andybumbu wrote:Corect Fery, impozitul in Ro e catastrofal/ilogic...180ex5 ani/900e ...descurajant..
niste idei, poate gresite, nu zic:
Referitor la automatele clasice, adica cele ce sunt montate pe saab - nu stiu sa fie altfel de automate mai noi "neclasice" construite dupa alte principii - poate doar robotizatele si DSG-ul, dar aia e e fapt mai aproape de manuala si n-are rost sa discutam de fiabilitate, numa trebe intrebati pasionatii de VW;
-consumul e cu minim 15-20% mai mare - te contrazic un pic, in sensul ca toate Aisin montate pe saab au ambreiaj de lock-up convertor de cuplu, deci la viteza de croaziera (unde faci si cei mai multi km) e fix cutie manuala, nu aluneca nimic, consuma la fel; - in oras intr-adevar ai dreptate la consum, dar aici vine si factorul confort la bara-la-bara care inclina balanta zic eu net in favoarea automatei;
-daca se defecteaza, e scumpa rau de noua, second e o loterie, iar de desfacut.... - de desfacut se desface in multe locuri la nivel profi, de ex. la Arad, la Cluj si altele, ti-o face noua-nouta sub 1000 de euro; daca moare o manuala tot acolo te duci daca pleaca rulmentii si sincroanele; de defectat e mai greu, dat fiind ca deciziile nu le ia soferul, iar daca calculam loteria schimburilor de ambreiaje deja nu mai e bine; - la manuala poti merge inclusiv fara ulei in cutie, nu vei stii niciodata pana nu se gripeaza rulmentii;
-problemele se depisteaza/remediaza mult mai greu - n-as zice, avand in vedere ca exista un sistem electronic de management al cutiei (TCM-ul) care poate fi interogat si activat cu Tech2 si iti dai seama imediat care sunt solenoizii sau ambreiajele cu probleme; - la o manuala inainte de se bloca/hurui/nu mai intra in viteza nici macar nu stii ca ai o problema, iar de diagnostic chiar numai prin demontare completa putem vorbi;
-cutiile automate la saab- Aisin, sunt sensibile la cuplu mare, cei peste 350/400Nm e problematic... - din auzite, deci nu bag mana in foc, pe forumurile straine imping aia 450 de Nm in ele fara probleme ani de zile, e drept ca in alea de 4 trepte dinainte de 2002;
-cine ruleaza foarte mult/foarte tare/indiferent de conditii meteo/greutate totala/tracteaza etc, e imperios o manuala...cel putin cazul meu - de acord cu preferintele subiective, dar te contrazic la un singur aspect, si anume la tractare: dupa ce tragi dupa tine 2 tone cat are voie saab-ul legal si pe manuala si pe automata, te asigur ca eu cel putin nu mai vreau sa aud de manuala; e drept ca daca faci asta in mod curent se recomanda un radiator suplimentar mai mare pentru uleiul din cutie, altfel o sa ai probleme la urcusuri prelungite cu temperaturile la ulei; eu am asa pe al meu 9-5 si nu trece uleiul de 70 de grade nici puscat;
Si eu iubesc automatele, am experienta si de pe saab 93 biturbo noua/ Q5 S-tronic 7trepte altceva..si altele
97x imi consuma doar vreo 30% urban , iar la100kmh in jur de 11%... adica gratis tinand cont de toate datele...dar e si asta, altceva
Concluzie: nu ma bag peste preferintele personale ale nimanui, dar din punct de vedere tehnic, argumentele nu stau chiar asa de ferm in favoarea manualei, in general se constata ca unele argumente sunt doar niste usoare prejudecati neverificate in realitate.