Saab 9-5 / 2007

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby mariansro » 27 May 2018, 21:08

Din ce spui miroase a overboost.oricum fara macar erori citite vorbim discutii.
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Invatacel
 
Posts: 84
Joined: 15 Apr 2017, 12:14

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 02 Jun 2018, 10:15

A disparut erroarea, si de pe tester. Luni a disparut erroarea din bord, nici nu mi-a mai aparut.
Pt ca in italia e destul de greu sa gasesti motorina premium, adica eu de acasa pana la munca am 25 de km, peste 10 peco-uri ... si doar 1 singur cu motorina premium. Nici nu am stiut ca are ala motorina premium, dar dintr-o greseala, luni, am zis sa alimentez de la un alt peco. Cand am vazut pompa cu premium mi-am facut cruce. Stiam ca exista peco-uri cu motorina premium dar in raza mea nu gasisem. Bun, am bagat motorina premium, dupa vreo 10-20 km ... masina a inceput sa traga altfel. Nu numai ca trage mai bine, are alt svac, dar nu mai are tremurici, cum aveam inainte la 2000 de rtm.

Ca tot a venit vara, tot luni, am schimbat si rotile. Am gasit o pereche destul de draguta de jante cu tot cu cauciucuri, all season, de pe un saab 9-3. Chiar aratau bine si jantele si gumele. La numai 160 de euro nu am stat prea mult pe ganduri sa le iau sau nu.
Attachments
6e32d789-f302-42da-9488-a942b7fafaa7.jpg
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 03 Jun 2018, 12:11

Cum am vrut de mult sa rezolv cu erroarea aia din bord de la faruri, am zis ieri sa dau bara jos sa vad daca pot curata ceva pe acolo. Am observat de cand am luat masina ca nu are elementele la "dunga". Elementele cromate de la far parca nu veneau cum trebuie, bara un pic in jos. Omu zicea ca s-au rupt ca asa sunt elementele din plastic ... ca a luat o bordura la coborare si ia rupt cateva cleme.
Dupa ce am dat bara jos , surpriza, masina pe partea dreapta a avut accident destul de serios. Are indoit capatul de la lonjeron. De aceea nu imi vin elementele de pe fata la dunga. De pe partea dreapta se trag toate. Nici clema in care se prinde farul, carenajul e fugit inspre roata (a si atins candva ca deja are gaura jos), toate sunt fugite de la pozitie mai mult sau mai putin. Partea stanga e ok, partea soferului, doar pe dreapta e busita, deci ceva accident cu un stalp ... nu foarte serios , dar deajuns sa indoaie bara aia care tine capetele de lonjeron si lonjeronul. Am trimis pozele la un prieten care se ocupa in bucuresti de lacatuserie si chestii cu fiarele, cica e ok, se poate readuce la normalitate ... problema e cand o sa revin eu in RO, asta nu stiu.
Dupa ce mi-am revenit din draci, dezamagirea ca mai bine nu stiam, la montarea am incercat sa o aduc mai spre normal, si mi-a iesit 95 la suta, macar atat.

Intrebare, cum pot verifica daca mai am airbegurile?

Se poate observa diferenta dintre cum veneau elementele inainte si cum vin acum. E poza la un post anterior cand am schimbat rotile de vara si acuma dupa ce am remontat bara.
Attachments
e5268cb9-c8c5-478c-b1c6-bd420cc30d9c.jpg
1b4d4b52-fc5f-499e-90da-49ab5ac6cd97.jpg
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby andybumbu » 03 Jun 2018, 20:20

Romanisme.. :cry: :evil:
Pai poti sa te uiti si fizic deasupra torpedoului, adica sa dai torpedoul jos si sa pipai/controlezi daca airbagul e fizic acolo, daca bordul e cel original etc..E posibil sa nu fi fost trosnita dinamic, adica sa fi fost parcata, desi nu cred...Impactul a fost unul destul de serios..Presupun ca o diagnosticare cu Tech2 ar da relatii si despre airbaguri si altele.. :idea:
La saab 93/97, toate componentele caroseriei, respectiv, usi/capote f-s sunt marcate cu un sticker care are seria de sasiu, deci asa poti vedea daca impactul a fost unul mai major si s-au schimbat mai multe repere..capota fata, mai mult ca sigur, apoi aripa stg, dar poate si usa stg etc..Presupun ca si la 95 exista marcajele.. :idea: Cauta-le..
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby gfery » 04 Jun 2018, 16:49

Tech2 masoara dinamic rezistenta electrica a airbagurilor (~1.9-2 ohmi) si mai si fluctueaza in timp real cate 0.1 ohmi in sus sau jos. Numai asa iti dai seama daca airbagurile sunt acolo si si functioneaza. Ca fizic cartusele pot fi la locul lor, dar daca au fost puscate si manarit calculatorul sa nu mai dea eroare, nu poti sa iti dai seama.

Ba cand ma gandesc ce fel de oameni pot face asa ceva, sa falsifice erorile de airbag si de bolturi de centuri numa ca sa vanda masina dupa accident... Nici n-are rost discutia.

Sincer, pentru asa ceva ar trebui trimisi fostii proprietari la spart de bolovani la autostrada, fara discutie.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby mariansro » 04 Jun 2018, 22:01

Pana nu le vezi fizic nu esti sigur ca mai sunt.testerul masoara o rezistenta.2 ohm cum a spus fery.daca is sarite s-a pus rezistenta de 2ohm si nu mai da eroare.probabil resetat crash data din ecu airbag.
Cam asa se fac manarelile.
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Invatacel
 
Posts: 84
Joined: 15 Apr 2017, 12:14

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby gfery » 06 Jun 2018, 13:41

putem merge si mai departe si sa zicem ca nici macar daca sunt fizic acolo nu e sigur ca sunt ok. adica na, pana nu iti sare unu in nas nu poti fi sigur ca chiar functioneaza.

oricum imi mentin ideea ca aia care fac manareli de genul asta ar trebui daca nu inchisi, macar impuscati de vii
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 07 Jun 2018, 18:32

gfery wrote:putem merge si mai departe si sa zicem ca nici macar daca sunt fizic acolo nu e sigur ca sunt ok. adica na, pana nu iti sare unu in nas nu poti fi sigur ca chiar functioneaza.

oricum imi mentin ideea ca aia care fac manareli de genul asta ar trebui daca nu inchisi, macar impuscati de vii

maine o testes, o dau de stalp pe partea soferului sa vedem daca mai avem perne(macar cu fulgi). logic ca glumesc.
am mers 6 ani cu corsica fara nici un airbag, am facut ceva modificari la interior, si nu mai aveam loc de calculatorul de la airbag. schimbasem ornamentul ala de plastic din fata franei de mana, si exact acolo venea si calculatorul. cum am avut de ales intre airbag si modificare ... mi-am bagat picioarele in airbag.
in concluzie ... nu prea ma afecteaza fizic daca mai am pernele alea ... nu ca merg pe ideea "vai ce mi se poate intampla?!" ... ce ma deranjeaza e ca nu si-a dat deloc interesul sa o aduca la forma. da-l dr###lui de fier, e fier nu ficat, se indreapta. un autogen, ciocan, 2 ore cu chef si 3 beri ai rezolvat-o. daca vrei sa pari si meserias dai si o mana de grund ... si aia e tati. unu ca statea si totul la linie, 2 ca pareai omenos (doar pareai).
dar iti dai seama ce oameni au facut asta, adica romanii, atata timp cat bara era "cusuta" cu sarma, ca pe porci. ca in momentul in care am tras de ea sa o aduc la forma ei a plesnit pe mijloc. adica a sarit din 2 "copci", avand vreo 5. zic "bravo Giani" ... acuma mai cos si calcaiu la soseta.
pe mine Romantismele astea ma innebunesc. eu pun suflet in ceea ce fac, si imi place sa iasa treaba bine. si nu vorbesc doar de masini, in tot ceea ce fac imi place sa fac de calitate. nu pot, incerc, nu-mi iese ... ajutor. dar nu astup ca pisicile (si nu de aici mi se trage porecla)...
in fine . ajung in tara si sper sa o pun la punct.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 09 Jun 2018, 10:06

mariansro wrote:Din ce spui miroase a overboost.oricum fara macar erori citite vorbim discutii.

problema e galeria de admisie, e plina de depuneri. eu pot sa curat clapeta si senzorul de 1000 de ori, daca galeria e plina de jeg = degeaba. asta e problema de ce dupa doar 2 saptamani imi reapar problemele, se depune jegul inapoi fix unde l-am curatat. am scos ieri senzorul maff si arata ca inainte de curatare, nu am mai desfacut si furtunul de la admisie ca deja stiu cum arata.
singura metoda de rezolvare a problemei este sa curat galeria, nu pot, pentru ca tine si de distributie. in concluzie, curatam o data la 2 saptamani ce pot si ce stiu (deja cand am curatat a 2a oara am reusit in doar 1 ora si jumatate, cu antrenament voi reusi din ce in ce mai repede. asadar pana la sosirea in romania, galeria va ramane la fel. nu exista alta solutie de curatare decat mecanica. demontat si curatat.
ma gandeam ca merge prin decarbonizare, dar nu are legatura cu admisia, pacat.
ieri in 50 de km mi-a intrat de 5 ori in protectie. azi la curatare. aia e.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby mariansro » 11 Jun 2018, 21:16

Candy ajungi in Ro te duci la era si o faci cum trebuie.inclusiv dpf si egr off
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Invatacel
 
Posts: 84
Joined: 15 Apr 2017, 12:14

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby gfery » 12 Jun 2018, 09:24

daca se murdareste la loc asa repede, vezi daca nu iti baga ulei din aerisirea carterului sau chiar si din bucse uzate de la turbina.
gfery
Master
 
Posts: 294
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 12 Jun 2018, 19:31

gfery wrote:daca se murdareste la loc asa repede, vezi daca nu iti baga ulei din aerisirea carterului sau chiar si din bucse uzate de la turbina.

am vazut de fiecare data cand ma bag la curatat ca imi vine ulei pe furtunul de la turbo (care ajunge in capatul regulatorului). deci probabil,desi nu mi-a iesit nimica pe tester, pot fii probleme si de la turbo. am luat si asta in calcul ... dar ca nu am gasit nici un cap de gasca, mecanic, aici in italia in care sa am incredere ... e un romanas mecanic dar nu dau de el.
deja am facut 10 000 km de cand am cumparat-o ... vine schimbul de ulei, obligatoriu ... si incep sa strang bucile pt romania, sa o pun la punct.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 16 Jun 2018, 16:13

Cum v-am obisnuit, sambata, fetele la plimbare ... eu, negru sub unghii, sub masina ... ca de , mi-a trebuit motor aspirat.
Ieri am ajuns iarasi la tester cu masina, 2 errori noi, da si overboost.
Deja incep sa ma depaseasca problemele, daca era doar de mizerie, curatare regulator si egr, era ceva ce am invatat. Se pare ca nu am luat examenul si trebuie sa trec si pe alte piese, gen turbina. Problema mare e ca nu am acces prea mult, trebuie rampa, trebuie lucrat si pe dedesupt, vise.
Ca tot a mers totul prea repede si nu prea eram de acord cum am facut lipiturile la fire data trecuta, am cumparat tuburi retractante, si am refacut si mizeria aia de fire care vin la senzorul de temperatura si la regulator.
Attachments
8ff02052-2557-4b90-831b-e4ff18828b8b.jpg
a0be7a10-e991-4e2f-bdd0-753b44ce8201.jpg
e7f449a6-62ca-419f-b537-e8c1084073b5.jpg
ae0b3120-8609-4ab9-8a8e-47798fb759a4.jpg
dcf6fb69-f7ca-4e3b-9e2d-b3e900279973.jpg
6692bb44-9a2b-4b3c-9986-6e6459c8db09.jpg
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby andybumbu » 16 Jun 2018, 18:12

Adica supraalimentat :mrgreen: ...
Dupa cum am mai spus mai sus si ai reiterat si tu, unica solutie reala de a rezolva una-alta e in Ro, in liniste, sau la Budapesta... dedicat, macar pe partea de motor, o verificare totala :idea:
In rest, e clar ca te vei enerva in continuare in mod cert..bine ca macar te poti folosi de masina..
Motorul e identic cu cel montat pe 93SS parca?

https://saabshop.hu/engine/turbocharger ... 19dth.html
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3427
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 16 Jun 2018, 19:11

Din pacate, curatarea mea de toate saptamanile, nu mi-a mai rezolvat din probleme. Totul a ramas identic ca inainte de curatare. Calci acceleratia si ... nimica, pedala la fund si parca astepti sa te bata vantul din spate.
Daca atunci cand am luat masina, si mergea totul bine, adica trageau 150 de cai, si atunci cand imi intra in protectie sa zicem ca mai traiesc 40 de cai... acuma cand o pornesc, pana sa imi intre in protectie, sa zicem ca trag 60-70 de cai. dupa 2-3 km, intra in protectie, si iarasi mergi cu caruta.
inainte, totusi, daca o opream si o reporneam isi lua mintile in cap si tragea bine, acuma nimica ... deci clar nu mai are legatura cu clapeta si egr.
nu stiu daca e o concluzie buna, dar in majoritatea datilor acuma intra in protectie la devansare de viteze, adica atunci cand trec din treapta a 4a in a 3a ... pac mort motorul. nici nu mai simt defapt asa mare diferenta intre "normal" si cand intra motorul in protectie, ca oricum merge ca moarta. 2 lumanari ii mai trebuiesc in loc de faruri si ii facem un parastas.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Senior
 
Posts: 170
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

PreviousNext

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

cron