Eu as face cam asa: as lua o galerie noua, cu flapsurile swirl noi. Mersul fara tija iti colmateaza prematur EGR si DPF. La fosta mea masina (nu mai sunt posesor din februarie anul asta, dar ma simt in continuare saabist
am avut kit de reparatie cu care am mers foarte bine dar in urmatoarele conditii: flapsurile mergeau ok, si nu erau atit de uzate cit sa piarda presiune pe langa ele. In situatia ta, in care ai flaps blocat, o parte mare din lipsa de performanta vine de acolo. Cu o galerie buna, cu flapsuri functionale o sa vezi ca masina pur si simplu zboara. Ai un cuplu mult mai de jos, pur si simplu e o diferenta pe care o observi.
In ceea ce priveste consumul din postarea ta nu prea se intelege ceva: tu ai lasat computerul neresetat 3000 km? Nu e relevant asa!
La mine era asa: consum in exterior intre 5,5 si 6 la un mers normal spre sportiv dar nu violent.
In oras (iasi) 9,5 - chiar 10 in functie de anotimp/trafic.
Tija si galeria nu iti influenteaza atit de mult consumul, mai mult indifent prin performantele masinii.
Intii trebuie sa te lamuresti daca consumul este in jurul valorilor celorlalti. Dupa aia eventual sa vezi cum lucreaza injectoarele, EGR, DPF. Nu uita ca ai totusi o masina de 250.000 km. (a mea cind am vandut-o evea 160.000).