by Peter » 08 May 2017, 17:55
Azi am cautat un instrument de masurare a presiunii (manometru) benzinei la toate service-urile si nu am gasit.
Nu e o surpriza, ma asteptam la asta, mecanicii sunt varza, unii nu intelegeau care e treaba, de ce trebuie masurata presiunea si m-am enervat rau. Tot azi am scos furtunul de vacuum din regulatorul de presiune, mersul masinii nu sa schimbat, am pus un alt furtun pe regulator si am tras cu gura din el, voiam sa vad daca vine benzina asta in situatia ca membrana din regulator ar fi sparta si nimic, in schimb am simtit un miros destul de puternic de benzina, e normal?. Poate radeti de mine dar sunt nevoit sa apelez la metode rudimentare pentru a depista problema sau piesa defecta. Ma vad nevoit sa aplic metoda prin eliminare si o iau cu piesele cele mai ieftine, regulatorul este 110 lei si-l schimb eu,am vazut cum se demonteaza/monteaza.
Acum o luna in urma am schimbat filtrul de benzina(am uitat sa mentionez asta mai devreme) si masina a mers foarte bine un timp adica: demaraj usor, un plus de putere la accelerare, mers rotund la rece si la cald, masina foarte vioaie simtitor de mult, lipsa coduri de eroare. Simptomul si codul de eroare au reaparut cam dupa doua saptamani, exact cand am fost cu ea la Pitesti pentru a-i monta GPL. Ma mai gandesc la ce mizerie o fi in rezervorul de benzina dupa atatia ani, 18 a facut in ianuarie anul asta. Pana imi vine regulatorul va mai astept cu ceva sfaturi sau idei. Stiu ca ideal ar fi diagnoza cu tech2 dar nu am unde.
Am schimbat regulatorul de presiune si merge la fel ca inainte. Pana la urma ce presiune trebuie sa fie in rampa? pe regulator scrie 3 bar.
Ma gandesc asa: daca presiunea e mica de ce totusi in turatie urca usor , ajung la fel de usor la 180 km/h chiar si 200km/h? Logic, o presiune mica iti limiteaza mult puterea motorului si nu poti depasi un prag de ,sa zicem, 130-140km/h. Cred ca buba e in alta parte si mor de ciuda ca nu gasesc. Relantiul oscileaza si cand e cald motorul dar e mai putin sesizabil se vede mai bine pe elm 327, intre 900-930 t/min. Simptom de aer fals, dar pe unde naiba-l trage nu stiu.
Momentan o las asa, le-am spus celor de la montaj gpl Craiova despre problema cu amestecul sarac si sunt de acord sa-mi puna instalatia. Masina va merge pe gaz la fel ca pe benzina, e posibil sa mearga mai bine pe gaz daca baiatul cu softul e priceput. Dupa ce-i pun gaz am sa fac un drum in cel mai apropiat oras unde gasesc un service cu tech2 sa vad ce nu e bun la masina pentru ca nu mai am liniste pana nu-i dau de cap.
Good luck!
Last edited by
Peter on 05 Jun 2017, 21:00, edited 2 times in total.
Saab 9-3 hatchback SE, 2.0t , 154hp, '99.