Saab 9-5 / 2007

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby gfery » 16 Jun 2018, 22:07

dau cu presupusu: ai incercat sa vezi daca misca tija de bypass de la turbo? ca la fiat am mai patit ca ramane blocata clapeta de bypass si atunci ai overboost si ii taie motorina = un fel de limp mode.

vezi daca poti misca liber tija aia de la capsula de pe turbo care merge la clapeta de evacuare. daca e blocata, voila. din pacate se lasa cu demontat galerie de evacuare si curat manual ajustajele in care sta axul clapetei.

daca s-a mai zis si ai verificat, scuze de intruziune.

spor
gfery
Senior
 
Posts: 242
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 16 Jun 2018, 23:10

ms gfery de sfat. problema cu turbo e ca sunt paralel, nu am desfacut niciodata, nu am vazut decat in vitrine un turbo. n-am nici o e idee cum arata cea de pe masina mea, nu prea am acces la turbo. e destul de inghesuit acolo intre motor si radiator. mai are si o protectie metalica (nici n-am cautat sa o dau jos ca e cam greu accesul si acolo). deci, cam ce tine de turbo greu de facut de mine. e riscant pt inceput sa ma apuc eu. mai bine sa vad cum face altu cu experienta prima data dupa care sa stiu macar cum se demonteaza-monteaza. am luat in calcul, ce am gasit si pe alte forumuri, ca ar fii probleme de turbo: supapa de evacuare sa fie blocata, tija blocata (cum ai zis si tu), senzorul de turatie la turbina, joc la palete ... cam astea is problemele desintalnite la turbinele astea. pot sa mai fie si altele, gen furtune de vaccum sau conducte de aer (care si la alea iarasi nu prea ai acces).
fara rampa si scule ... ne facem scriitori si nu mecanici. cum nu am rampa, si scule am doar de amator ... mai mult ca sigur o sa apelez la un mecanic. am gasit un mecanic roman, mie mai usor sa-i explic ca nu stiu toti termenii in italiana ... si 2 poate am noroc si e mai omenos, nu ma refer la bani, ci sa nu inceapa sa imi schimbe juma de motor cand am problema la un amortizor :)
pana la urmatoarea schimbare ... sper sa nu o rezolv cu 2 litri de benzina peste ... ma cam tenteaza.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Invatacel
 
Posts: 91
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby andybumbu » 17 Jun 2018, 00:07

Pisic, las-o asa, macar te folosesti de masina..Nu te baga la turbo sau alte lucrari mai migaloase, ramai cu ea desfacuta sau alte minuni..
Asteapta pana ajungi in Ro cum spuneam, si atunci o verifici cap-coada, vezi care e treaba cu caroseria si apoi schimbi tot ceea ce se poate cum am mai scris mai sus..
In cazul in care masina e ok, esti sigur ca o vei pastra, dar totusi problemele motorului persista, si te gandesti la Molotov :lol: , atunci cu mare drag recomand o abatere de la drum prin Budapesta :idea:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3135
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby mariansro » 17 Jun 2018, 08:15

Ma insel eu sau ai fost membru clubopel mult timp?
Citeste tot ce scrie despre z19dth.motor care se gaseste pe vectra c si astra h.
Cand ajungi in ro mergi la eds si se rezolva cu siguranta.probabil trebuie sa iti faci programare dinainte.
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Invatacel
 
Posts: 79
Joined: 15 Apr 2017, 12:14

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby gfery » 17 Jun 2018, 09:52

"senzor de turatie de la turbo" - ce ma??

nu trebuie sa desfaci turbo si alte minuni ca sa vezi daca ai clapeta de bypass blocata. Merge din afara fara probleme. Ai o chestie rotunda pe turbina din care iasa o tija de 10cm care merge pana pe partea de evacuare. Daca o poti misca cu un patent esti ok, daca nu = error si te duci la mecanic. Cauta si tu pe net tutorial de verificat turbo wastegate actuator la opel/fiat si aia e.
gfery
Senior
 
Posts: 242
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 17 Jun 2018, 14:10

Am gasit un mecanic roman aici in zonaunde stau eu, in italia. Si numai bn ca lucreaza si duminica. La 3 am programare ... Asa ca ne auzim dupa verdictul doctorului. Mi-a zis ca tocmai ce ajunsese azi la el un vectra c, aceasi problema.
Da, am fost si inca mai sunt membru opel, mai activ pe corsa, ca detin o corsa si acuma. Chiar am vb de ea si pe aici, numai "de bine".
Nu pot sa astept pana in romania cu problema asta, ma chinuie tare motorul asa. Am fost pana la cumparaturi si am o intersectie mai circulata, eu vin de pe cedeaza, si imi tremurau balamalele ca nu stiam daca are vlaga sa apuc sa intru ... Deci nui de gluma cu ea asa.
Nu pot sa ajung in ungaria, daca ma opreste politia ... Am belito. Am o amenda neplatita din 2015. Vreo 50 000 forinzi parca, am cazut cu tirul in santz. Bn ... Zic am cazut pt ca am evitat o catastrofa mai mare. Si cum ne-am imteles de minune, eu cu politaii, n-am stiut ce semnez. Cand am ajuns acasa mi-a zis ca e procesul costatator, deci pa ungaria, budabesta ...
Hai , vedem ce zice nea astazi. Sper sa nu dau de Dorel sau varu' lui.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Invatacel
 
Posts: 91
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 17 Jun 2018, 18:28

Bine am revenit, eu sigur si sanatos ... masina, probleme gogule!
Cum am intrat pe poarta service-ul, calculator-tester-erroare p1901. De data asta mi-a dat doar aceasta erroare din simplul motiv ca nu mai poate sa le dea pe celelalte atata timp cat problema asta consta in circulatia aerul si motorul intra imediat in protectie, deci p0234 si p2279 , nu au mai aparut.
I-am aratat ce errori am avut inainte, impreuna cu asta, concluzia furtun/furtune sparte. Accelerata masina, furtunul de la turbo la intercooler,nu avea destula presiune. vizibila problema ca nu se unfla cu aer. La 4000 de ture cat o accelerasem trebuia sa fie tzeapan furtunul ala, dar el nu, plus ceva pete de ulei pe si pe langa el ... clar ca buba e acolo. Nu stim daca celelalte is in toane pt ca nu ajunge presiunea la ele.
Cu ocazia asta am discutat si despre anularea DPF-ului, o sa anulez egr-filtru particule ... adica o sa faca el treaba asta, mecanic si software.
Din pacate nu face comanda de piese, deci trebuie sa caut eu codurile de la furtunele vietii. Ca daca tot se umbla acolo, preventiv vreau sa schimb si prima parte din racordul de iesire din intercooler, furtunul care iese din intercooler. Daca are cineva codurile de piese furtun turbina-intercooler si furtun intercooler-regulator !? Pt piesa nr 2 si piesa incercuita cu albastru.
Attachments
195823737_1_644x461_furtun-intercooler-saab-9-5-19-tid-z19dth-150-cp-nou-iasi.jpg
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Invatacel
 
Posts: 91
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 17 Jun 2018, 22:28

om 12755947
om 12762043
Attachments
przewod-turbo-intercoolera-saab-9-5-19-tid-12-762-043-12762043-12-755-944-12755944.jpg
descărcare.jpg
descărcare.jpg (11.11 KiB) Viewed 254 times
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Invatacel
 
Posts: 91
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 21 Jun 2018, 23:03

O mare dezamagire, nu de la masina, ci tara in care traiesc acuma, Italia.
Cand vine vorba de orice in Italia, cu #masina, te c##i pe tine, #m-amc##atpemine. Am facut comanda de duminica de cele 2 furtune, turbina-intercooler si primul cot (din cele 3) de la intercooler la admisie. Dupa ce ca mi-a luat ore in sir sa le gasesc codul, sa gasesc unde sa le comand (ca au si situri perfomante la piese de masini) ... vad ca piesele vin din germania. Intre timp am zis sa iau si alte piese, ca am facut 10t km si trebuie revizie. Fitru ulei, motorina, habitacu si 5 litri de ulei.
Fitru de ulei si motorina le-am cumparat de la cel mai mare depozit de piese din orasul unde stau, Pistoia. Filtru de habitacu si uleiul din Florenta, aici muncesc, ca daca asteptam sa imi dea si astia comanda ... muream. Sa va imaginati doar ca in Italia nu gasesti MOBIL1, nici in magazine specializate, nici in cele mai mari depozite. Eu am avut noroc ca facuse unu comanda de ele, comanda s-a ratacit, ala n-a mai avut rabdare dupa nebunii astia, si au ramas cu 5 bidoare ratacite prin magazin. In fine, am ajuns sa ma bucur ca gasesc ulei la masina, Italia. Dupa ce am cumparat 2 de aici ,2 de dincolo si alte 2 piese de pe unde am mai gasit, inca sunt in asteptarea furtunelor, am zis azi ... ca de tocmai azi am zis sa par inteligent, sa compar piesele.
Mare prostie am facut, aceleasi piese, acelasi producator, marca ... identice de la a la z, ma costa in Romania 788 lei, pe cand eu in tara lu' papura voda am platit 253 euro (1164 lei) si inca mai astept (mos craciun cu renii de la pauza de masa).
Daca faceam comanda in Romania deja aveam piesele sigur maine, si mai ieftin. Asa am facut la corsa, aici nu ma mai dus capul. Am comandat piesele in RO, acasa la parinti, luni, marti mi-au ajuns, miercuri le-au trimis ai mei cu curieratul care fac Italia, vineri am primit pachetul ... in concluzie , cand vine vorba de orice la masina ... ma duc sa ma impusc.
Nici nu stiu ce sa zic de nea' Mecanicu'. Nu prea imi ofera prea multa incredere. Oricum cand ma duc cu piesele stau langa el. Bine, asta daca nu face Mos Craciun pana pana maine cu piesele mele. Zici ca aduc astia piesele din Germania cu submarinul, ocol prin Oceanul Pacific, ca sa justifice intarzierea.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Invatacel
 
Posts: 91
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby mariansro » 23 Jun 2018, 07:05

De ce neaparat mobil 1? Liqui moly n au? Altceva care sa respecte norma opel? Ai un motor de fiat si locuiesti in Italia.asa greu e cu piesele?
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Invatacel
 
Posts: 79
Joined: 15 Apr 2017, 12:14

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 23 Jun 2018, 08:20

mariansro wrote:De ce neaparat mobil 1? Liqui moly n au? Altceva care sa respecte norma opel? Ai un motor de fiat si locuiesti in Italia.asa greu e cu piesele?

De ce mobil1? Pai il folosesc de 10 ani, si pe corsa tot cu mobil am mers, nici o problema. Niciodata nu mi-a mancat ulei motorul (bn aici depinde si de motor) dar nu am avut probleme. Is genul de om care raman fidel marcii daca nu-mi face probleme, chiar daca e mai scump uneori.
Liqui moly nu am intrebat, ce pun ei in motoarele de fiat (opel etc) sunt REPSOL si Total. Repsol era a 2a varianta daca nu gaseam Mobil1, de TOTAL nu m-am interesat, nu stiu prea multe.
Da, locuiesc in Italia, si da sunt foarte dobitoci cand vine vorba de masini. Piese ei nu prea tin prin depozite, majoritatea vin la comanda din Polonia si Germania. Si cand zic vin ... e ceva de genul "anul asta". Comanda de piese am facut-o de pe cel mai mare site de piese auto din Italia, cel mai renumit, cel mai cel ... si canci sa-mi ajunga piesele.
In data de 17 am facut comanda, in 18 (luni) au prealuat comanda, 19 piesele au fost preluate de catre curier in germania .... si deabia ieri seara, in 22, au ajuns in Italia la Torino. Imi zice ca luni le voi primi.

E greu cu astia, repet, cand vine vorba de masini is pe alta planeta. Sunt cateva lucruri cu care ei au ramas in urma. In general pt ei masina nu e un lux (nu vorbesc de raritati). La ei masina e un obiect de care se folosesc, nu investesc pasiune sau timp. Se suie, da cheie, si cand moare cheama platforma. Daca nu ii scrie in bord, nu se aprinde un bec, ei nu schimba nimica. Nu ii intereseaza, si de asta tot sistemul e la pamant.

Oricum, chiar daca or sa mai evolueze ei ... o sa-mi cumpar din RO piesele. Ies mult mai ieftin si ajung mai repede.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Invatacel
 
Posts: 91
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby andybumbu » 23 Jun 2018, 14:55

La Dolce Vita :mrgreen:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3135
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 23 Jun 2018, 22:16

andybumbu wrote:La Dolce Vita :mrgreen:

ady, nu doresc la nimeni sa mearga cu saabul cum merg eu. e super nasol ca de 2 saptamani, aproape, sa merg fara turbo. am si uitat cum mergea masina normal, cu toti boii acasa.
imi pare asa rau de el ... dar nu-i stres, o fac eu. jur ca dupa ce o inham iar la caluti ii dau pana ii sar pistoanele. 1 saptamana schimb numai la 5000, din ambitie.
mie dor sa intru si eu intr-o depasire (nu pot acuma, stau pitit linistit, batraneste in spatele unui fiat 500 cu motor de 900) ca aia e ... cu 40 cai si aia nemancati, la 1620 de kg masina goala, nu iti permiti nici macar sa pleci de pe loc, dar pleci, ca n-ai de ales.
singura mea dezamagire e ca depind mult de altii. daca era dupa mine ii puneam un cot de canal, dinala din pexal, cu 2 robinete apa calda apa rece ... dar sa mearga.

hai gluma-i gluma, daca imi aduce ala piesele luni, marti is la mecanic, nu am rabdare pana sambata.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Invatacel
 
Posts: 91
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby andybumbu » 23 Jun 2018, 23:04

Pisic, crede-ma ca cunosc mult prea bine situatia ta...eu am aproape 300000km parcursi de mine cu bestia mea..Si da, am avut de multe ori limp mode aleator, si da, e deosebit de periculos in giratorii sau depasiri sa stii ca poate iti pica-n nas sau altele..Iti imaginezi sa rulezi cu 200kmh si sa-ti intre in limpmode de 20-30ori si sa opresc de fiecare data, sa astept sa se raceasca turbina, apoi reset etc...Sau sa urci rampe fiind full incarcat adica 2tone sau sa mai am si remorca dupa mine..Sau sa incurci tiruri..Eu tractez foarte des..Asa-i cu o masina mai aparte..Si eu locuiesc in strainatate..

De aceea ti-am sugerat anumite chestii, pe care un saabist din Ro, nu le-a intalnit sau concepe..
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3135
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby mariansro » 25 Jun 2018, 20:19

Eu am venit cu a mea 200km in limp mode.dpf infundat.praid plus chei.a fost naspa.
In alta dezordine de idei vezi sa nu ai si dpf infundat.eu zic off impreuna cu egr dar vezi unde faci modificarea si cum.au mai facut si altii brick ecu.
Politia in italia baga capul sub masina din ce stiu.

A si inca ceva.asta e din experienta.vezi ca op com mai da nasoale pe saab.la fel si sculele pt resoftare.grija unde te duci...pana la urma e 600 o platforma pana in ro
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Invatacel
 
Posts: 79
Joined: 15 Apr 2017, 12:14

PreviousNext

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests