by gfery » 15 Aug 2018, 11:00
ti-am zis, atentie la 110Nm cu roata in AER! o sa zica lumea ca esti defect, dar lasa-i in pace sa vorbeasca.
In rest, procesul de "rodaj" la frane se face asa: 100 km/h, frana puternica la limita de intrat ABS (eviti ABS-ul cu orice pret, roata nu trebuie sa se opreasca din miscare) - pana aproape de oprirea masinii, dar atentie, nu oprit de tot. Repetat de cel putin 10 ori, pe la repetarea a 5-a incepe sa iasa fum din placute si pute, nu e stress, continuam pana la bingo. Niciodata in acest interval roata nu trebuie sa se opreasca din rotatie. Dupa aceste minim 10 franari se merge normal evitand cat se poate franarile pana se racesc discurile, minim 10-15 km.
Scopul este de a arde rasinile de sinterizare din placute si de a depune un strat f subtire din materialul de frictiune al placutelor pe discuri - asta se face la cald, chiar la rosu. Pute putin, dar apoi ai frane tapene.
Oprirea completa nu e buna pentru ca daca te opresti de tot cu piciorul pe frana, o sa se depuna material pe discuri numai intr-un loc si o sa aiba fulaj discul in pozitia respectiva (se vad la multe masini conturul placutelor pe discuri). La automata e mai greu ca trebe s-o tii in frana la semafoare sau sa scoti la neutru, iar daca vii dupa o franare puternica ai toate sansele sa belesti discurile (nu ma intrebati de unde stiu, da?)
Grija mare pe unde faceti de astea si cine e in spate, ca nu se stie.