Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby booster » 16 Sep 2017, 18:08

Eu am gasit codurile, doua la numar, in EPC si in el e introdus si win-ul asa ca slabe sanse sa zica tampenii, dar cand ajung la cluj ma uit si in WIS.

Nu intreb pe aici doar ca sa ma aflu in treaba ci doar atunci cand nu sunt sigur pe ceva.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby booster » 20 Sep 2017, 18:15

Astazi la 225000 km s-au schimbat bujiile cu cele recomandate de producator. Cele de pe masina nu erau reglate la 1mm ci erau lasate asa cum au venit din fabrica. Acum sunt curios daca o sa se observe diferenta intre 1mm si 1.1mm.

Mai jos aveti si cateva poze cu vechile bujii. Eu zic ca arata acceptabil.
Attachments
IMG_20170920_192425.jpg
IMG_20170920_150727_HDR.jpg
IMG_20170920_150653_HDR.jpg
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby booster » 22 Sep 2017, 18:25

Care ar putea sa fie problema din cauza careia porneste mai greu(invarte mai mult) cand e rece si apoi la cald nu mai are nici o problema in a porni "la sfert". Bateria e in stare buna, bujiile au fost schimbate, iar pe diagnoza nu a aparut nimic cand am facut-o la domnul Fery(pornea asa de la inceput).
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby eugenmanea » 22 Sep 2017, 20:50

Si a mea porneste mai greu vs cealalta masina Peugeot 107 de exemplu (invarte mai mult)...Dar banuiesc ca asta e ceva normal?
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 139
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby booster » 24 Sep 2017, 02:12

Pot sa pun ambreiajul de Aero? E compatibil? Volanta e simpla? Stiti daca este cineva prin Cluj sau prin apropiere care poate sa refaca planeitatea volantei?
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby eugenmanea » 24 Sep 2017, 17:44

Cu parere de rau iti voi spune ceva ce o sa te cam supere: masina asta iti inghite cam nepermis de multi bani si timp, in loc sa te bucuri de ea. SIgur acei kilometri inscrisi pe bord sunt reali? Ca parca prea iti pica in fiecare saptamana cate ceva...
Nu mai bine te duci la Calin sa iti faca o evaluare impartiala si sa iei o decizie daca este cazul sa continui sa bagi bani in ea, sau sa scapi de ea si sa cauti altceva, poate tot un 9-5 dar in toate mintile?
Parere personala si imi cer scuze daca te am suparat...poate e proiectul tau de suflet.
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 139
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby mariansro » 24 Sep 2017, 18:21

Cam cati bani ar trebui sa inghita o masina de 11 ani cu 200k km? Adusa din afara unde piesele se schimba doar cand pica
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Invatacel
 
Posts: 84
Joined: 15 Apr 2017, 12:14

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby booster » 24 Sep 2017, 18:38

Daca tot afirmati asa ceva, puteti sa imi spuneti ce tot mi-a picat in fiecare saptamana si mai ales ce am schimbat la ea in afara de ceea ce era nevoie( amortizoare fata-spate, arcuri, role, curea si reconditionat alternatorul)?

La 225000(reali avand CarPas) de mii de km cred ca e ceva normal sa schimb ambreiajul. Nu am probleme de ordin electric sau erori prin bord totul functionand perfect. Puteam sa nu fac 20000 de mii in 5 luni, ci puteam sa ii fac in 18 luni. Asta insemna ca masina e mai buna fiindca trebuia sa schimb ambreiajul sau amortizoarele dupa 1 an jumate?

Stiu ca dumneavostra aveti Aero-ul cu foarte putini kilometri si e normal sa nu prezinte uzura unei masini cu 225 de mii, dar e drum lung pana sa spuneti ca imi mananca bani si timp schimband consumabile. Mai bine sa le schimb eu, decat sa fi dat 1000-1500 de euro in plus pe o alta masina ca sa le fi schimbat dupa 30-40 de mii de km.
Last edited by booster on 24 Sep 2017, 19:50, edited 1 time in total.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby eugenmanea » 24 Sep 2017, 19:44

OK poate e greseala mea si nu prea stiu ce implica o masina cu multi kilometri. Drumuri faine!
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 139
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby booster » 24 Sep 2017, 19:53

Totusi, puteti sa argumentati ceea ce ati afirmat mai sus ca poate eu nu vad realitatea?
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby eugenmanea » 24 Sep 2017, 20:24

Facand o comparatie cu fosta mea Kia (ramasa in familie) care e din 2008 si ce e drept are doar 155,000 km, dar facuti in Romania.. mi s a parut ca bestiuta cere cam multa atentie:
- oglinda decolorata
-alternator
-eroare bord sonda lambda
- zgomot rotire volan
- ''Se pare ca check engine-ul care se aprinde dupa aproximativ 1000km de la sonda lambda(amestec bogat) e un pic mai serios. Azi cand veneam la Cluj a inceput sa clipoceasca(nu mai tragea) dupa ce am terminat o depasire(maxim 3000 rpm). Pana sa opresc isi revenise, dar tot am scos siguranta 17 ca sa resetez eroarea. Am mai patit o data asa, dar atunci a fost talpa grava si am zis ca e de la asta legat cu amestecul bogat.''
-''Azi am mai descoperit ceva la scaunul soferului. Daca ma imping in scaun(spatar), acesta are o miscare de rotatie(ca si cum ai vrea sa il rastorni) ca sa zic asa. Sezutul si spatarul se misca spre spate foarte putin. Daca e dat la maxim in sus sau jos, acesta miscare dispare. O sa pun si un clip facut sub scaun. Poate isi da seama cineva ce ar putea sa fie.''
-''Daca geamul se misca un pic in portiera si scoate un zgomot ca de rascait la un momentdat pe traseu inseamna ca trebuie schimbate rolele?''
-''Simeringul de la arborele cotit a fost schimbat si el, dar din pacate nu a gasit nici mecanicul un o-ring pentru capacul pompei de ulei.'
- ''Check engine-ul apare dupa mai mult de 1000 de km si nu i-am dat inca de cap. Pana ajung la Brasov in iulie nu mai merg atatia km. Atunci o sa schimb si sonda lambda care apare pe diagnoza pentru amestec prea bogat si dupa o sa vad daca mai apare.''
-''Din pacate e pompa. Pana la anu cand schimbam si rezervorul o sa mai mergem asa cu ea pana se duce de tot si apoi continuam pe benzina.
-''S-au mai gasit bieletele antiruliu pe care o sa le schimb tot acum''
-Din pacate dupa ce am vazut plinul la gaz, a incetat sa mai functioneze si din aceasta cauza nu am mai ajuns pe Stelvio ca nu mai ieseau calculele cu pretul la benzina din Italia. Am o ciuda de numa, dar asta e.''

Dar revazand acum toate problemele tale..se pare ca multe sunt consumabile.
Totusi raman la recomandarea sa iti faci odata timp si sa mergi la Calin ca sa iti faca o verificare cap coada si sa vezi ce mai trebuie schimbat. E cam neplacut sa apara asa peste noapte diverse probleme si sa risti sa ramai in drum.

Drumuri faine.
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 139
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby eugenmanea » 24 Sep 2017, 20:35

S-a rezolvat problema cu zgomotul la volan?
Cand am luat masina aveam si eu un zgomot...dar nu era asa pronuntat. In speta cateodata cand roteam de volan in mers, simteam un hop si un mic pocanit (insesizabil auditiv, il simteai doar ''la mana'').
Am gasit pe youtube rezolvarea-
https://www.youtube.com/watch?v=_hXAxldr5bo&t=466s

Totusi...cei de la Cobalcescu nu prea stiau despre ce vorbesc iar la Calin nu ajunsesem.
M am dus la un service specializat pe servodirectii - si ei se cam uitau ''ca la masini straine'', desi la testdrive au simtit si ei pocanitul.
Mi au strans niste suruburi pe dedesubt si mi-au dat cu vaselina acolo la imbinarea din filmulet, fara a desface nimic.
Pe loc nu s-a intamplat nimic, dar dupa vreo 20 km pocanitul a disparut ca prin farmec si nici nu a mai reaparut.
Incearca sa dai cu niste vaselina acolo - dar atentie! O vaselina cat mai buna (cred ca e si una speciala pentru servodirectie), ca sa nu se imbacseasca in timp.
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 139
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby dhoom » 24 Sep 2017, 22:43

Salutare... Cu scuzele de rigoare,dar...:Acum 2 ani când mi-am cumpărat mașina,am fost la nordic ptr,, evaluare".Eu din București,celalalt din Sibiu și am decis ca acolo trebuie sa merg, mai ales după ce citisem pe aici. Și ghici ce!!! Tot am băgat fro 2500 în ea.. Euro. Poate sunt cel mai ghinionist. Nu vreau sa intru în polemică cu nordic. Doar ca nu se știe niciodată ce îti rezerva mașina. La mașină precedenta,revizii si ce mai vroiam eu sa schimb,si era din 2002. Bine, și la asta unele piese au fost înlocuite prematur,sau ca asa am vrut eu.

Sent from my HTC 10 using Tapatalk
Saab 9-3 Vector 2005
1.9 200cp-by EDS
User avatar
dhoom
Senior
 
Posts: 120
Joined: 16 Jun 2015, 20:21
Location: Bucuresti

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby booster » 25 Sep 2017, 00:31

eugenmanea wrote:Facand o comparatie cu fosta mea Kia (ramasa in familie) care e din 2008 si ce e drept are doar 155,000 km, dar facuti in Romania.. mi s a parut ca bestiuta cere cam multa atentie:
- oglinda decolorata
-alternator
-eroare bord sonda lambda
- zgomot rotire volan
- ''Se pare ca check engine-ul care se aprinde dupa aproximativ 1000km de la sonda lambda(amestec bogat) e un pic mai serios. Azi cand veneam la Cluj a inceput sa clipoceasca(nu mai tragea) dupa ce am terminat o depasire(maxim 3000 rpm). Pana sa opresc isi revenise, dar tot am scos siguranta 17 ca sa resetez eroarea. Am mai patit o data asa, dar atunci a fost talpa grava si am zis ca e de la asta legat cu amestecul bogat.''
-''Azi am mai descoperit ceva la scaunul soferului. Daca ma imping in scaun(spatar), acesta are o miscare de rotatie(ca si cum ai vrea sa il rastorni) ca sa zic asa. Sezutul si spatarul se misca spre spate foarte putin. Daca e dat la maxim in sus sau jos, acesta miscare dispare. O sa pun si un clip facut sub scaun. Poate isi da seama cineva ce ar putea sa fie.''
-''Daca geamul se misca un pic in portiera si scoate un zgomot ca de rascait la un momentdat pe traseu inseamna ca trebuie schimbate rolele?''
-''Simeringul de la arborele cotit a fost schimbat si el, dar din pacate nu a gasit nici mecanicul un o-ring pentru capacul pompei de ulei.'
- ''Check engine-ul apare dupa mai mult de 1000 de km si nu i-am dat inca de cap. Pana ajung la Brasov in iulie nu mai merg atatia km. Atunci o sa schimb si sonda lambda care apare pe diagnoza pentru amestec prea bogat si dupa o sa vad daca mai apare.''
-''Din pacate e pompa. Pana la anu cand schimbam si rezervorul o sa mai mergem asa cu ea pana se duce de tot si apoi continuam pe benzina.
-''S-au mai gasit bieletele antiruliu pe care o sa le schimb tot acum''
-Din pacate dupa ce am vazut plinul la gaz, a incetat sa mai functioneze si din aceasta cauza nu am mai ajuns pe Stelvio ca nu mai ieseau calculele cu pretul la benzina din Italia. Am o ciuda de numa, dar asta e.''

Dar revazand acum toate problemele tale..se pare ca multe sunt consumabile.
Totusi raman la recomandarea sa iti faci odata timp si sa mergi la Calin ca sa iti faca o verificare cap coada si sa vezi ce mai trebuie schimbat. E cam neplacut sa apara asa peste noapte diverse probleme si sa risti sa ramai in drum.

Drumuri faine.


Ca sa ajungem la un numitor comun:

1.oglinda asa a fost de cand am luat masina, nu s-a intamplat la noi. Sa o schimb cu una fara antiorbire ma costa 200 de lei, iar cu una cu acea functie undeva la 500-600 de lei

2.alternatorul la aceste masini se stie ca are o buba si la un moment dat trebuie refacute. La el am schimbat releul de incarcare(Bosch) care m-a costat 150 de lei

3.eroare de sonda lambda e de la pompa de gaz care nu mai functioneaza in parametri si nu mai ofera tot timpul volumul necesar de combustibil. Aceasta o sa fie schimbata la anul impreuna cu rezervorul. Costul este de 1000 de euro, un pic mai mult decat o instalatie Zenit Pro. Mergand pe benzina 1800 de km acesta eroare nu a mai aparut.

4.Zgomotul de la volan nu l-am mai sesizat, dar poate nu am mai fost eu atent la asta. Cand eram in Cluj am dat cu niste vaselina grafitata de la Nigrin, dar sunetul atunci a ramas. O sa fiu atent cand mai conduc si revin cu un update.

5.Exact ca la punctul 3.

6.la scaun am observat doar atunci cand m-am apasat puternic in spatar. In folosirea normala a masinii nu se simte nimic sau cel putin eu nu sesizez. Nu mi-am dat seama de la ce ar putea fi.

7.La geam mai mult ca sigur e vorba de role care costa 30 de lei. Asta e moartea la toate geamurile indiferent de anul masinii.

8.Eu zic ca simering-urile si o-ring-urile sunt niste consumabile care la orice masina trebuie schimbate la o perioada de timp.

9.Punctul 3.

10.Punctul 3. Aici nu e vorba deloc de masina ci de sistemul de gaz si pompa de gaz care e un consumabil si care necesita schimbare cam la 7 ani sau 200k km.

11.Bietele antiruliu sunt si ele niste consumabile si la un moment dat trebuie schimbate.

12.A incetat sa mai functioneze atunci, dar acasa, ca prin miracol, si-a dat drumul.

Nici una din aceste probleme nu putea sa ne lase cu masina in drum si nimeni cand vinde o masina nu ti-o vinde boboc cu toate schimbate pe ea, asta ca sa fim sinceri unii cu altii. Cu toate acestea, masina pot sa zic ca a fost sincera fara sa aiba probleme necunoscute grave sau sa fi fost infrumusetata pentru vanzare. In legatura cu problemele, cam toate apar asa peste noapte asta daca nu te duci o data la 6-12 luni in service pentru o verificare. Acum cand o sa schimb ambreiajul o sa verific ce mai este de schimbat ca sa stiu pe viitor.

La Brasov chiar nu stiu cand o sa ajung, dar totusi sper sa ajung macar o data cat e masina la noi.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 2.0t Vector Biopower a.k.a The Pretty

Postby eugenmanea » 25 Sep 2017, 08:36

Repet...eu faceam o comparatie cu fosta mea Kia , ca nu am alt sistem de referinta.
In afara de un brat care troncanea...nu s-a schimbat nimic de cand a plecat de la mine :) (de la mine a plecat pe la 120,000 daca nu ma insel).

Vezi ca s-ar putea sa fi rezolvat zgomotul de la volan. Dupa ce au dat cu vaselina s-a mai auzit zgomotul in ziua respectiva... a doua zi a disparut ca prin minune.
Norocul meu- ca la service nedisparand zgomotul mi au luat doar 100 lei. Dc disparea pe loc...cred ca ma incarcau cu minim 300 lei ca uite ce minune au facut ei! (apropos cand s-a urcat seful in ea pentru drive test imi zice 'wow...e superba! Saab asta e masina englezeasca?' :)))))))))
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 139
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

PreviousNext

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron