pisic88 wrote:Din capitolul "Hai ca am patit-o si p'asta" continua.
Joi, acum o saptamana, nu mai aveam nici o problema. Tragea motorul in toate mintile. Chiar ma miram ca am mers o saptamana cu el si nu s-a infundat ceva. Venind de la munca, trafic, intr-o portiune mai libera am mers la un 70 km/h. Frana brusca, era coloana. Cand dau sa plec, hopa, imi murise motorul. Ma bufnit si rasul in momentul ala, chiar imi venea in minte "oare de cand nu mi s-a mai intamplat???". Pornesc, dau sa plec, motorul dadea sa moara desi acceleram destul de serios. Parca trageau 2 cai intr-o parte si altii in cealalta. In fine, apuc sa trag masina pe dreapta, clanxoane, degete pe geam ... ceva normal in Italia. O mai pornesc de vreo 2-3 ori, toate bune.
Dupa vreo 5 km, la fel. Vin cu vreo 70 la ora, fac dreapta intr-o intersectie, cand sa accelerez, canci. Murea asa frumos motorul ca nici nu-l simteam, #nesimtit. Trag iar pe dreapta, o repornesc, ii dau 2-3 sprituri sa fii sigur ca nu e sugrumata, merge brici. Pana sa ajung acasa m-am oprit intr-o parcare vreo 30 de minute. Ma intorc linistit, cand sa pornesc, canci. Pornea motorul dar murea imediat, desi tineam apasata acceleratia la maxim, nu sarea de 600 de ture cand o porneam. 3-4 incercari, nimica. Sunam doctorul, din Romania, si imi spune ca ar fii rampa injectoare, dusa, sau e infundata. Cica se intampla sa se duca pompa de motorina, si iti arunca span, din pompa, pe alimentare, si uite asa se infunda injectoarele. Mi-a zis sa scot mufele de la rampa, are 2 senzori, unu la stanga si unu la dreapta, dupa care sa incerc sa o repornesc.
Bah, sincer, a pornit la sfert dupa ce am bagat mufele inapoi.
Faza e ca problema nu-i rezolvata. La vreo 70-80 de km dupa accea problema a revenit. Iar am scos mufele, iar si-a revenit. cam de vreo 5 ori mi s-a intamplat pana acuma. La fel, fara sa-l simt ca da sa moara. Am schimbat si peco-ul, am schimbat si motorina, nu are nici o gara.
Nu e de la franare, s-a intamplat sa-mi moara in coloana, mers bara la bara (o frumusete sa blochezi traficul).
Motorul trage foarte bine. Nici nu imi mai aduc aminte de cand nu a mai mers asa. Nu mi-a mai intrat in protectie. Martorul il am aprins in continuare in bord, cred ca asa e construita masina mea, sa nu se mai stinga ala niciodata, deja mi se pare normal sa-l am aprins, lumineaza frumos oricum.
Problema e ca nu am niciun tester acuma. Prietenul meu cu testerul a plecat acasa. In Croatia a ramas sa ma duc la sfarsitul lunii, toata lumea e in concediu.
Rampa injectoare, se poate observa in pozele precedente, ca a fost schimbata. Se vede ca nu are mare vechime, nu are pierderi sau alte tampenii vizibile. Poate fii ceva electronic, sau cum a zis si maiestru din Romanica, e pompa de motorina. Cel mai enervant e ca nu te anunta, macar iti dadea un beep (poate n-are credit) si sa-ti zica "fraiere mor". O singura data, cred, a vrut sa ma anunte ca se sugruma, pe autostrada, la vreo 3200 de ture, a mers o perioada mai "intepata", parca avea un dute-vino dinala, dar cred ca din cauza turatiei si din inertie a ramas in viata.
Orice ar fii, trebuie sa astept sfarsitul lunii pentru a vedea eventuale errori.
PS: de la consum 9,9-10 ... unde mi se parea un pic cam mare, am zis sa renunt macar dimineata la clima, sa o trec pe off. Dimineata cand plec eu la munca, pe la 6, e destul de racoare, asa ca nu-si are rostul clima. Ca sa vad exact cam care e consumul fara clima am renuntat si la intoarcere, 2 zile, la 100 de km consum de 7,2 ... un consum bun. Acuma, confortul se plateste. Totusi, pentru temperaturile care sunt dupamasa, e imposibil fara clima (38-39 grade la umbra). Cand deschid usa ma doboara un val de caldura. Deci la 100 de km, clima mananca in jur de 2 litri, asta tinand cont ca stau la pornire cel putin 2 minute ca sa elimine caldura dinauntru.