by gfery » 16 Jan 2017, 21:25
Poate fi din urmatoarele cauze:
- daca la 9-3 diesel regulatorul de tensiune de incarcare e in alternator ca la 9-5, atunci trebuie verificata tensiunea de incarcare la bornele bateriei cu motorul la relanti si cu consumatori porniti (faruri, clima, etc.) - valoarea nu trebuie sa fie mai mica de 14.3V, ideal 14.6V; daca regulatorul de tensiune este ca la 9-3 Trionic T8 in ECU, atunci vinovatul pentru o eventuala tensiune scazuta la bornele bateriei este fie puntea de diode, fie periile terminate din alternator - se verifica; De asemenea se verifica obligatoriu si aspectul descris mai jos, deoarece ele nu se exclud reciproc, uneori se suprapun si dau dureri de cap:
- o alta posibila cauza care poate genera asemenea probleme, daca acestea apar, este cat de ok este conexiunea punctelor de masa; la saab exista 2 fire mare de masa, unul care merge la cutia de viteze si unul care merge la caroserie; in afara de acestea 2 mai sunt o serie de sa zicem "puncte secundare de masa" dispersate prin caroserie la care se leaga masa diferitelor module din masina (si care module la 9-3 sunt o gramada jumate); acuma nu am acces la WIS, dar o sa revin cu informatia concreta cu punctul de masa al modulului ABS/TCS/ESP; in mod normal aceasta ar trebui sa fie undeva aproape de modulul de langa servofrana, deoarece acesta cosuma curent substantial cand intervine si ca atare firul de masa e si gros si scurt - dar revin.
In rest Tech2 arata exact tensiunea ce vine pe fiecare modul separat, asa ca se poate identifica o posibila alimentare slaba (+ sau masa).
Spor!