Saab 9-5 / 2007

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby andybumbu » 27 Jan 2018, 00:45

Bravo! Km multi fara probleme :wink:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 15 Apr 2018, 01:58

andybumbu wrote:Bravo! Km multi fara probleme :wink:

da, ms ... desi nu am apucat multi fara probleme.

am avut de facut un drum scurt (100km dus- 100 intors) un pic mai rapid. a trebuit sa-mi duc mama la aeroport (bolognia) dimineata, si sa apuc sa ma intorc la munca in timp. plec de acasa, toate bune si frumoase. autostrada, jar, dau a 5a ... 10 secunde, mi s-a aprins martorul in bord, papa turbo ... trag pe dreapta, opresc-repornesc masina ... toate bune si frumoase, a5a ... 10 secunde mort ... ma luasera dracii. tin sa precizez ca de obicei schimb la peste 3000 de ture. a 3a oara am oprit motorul in mers, cand era drum intins sa nu am nevoie de servo (frana sau directie) , am repornito si am schimbat la 4500-4700 ... nu mi-a mai facut probleme. s-a asezat ca o pisica la drum, ca ma si grabeam am tot tinuto la 4500 de ture, in a 5a ... adica 200+ km/h. e prima data cand i-am dat sa nu mai zaca.
si dus si intors am mers asa cu ea. problema e ca incep sa ma obisnuiesc sa merg rapid si nu-i bine.

a 2a zi m-am dus la un prieten care are un tester, a iesit ca am erroarea p2279 care din ce am citit eu e pe partea de alimentare cu aer. am controlat futunele de la turbo (cel de la filtru de aer catre turbo si turbo catre motor) sa vad (ce se poate vedea cand sunt montate) si am observat ca sunt un pic roase. in timp cred ca s-au frecat si s-au ros. furtunul de la filtru aer-turbo ... pare ca s-a atins de un furtun de la radiator, cred ca o sa-i confectionez un distantier dupa schimbare. iar la cel de la turbo-motor exact unde face cotul sa intre in motor s-a ros atingand de cutia de protectie de la sigurante.
sa zicem ca asta ar fii problema. daca schimb cele 2 furtune am sanse sa nu mai behaie turbo dupa aceea? din ce am citit eu si ce am discutat cu altii, au zis ca trage aer fals pe undeva. m-am gandit ca la a mea sa fie de la zonele acelea roase (nu se vede cu ochiul liber) sa fii aparut un por si sa traga aer fals ...

alta problema. nu scap nici in ruptul capului de erroarea aia din bord ca am un bec ars pe frana. am schimbat becuri, am curatat lamelele ... canci , cand pun contactul si apas frana ... aceasi erroare.

in rest, masina merge, am ajuns la 222 000 km cu ea. in afara de asta cu turbo care iese ... nu am avut probleme. fuge, trag toti calutii, cand le dai de mancare. inca nu am schimbat navigatia, s-au gasit alte prioritati in familie. m-am tot uitat dupa o navigatie, cu "ditoati" ca sa nu ma mai plang ca nu are x si y ... insa ramane doar la planuri nu si la executie. sper sa rezolv treaba cu motorul curand, ca merg cam incrispat cand stiu ca nu e in apele lui.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby gfery » 15 Apr 2018, 16:34

Verifica daca nu blocat actuatorul de la wastegate. Cu eroarea aia in regimurile alea de mers nu are cum sa "traga aer fals" prin "pori". Nu exista asa ceva. Daca ti-e blocat wastegate-ul pe inchis, cand tragi tare de masina ai presiune prea mare in galerie si intra in protectie.
Diagnosticul clar e sa incerci sa sufli cu o pompita in capsula de la actuator si sa vezi daca misca. Daca nu misca deloc sau doar la presiuni mai mari decat cea prescrisa (0.3-0.4 bari), atunci ai o problema. In mod normal rezolvarea e simpla, dar e mult de lucru, in mod normal se ancraseaza cu depuneri de la evacuare supapa aia si doar trebuie curatata. Sa ajungi insa la ea e destul de nasol.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 15 Apr 2018, 21:59

mdea, face din ce in ce mai rau motorul. azi in a 2a, fiind nevoit sa merg cu 35-40 km/h, daca incerc sa o tin la 2200-2400 de ture, parca se baltacaie motorul. merge in hopuri, ceva e infundat. daca ii dau blana, de la 2200 sa ma duc in 3000, parca nu se simte asa de tare. o sa vad cu ce o sa suflu in wastegate-ul ala. problema e ca nu stiu ce ar trebui sa vad daca se misca. m-am uitat cum arata wastegate-ul ala, cam pe unde e ... acuma o sa vad eu cum depistez daca functioneaza sau nu. ma mai documentez. ms de raspuns. sper sa-i dau de capat.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby gfery » 16 Apr 2018, 11:42

ma stai, tu ai dizelos sau benzina, ca mie nu mi-e clar?

check this out:

http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=2&t=115698
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 16 Apr 2018, 21:59

gfery wrote:ma stai, tu ai dizelos sau benzina, ca mie nu mi-e clar?

check this out:

http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=2&t=115698

disel.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby gfery » 16 Apr 2018, 22:47

vezi daca nu te ajuta ce zic aia acolo, e posibil sa iti fie decorelate informatiile dinte MAF si MAP, moment in care ECU se zapaceste si nu mai stie cat aer ii vine.

poti sa faci testul daca vrei cu tester sa citesti cele 2 valori intr-o accelerare si sa vezi daca se despart tare. caz in care ai gasit vinovatul.

sau ceri un MAP de la orice fiat care are motor ca al tau :))) si vezi daca rezolva problema
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 25 Apr 2018, 22:14

Bun, azi mi-am facut timp pt masina.
Inainte sa ma apuc de desfacut ceva, am zis sa arunc un ochi mai atent la toate furtunele, iar. In prima faza am gasit cateva parti cam ude, ulei. Le-am incercuit cu verde, unde am gasit ca a lacrimat uleiul.
Si cum m-am uitat foarte atent, pt ca era destul de ud motorul in partea dreapta (unde are busonul de completare ulei) vad ca acolo sub el e un senzor, cu 2 fire cam duse. am scos furtunul (din ultima imagine) si ce sa vezi, izolatia dusa la fire, ambele, deci cumva ele erau in scurt. cum firele veneau de deasupra motorului, dintrun manunchi de 6 fire (incercuite cu galben) le urmaresc si pe celelalte 4, care se duc intr-o chestie din spate (nu stiu componentele de motor diesel asa bine, piesa asta se afla in spatele motorului, in partea dreapta, exact unde intra futunul ala din prima poza).
Pt ca nu aveam acces prea mult cu mainile in zona aia, desfac futunul, avea cam mult ulei acolo in gura aia, scot mufa din senzor (coolant temperature sensor 55193203 cod), izolez firele, bag mufa inapoi. cand ma uit si la celelalte 4, la fel, 2 erau rasucite unu pe langa celalalt, 2 libere, dar toate 4 faceau scurt. le-am izolat si pe alea.
am dat o tura cu masina, nu a dat semne ca ar merge rau, maine pana la munca o sa-i incing un pic rotile sa vad situatia.
3 zone in care am gasit pete de ulei, dreapta langa buson, in partea stanga a radiatorului pe un furtun, aici chiar nu stiu de unde a sarit ulei, si in spatele motorului, am marcat cu verde zonele cu ulei.
Attachments
444.jpg
33.jpg
222.jpg
11.jpg
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby andybumbu » 27 Apr 2018, 23:45

Trebuie ridicata pe elevator si in liniste sa poti sa te uiti bine cu o lampa peste tot..Altfel nu poti vedea detaliile care fac diferenta..Ideal in Ro, dupa cum am mai scris, iti recomand calduros o revizie zdravana la cineva de incredere..Altfel, e doar o chestiune de timp pana cand iti face o surpriza costisitoare, care putea fi prevenita cu mult mai ieftin in Ro :roll:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 28 Apr 2018, 13:17

andybumbu wrote:Trebuie ridicata pe elevator si in liniste sa poti sa te uiti bine cu o lampa peste tot..Altfel nu poti vedea detaliile care fac diferenta..Ideal in Ro, dupa cum am mai scris, iti recomand calduros o revizie zdravana la cineva de incredere..Altfel, e doar o chestiune de timp pana cand iti face o surpriza costisitoare, care putea fi prevenita cu mult mai ieftin in Ro :roll:

crede-ma, e printre singurele lucruri care imi lipsesc aici, mecanicul din Ro. la mecanicul la care ma duceam, de 4 ani de zile, ma mai ajuta si acuma, traiasca whatsup-up.
oricum, am programat concediul in vara, pt romanica, pt ca nu am apucat sa ii fac o revizie mai complexa la cumparare, e programata la vara. nu am avut timp in iarna, pe 28 decembrie am cumparat masina, in 2 ianuarie eram deja in italia. am facut ce era strict necesar atunci, ulei - filtre ... bla bla bla ... si dai jar. problemele au aparut acuma, sper sa nu se strice pana in august-septembrie. incerc sa o remediez, cat ma tin cunostintele.
am facut o cautare mai detaliata, la piesle cu "?" si am aflat ce erau. regulatorul de aer si egr. se pare ca egr-ul era in scurt (toate cele 4 fire erau in scurt) asa ca prea putin probabil sa fi finctionat in parametri. inca nu stiu daca mi-a disparut erroarea (p2279) din calculator. va trebui sa revin cu ea pe tester.
luni si marti am in program sa dau jos egr-ul si regulatorul. curatare plus o verificare mai amanuntita, fixate pe motor ... e greu de observat.
pt ca am o clema rupta la far, si ma gandeam sa dau farurile jos, sa curat contactele si sa lipesc acea clema, am observat ca ,daca vrei sa umbli la faruri, trebuie sa dai bara jos. e cineva care a demontat bara? sincer, nu imi este frica sa demontez bara, intrebarea era mai mult pt stropitoarele de faruri. is fixate cumva de bara? cum dau protectia de la stropitoare jos (capacelele care sunt afara) ? ca de desurubat nu e greu, ca doar se vad.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby booster » 28 Apr 2018, 17:28

Eu am dat bara jos camd am schimbar xenoanele. Se da jos relativ usor. Ai cate doua suruburi la carenajul rotilor si apoi patru suruburi sub masina si inca doua sau patru deasupra si inca doua clipsuri. Eu am sprijinit bara pe doua cutii de carton si am lasat-o acolo. Este clip si pe youtube.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 414
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 06 May 2018, 01:32

Azi am reusit sa imi fac timp de masinuta. Rezultatul, cel dorit.
M-am inarmat cu multa rabdare, de obicei daca nu-mi iese ceva nu stau la discutii si apelez la ciocan (faram tot dupa care incerc sa repar de la capat). De data asta am lasat ciocanul in casa.
Am dat joc regulatorul si egr-ul. De cand am desfacut furtunul care intra in regulator, de data trecuta cand am lipit firele, am vazut ca e ceva "pacura" inauntru. Dupa ce l-am dat jos, am observat ca nu era pacura ci pamant. Am urmarit inainte vreo 3-4 filmulete pe youtube, ca sa stiu ce si cum, si cam aia a fost.
Pt a fii mai pe scurt, scriu pasii urmati de mine.
Demontat furtun de la regulator, scos furtunul de la vasul de expansiune pana la tija fixa de pe motor, desfiletat primele 2 suruburi de pe regulator (cu tubulara de 8 ca nu am gasit trusa cu tubulara euro 50), desfiletat cele 3 suruburi cu cap imbus 5, e mai usor asa sa scoti mufa de la egr acuma. curatat tot, am dat si carcasa de la egr jos , era intact inauntru, nu intrase picatura de praf. montat la loc, grija mare la garniturile alea metalice. Am desfacut si senzorul maff (sau cum ii zice) era mort si el. L-am curatat bine, sper sa fie cu toti boii acasa. Cand sa inchei afacerea vad un furtunas rupt, statea in aer ... l-am izolat si pe asta bine, nu am avut de schimb nimica la andemana.
Ca tot mi-a mers bine pana acuma, dupa ce am montat tot, vad ca nu se inchide bine capota pe partea cu bateria. Ridic, trantesc, nimica ... de vreo 5 ori. Deja ieseau vecinii la geam. M-am tot uitat la inchidere ce si cum, sa nu fii cazut ceva, sa nu fie rupt ceva, canci, nimica. Ma apas mai tare pe capota, poc, sa indoit capota exact unde vine nervura aia. Dau sa o indrept dinspre motor in sus, nu se poate, exact acolo are dublura. Mai se rupe si o clema care prindea capitonajul de la capota. Cand am inceput operatiunea, am scos bateria ca sa ma pot desfasura mai lejer in zona. Acuma cum am pus-o la loc, zic eu, la fel se pare ca daca ii pun carcasa de protectie nu se mai inchide capota. Pacat ca m-am prins cam tarziu de ce nu se inchide. Oricum, se dusese de mult rabdarea cu care ma inarmasem.
Attachments
31945259_10211820238245931_4684378700689440768_n.jpg
31936740_10211820238565939_5868080152847581184_n.jpg
31531567_10211820238725943_172388158921506816_n.jpg
31174069_10211754051511304_995268528_o.jpg
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 26 May 2018, 17:45

Turbez. Saptamana asta a inceput sa faca la fel. Intra in protectie, de nebuna, si imi apare martorul in bord. Bine mi-a aparut de luni, de atunci nu a mai disparut. Desi la repornire merge brici.
Azi am zis sa o iau de la capat cu o curatare, intradevar, senzorul MAF era iar la fel de murdar. Clapeta si ea murdara. Am cumparat 3L de benzina de data asta si le-am spalat bine pe toate. Problema e ca nu am rezolvat mai nimica, erroarea persista, intra in protectie, senzorul in bord.
Explic mai pe larg simptomele. Daca merg cu masina, in a 2a, a 3a, a 4a ... nu conteaza, daca o tin constant la o turatie , gen 2500 rtm, dupa 10-15 secunde intra in protectie si imi anuleaza turbo, merge ca o caruta cu panzele sus. Daca merg cu ea, de la pornire, doar in variatii de turatie, nu o tin constanta deloc, accelerez- o sala moale si iar accelerez, nu imi intra in protectie. Trage de zici ca e totul ok, pana cand trebuie sa o tii constant, mort. Am schimbat si la 4500-5000 de ture, zic sa-i dau sa crape dracii in ea ... pe o portiune am tinut-o constant in 5000 (sau cat s-a dus saraca maxim) ... a mers 10 secunde in 5000 de ture dupa care a intrat iar protectia si m-a limitat in 3000 maxim. deci nu conteaza la ce turatie o mentin constanta, moare oricum.
singurul lucru care s-a schimbat dupa curatarea de astazi e ca atunci cand o mentineam la 2000 si vroiam sa accelerez, simteam un soc mic, parca se infunda pe moment, dar se tura imediat, era ceva insesizabil in vitezele mai mari (a 3a si a 4a), in schimb in a 2a se simtea destul de nasol, se balbaia un pic dar o lua repede. asta daca o tineai la 2000 (sau in zona aia de turatie). acuma dupa curatare nu se mai balbaie, nu mai face figuri ... in schimb daca o tii 15 secunde in 2000 de ture, intra protectia si papa caluti. parca pleaca birjaru si nu mai trag toti caii, nasol sa stii ca ar trebuii sa ai 150 de cai, si vezica mergi doar cu 2 si aia trag in directii diferite.
E foarte stresanta chestia asta, mai ales ca nu a apucat sa faca masina nici 1 an ... si deja ma scoate din sarite.

Va rog da-ti-mi o solutie, ce sa schimb, ce sa verific, ca deja imi vine sa fac corsa ... desi are doar 45 de cp , macar nu m-au lasat niciodata aia, cred ca is mai fideli caluti de la gm decat astia de la fiat :)
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby andybumbu » 26 May 2018, 22:16

Comparatia turbodiesel vs benzina aspirat e fara sens....logic ca e mult mai fiabil/simplu corsaul..

Pisi, sa stii ca nu-i dai de cap fara un mecanic bun si un Tech2 :idea: Si nici macar atunci nu e sigur ca dupa 100km nu revine sau s-a inlocuit doar un reper.. Cauzele pot fi foarte diverse, turbo/egr/ senzori/cablaj etc..Recomand deosebit pe ungurii de la Budapesta..Eu unul am aproape 300Tkm parcursi cu bestia mea si crede-ma, nu e simplu..
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 26 May 2018, 23:01

stiu ca nu poti compara benzina cu dieselul, era doar o ironie.
problema e ca in 5 luni de cand am saabul am stat prea mult pe langa el. ma enerveaza cand am o problema si nu-i gasesc nodul. nu ma intereseaza gravitatea problemei cat ma intereseaza ce e defapt. asta e cel mai deranjant ca nu stiu de unde ii da sangele, unde-i rana.
maine ma duc sa-mi iau un alt set de jante cu tot cu cauciucuri. le-am gasit la cineva aproape (125 km), cum vremea e frumoasa, merge de-o plimbarica. poate isi da drumu asa. de vreo 1 luna nu am mai mers cu a 5a macar 5 km. cred ca o cere si ea.
de povestit, piese, probleme, dureri ... astea-s basme. daca reusesc ii fac maine si un test la intoarcere, o pun pe tester si vedem ce errori are. le sterg de data asta si vedem daca face la fel.

in general is mai ambitios cand vine vorba de probleme fara solutii bine stiute, am rabdarea si curiozitatea sa le rezolv. nu o sa parasesc masina pt ca nu-i dau de capat, mai are pana ma duce in pragul disperarii, asa cum a reusit corsa.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

PreviousNext

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests

cron