by Peter » 29 Apr 2017, 17:56
Va salut!
Amgasit o descriere destul de tehnica si pe intelesul tututor al acestui cod care ma sacaie de ceva timp:
P0171 - Codul de eroare OBD-II Sistemul de combustibil prea lent (banca 1)
Experții noștri din domeniul automobilelor au reunit următoarele informații despre codul de diagnosticare P0171. Am furnizat simptomele comune care apar atunci când acest cod este setat împreună cu reparațiile frecvente care abordează problemele legate de codul P0171.
Codul de eroare OBD II
• OBD II P0171
Definiție cod defect
• OBD II P0171 Sistemul de combustibil prea lean (banca 1)
Simptome
• Verificați Lumina motorului se va aprinde
• În unele cazuri, șoferul nu poate observa condiții nefavorabile
• În alte cazuri, pot apărea probleme de performanță, cum ar fi lipsa puterii de accelerare și unele "tuse"
• Este posibil ca vehiculul să aibă probleme la ralanti, mai ales atunci când este cald sau când stați la o iluminare
Probleme frecvente care declanșează codul P0171
• Software-ul PCM trebuie actualizat
• Scurgeri de vid (garnituri pentru galeri de admisie, furtunuri vidate, furtunuri PCV etc.)
• Senzorul de debit de masă al aerului (MAF)
• Filtrul de combustibil introdus sau pompa de combustibil slabă
• Injectori de combustibil cu injectori sau murdari
Misdiagnostic comun
• Senzori de oxigen
Gaze poluante expulzate
• NOX (Oxizi de azot): Unul din cele două ingrediente care, atunci când sunt expuse la lumina soarelui, provoacă smog
• HC (Hidrocarburi): picături nealterate de combustibil brut care miros, afectează respirația și contribuie la smog
Cele elementare
Motoarele cu combustie funcționează prin arderea unui amestec aer / combustibil de circa 14,7 până la 1-14,7 părți aer la 1 parte combustibil. Când raportul de aer se situează sub 14,7 părți, se numește amestec "bogat". Dacă aerul se ridică peste 14,7 părți, se numește amestec "slab".
Amestec bogat = Prea mult combustibil, aer insuficient
Lean Mixture = prea mult aer, nu suficient de combustibil
Pentru a menține funcționarea corectă a motorului, modulul de control al motorului Măsoară conținutul de oxigen din senzorii de evacuare cu oxigen și face ajustări amestecului prin injectarea mai multor combustibili.
Modulul de comandă funcționează în parametri specifici și în condiții normale, va aduce ajustări minore la amestecul de aer / combustibil. Când aceste ajustări devin prea mari, este setat un cod de eroare. Când codul P0171 este setat, senzorii de oxigen detectează prea puțin oxigen în evacuare, iar modulul de comandă adaugă mai mult combustibil decât cel normal pentru a susține amestecul adecvat de aer / combustibil.
P0171 Teoria diagnosticului pentru magazine și tehnicieni
Când un vehicul are codul de eroare P0171, înseamnă că calculatorul nu mai poate regla automat amestecul dintre aer și combustibil. Codul P0171 se aplică motoarelor cu 4 cilindri (banca 1), deoarece acestea au în general o singură bancă. Dacă aveți un motor V6 sau V8, puteți obține un cod P0174 și se referă la Bank 2.
Când codul spune că sistemul de alimentare cu combustibil este "prea slab", înseamnă că calculatorul a adăugat din ce în ce mai mult combustibil, numit "Fuel Trim" pe termen lung. În mod ideal, caroseria de combustibil pe termen lung ar trebui să fie aproape de 1 până la 2 procente. Când este setat un cod P0171, înseamnă că turația de combustibil este de la 15% până la 35% compensată. Când se întâmplă acest lucru, computerul știe că există o stare necorespunzătoare în controlul sistemului de alimentare cu combustibil.
Primul pas în diagnosticarea unui cod P0171 este de a examina cel puțin trei intervale ale numerelor de lungire a combustibilului pe un scaner. Verificați citirea la mers în gol - 3000 RPM descărcate și 3000 RPM cu încărcare de cel puțin 50%. Apoi, verificați informațiile despre cadranul de îngheț pentru cod pentru a vedea care dintre raza (e) au eșuat și ce condiții de funcționare au fost.
Înainte de a ajunge în principalele cauze ale P0171, să explorăm de ce acest cod contează.
De ce are un cod P0171 și funcționează "prea lean"?
Autovehiculele "Lean" și camioanele ușoare sunt vehicule extrem de poluante. Cea mai mare parte a poluării cu NOx, care este otrăvitoare și poate provoca astm, este cauzată de vehicule care funcționează prea slabă. De asemenea, o mașină slabă poate funcționa necorespunzător, ceea ce pune combustibilul brut (HC) în convertorul catalitic, ceea ce poate duce la deteriorarea internă și la intrarea în atmosferă. Când vă aflați în spatele unei mașini sau a unui camion care nu funcționează corect, vă arde ochii. În comparație, un motor "bogat" care funcționează (unul care nu provoacă neclarități ca rezultat) nu are miros (CO este inodor) sau puteți detecta un miros de ou putregai, care este dioxidul de sulf produs de convertorul catalitic.
P0171 nu este o problemă cu senzor de oxigen. Înainte ca un cod P0171 să fie posibil, calculatorul a executat mai întâi o serie de teste pentru a valida citirile de la senzorii de oxigen. Deoarece senzorii de oxigen și-au depășit testele de pregătire și nu au stabilit coduri, calculatorul sa uitat apoi la ajustarea Fuel Trim. Când calculatorul a determinat amestecul aer-combustibil să fie prea slab, acesta a setat codul P0171.
Care sunt unele cauze comune ale codului P0171?
Verificați întotdeauna să vă asigurați că nu există o actualizare a software-ului PCM datorată sau disponibilă. De multe ori, pe măsură ce motorul vehiculului este purtat, software-ul Fuel Map al PCM compensează incorect această condiție. Amestecul de combustibil devine slab și în cele din urmă seturile de coduri.
O scurgere de vid este foarte frecventă. Ar putea fi un furtun PCV sfâșiat, o bootă de aer de ruptură sau chiar o garnitură ruptă pe jojă (joja este o parte a sistemului PCV și dacă nu se sigilează, prea mult aer neimprimat va intra în motor). Nu excludeți o supapă EGR lipită / scurgeri sau o garnitură de evacuare EGR sau galerie de admisie. Dacă este un motor V6 sau V8 și codul este doar pe o latură / bancă, ar putea fi o garnitură de galerie de admisie defectă sau un colector cracat / scurgeri.
Ce se întâmplă dacă nu există scurgeri de vid și coduri P0171 este setat?
Un senzor de debit de aer de masă "sub raport" Poate fi o cauză comună a codului P0171. În esență, acest lucru înseamnă că senzorul de debit de aer le spune computerului că aerul care intra mult mai puțin în motor decât de fapt este.
Deoarece senzorii de oxigen îi spun computerului că este nevoie de mai mult combustibil, acest lucru cauzează confuzie în computer, deoarece senzorul de debit de aer în masă mai spune că există prea puțin aer și senzorul de oxigen raportează că amestecul este încă prea slab. Computerul a încercat să compenseze, dar deoarece rezoluția este imposibilă, acesta stabilește codul. Este important să se precizeze că senzorii de oxigen sunt corecți - amestecul de combustibil este prea slab. În acest caz, contorul sau senzorul de debit al aerului raportează în mod incorect cantitatea reală de aer introdus în motor.
Cum știu dacă problema este senzorul de debit de aer în masă?
Există un "test de adevăr" foarte eficient pentru orice senzor de debit de aer de masă. Porniți motorul, lăsați-l să se rotească, apoi verificați citirea presiunii barometrice pe datele dispozitivului de scanare. În cazul în care citirea este de aproximativ 26,5 Hg și sunteți aproape de nivelul mării, știți că aveți un Defect Air Flow Meter, deoarece vă spune că sunteți la aproximativ 4500 de metri deasupra nivelului mării. (Aceste tabele de conversie vă vor ajuta.) Când senzorul de debit de aer masic vede această citire barometrică, își reglează tabelul de densitate a aerului și apoi "sub rapoarte" valoarea reală a aerului care intră în motor. Acest lucru se datorează faptului că senzorul de presiune barometric este, de fapt, parte a senzorului de debit de aer de masă.
Uneori, senzorul de debit de aer și firul de detectare se acoperă cu murdărie, praf sau reziduuri de ulei, care pot seta și un P0171. Curățarea senzorului ar putea ține probleme pentru o vreme, dar eventual, senzorul MAF ar trebui înlocuit. Asigurați-vă că filtrul de aer și carcasa acestuia sunt murdare, praf și fără ulei. Dacă curățați și înlocuiți filtrul și carcasa acestuia după cum este necesar, veți preveni eșecul noului MAF.
Cauze suplimentare ale codului P0171
• Un filtru de combustibil conectat sau o pompă de combustibil care funcționează necorespunzător poate seta codul P0171. Calculatorul aude (cu precizie) de la senzorul de oxigen că amestecul de combustibil este prea slab, astfel încât calculatorul continuă să mărească cantitatea de combustibil livrată în camerele de combustie. Dar în acest caz sistemul de alimentare nu poate crește cantitatea de combustibil.
• Dacă tot nu puteți găsi problema, asigurați-vă că verificați și verificați dacă presiunea combustibilului și livrarea sunt la parametrii specifici. În cazul în care presiunea și volumul combustibilului sunt bine controlate, cuplați injectoarele și efectuați teste de scurgere și / sau debit a injectorului pentru a vedea dacă acestea sunt capabile să livreze suficient combustibil. Gazul murdar / contaminat poate conecta injectoare cu siguranta si poate declansa aceste coduri slabe.
E o traducere facuta de google destul de buna, problema mea este ca nu reusesc sa indentific senzorul MAF, cel care citeste debitul de aer si presiunea din admisie. Daca stie careva dintre voi il rog sa ma ajute,eu sunt aproape sigur ca acesta e vinovatul si sunt dispus sa-l cumpar dar sa stiu ce cumpar.
Saab 9-3 hatchback SE, 2.0t , 154hp, '99.