C0800 cod eroare ?

Ce si de unde sa cumparam

C0800 cod eroare ?

Postby menelaus » 15 Jan 2017, 18:33

Salut. Stie cineva ce înseamna codul de eroare C0800 - supply voltage too low, referitor la ABS/TC/ESP ?
SAAB 9-3 The Silver Lightning (1.9 tid 120 cp 2009)
User avatar
menelaus
Senior
 
Posts: 156
Joined: 13 May 2012, 07:25
Location: Craiova

Re: C0800 cod eroare ?

Postby andybumbu » 15 Jan 2017, 19:43

Menelause, uite asa rapid :roll:
http://obdii.pro/en/code/C0800
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: C0800 cod eroare ?

Postby gratiann » 15 Jan 2017, 21:14

La frigul de afara poate insemna baterie slaba


Sent from my iPhone using Tapatalk
93 SS 1.9 tid 2008 150hp (resoftat 180hp)
gratiann
Saabist
 
Posts: 506
Joined: 15 Oct 2008, 07:23
Location: Timisoara

Re: C0800 cod eroare ?

Postby gratiann » 15 Jan 2017, 21:17

Eu intro dimineata am pornit, cu greu, si nu am stat prea mult ca ma grabeam si am plecat la drun, si dupa 1 min (avand pornite dezaburire si incalzire scaune) a aparut eroare in bord de abs si tcs si a cazut vitezometru si toate cele. Am mers putin sa se mai incarce bateria, am dat restart si totul ok. Deci, in cel mai fericit caz e bateria moarta. Daca nu.... te apuci de sapat cu tech2


Sent from my iPhone using Tapatalk
93 SS 1.9 tid 2008 150hp (resoftat 180hp)
gratiann
Saabist
 
Posts: 506
Joined: 15 Oct 2008, 07:23
Location: Timisoara

Re: C0800 cod eroare ?

Postby gfery » 16 Jan 2017, 21:25

Poate fi din urmatoarele cauze:

- daca la 9-3 diesel regulatorul de tensiune de incarcare e in alternator ca la 9-5, atunci trebuie verificata tensiunea de incarcare la bornele bateriei cu motorul la relanti si cu consumatori porniti (faruri, clima, etc.) - valoarea nu trebuie sa fie mai mica de 14.3V, ideal 14.6V; daca regulatorul de tensiune este ca la 9-3 Trionic T8 in ECU, atunci vinovatul pentru o eventuala tensiune scazuta la bornele bateriei este fie puntea de diode, fie periile terminate din alternator - se verifica; De asemenea se verifica obligatoriu si aspectul descris mai jos, deoarece ele nu se exclud reciproc, uneori se suprapun si dau dureri de cap:

- o alta posibila cauza care poate genera asemenea probleme, daca acestea apar, este cat de ok este conexiunea punctelor de masa; la saab exista 2 fire mare de masa, unul care merge la cutia de viteze si unul care merge la caroserie; in afara de acestea 2 mai sunt o serie de sa zicem "puncte secundare de masa" dispersate prin caroserie la care se leaga masa diferitelor module din masina (si care module la 9-3 sunt o gramada jumate); acuma nu am acces la WIS, dar o sa revin cu informatia concreta cu punctul de masa al modulului ABS/TCS/ESP; in mod normal aceasta ar trebui sa fie undeva aproape de modulul de langa servofrana, deoarece acesta cosuma curent substantial cand intervine si ca atare firul de masa e si gros si scurt - dar revin.

In rest Tech2 arata exact tensiunea ce vine pe fiecare modul separat, asa ca se poate identifica o posibila alimentare slaba (+ sau masa).

Spor!
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: C0800 cod eroare ?

Postby menelaus » 17 Jan 2017, 04:11

Mulțumesc tuturor. Bateria nu e slaba pentru ca am "redresat-o" înainte de a observa eroarea. Încărcarea la bornele bateriei este 14.0 V. Nu știu dacă e mică. Pentru celelalte soluții urmează cercetări...
SAAB 9-3 The Silver Lightning (1.9 tid 120 cp 2009)
User avatar
menelaus
Senior
 
Posts: 156
Joined: 13 May 2012, 07:25
Location: Craiova

Re: C0800 cod eroare ?

Postby gfery » 18 Jan 2017, 00:14

Daca ai rabdare si faci masuratorile cu si mai multi consumatori, gen degivrare luneta, ventilatie, faza lunga, ceturi si toate alea pornite, o sa vezi ca va scadea chiar sub 14 - nu ca 14 ar fi suficient.

Ca sa fii sigur, refa masuratoarea luand ca punct de referinta masa carcasei alternatorului (minusul aparatului de masura pe carcasa si plusul pe plusul baterier). Daca ai aceeasi valoare in ambele cazuri, masa bateriei este aceeasi cu a alternatorului - conexiune solida. In acest caz, sigur problema e in alternator - 99% ca e regulatorul de tensiune. Acesta se inlocuieste, ca nu e nimic de reparat la el - vine si cu perii noi. De verificat si inelele colectoare ale rotorului, sa nu fie si alea uzate tare si sa faca in curand iar figuri.

Spor!
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: C0800 cod eroare ?

Postby menelaus » 18 Jan 2017, 17:11

Masurarea așa am făcut-o când mi-a dat valoarea 14, cu toti consumatorii porniti, ca stiu ca așa se face. Nu am masurat pe alternator insa.
SAAB 9-3 The Silver Lightning (1.9 tid 120 cp 2009)
User avatar
menelaus
Senior
 
Posts: 156
Joined: 13 May 2012, 07:25
Location: Craiova

Re: C0800 cod eroare ?

Postby gfery » 18 Jan 2017, 19:44

ok, e un fel de "longshot" asta cu masurare pe alternator, dar na, e prea usor ca sa n-o faci...

trebe revizionat alternatorul in mod cert, regulator nou si eventual inele colectoare. Apoi vazut.

Spor!
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: C0800 cod eroare ?

Postby menelaus » 20 Jan 2017, 02:57

Mulțumesc.
SAAB 9-3 The Silver Lightning (1.9 tid 120 cp 2009)
User avatar
menelaus
Senior
 
Posts: 156
Joined: 13 May 2012, 07:25
Location: Craiova


Return to Tehnica - probleme si rezolvari

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron