestea am avut xenon am de 6000 k si 35 w cu care nu vedeam ninic mai ales daca era ploaie sau zapada - acum cu cele de 55 w diferenta intre faza scurta si lunga este fff mica :mrgreen: .
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Saab 9-3 SS

Postby andybumbu » 02 Jan 2017, 17:17

Da Manolo, stiu. Dar asta e o varianta pe care eu o exclud, nu e legala si face ochii cat cepele la cei din sens opus..Nu ai spalatoare de faruri...iar eu fac minim 30Tkm, deci sunt tot timpul in miscare...mai ales noaptea..
Gfery, toate saaburile 93 YS3F... au faruri cu plexiglas...

Alex, eu am sistemul full ICM3 cu 2 amplificatoare, dar nu stiu sa-ti spun cum lucreaza cele 2 amplificatoare:oops:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-3 SS

Postby manolodsv » 03 Jan 2017, 08:19

Xenon AM pe far cu lupa este legal, pe far normal nu ;)

LG - G4
EX SAAB 9-3 SS 1.9 TID 120 cp - 2008 SAABinuta.
PRESENT SAAB 9-3 SS 2.0t Hirsch 210CP - 2008 Pa Pa Bum Bum.
User avatar
manolodsv
Saabist adevarat
 
Posts: 1997
Joined: 17 Feb 2012, 10:49
Location: Calarasi

Re: Saab 9-3 SS

Postby manole74 » 03 Jan 2017, 09:58

manolodsv wrote:Xenon AM pe far cu lupa este legal, pe far normal nu ;)

LG - G4


Este partial adevarat. Lupa este intr-adevar dispozitizul cu care este imperecheata instalatia de xenon. Numai ca exista lupe pentru halogen si lupe pentru xenon. Xenon in lupe pentru halogen nu este admis. Stiu ce spun, pentru ca la Subaru am facut un downgrade la nivelul luminilor cand am aflat cat costa noi :shock: Si farurile care le am acum .......sunt tot cu lupa, insa sistemul constructiv este diferit de la halogen la xenon! Ca sa nu uit.....noile faruri nu mai au sistemul de spalare a farurilor, asa ca ce spune bumbu are noima.
Saab 9-5 Aero 2006 Hirsch
User avatar
manole74
Master
 
Posts: 284
Joined: 10 Mar 2012, 21:47
Location: Bucuresti

Next

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests

cron