KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

Discutii despre seria 9-3 '03-Prezent

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

Postby Dansb » 27 Jul 2015, 12:25

Hypo wrote:Montarea kitului nu remediaza decat pentru o perioada problema, singura rezolvare e schimbarea galeriei. Deci daca tineti la banii vostrii, nu-I aruncati pe kituri ci mai bine-I bagati in galerie.

Ziceai mai demult ca studiezi posibilitatea bucsarii galeriei, sa nu mai scape ulei pe la tijele clapetelor. Ai renuntat?
Eu am renuntat sa mai astept hodinitorul pentru chicior :x :lol:
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1376
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

Postby ovi.rusu » 04 Aug 2015, 21:58

eu am rezolvat problema galeriei astfel- am eliminat clapetele cu totul (mai putin motorasul care a ramas la locul lui) iar in locul clapetelor am montat niste dopuri de aluminiu cumparate de pe ebay. nu am link-ul pentru ca au fost cumparate de mecanicul meu care a si efectuat operatiunea de anulare. ideea este ca sunt niste dopuri de aluminiu cu garnituri de cauciuc care intra presat in galerie iar presiunea din admisie pe acolo sigur nu mai scapa.
cat despre functionarea motorului, eu am dus acolo o masina si am plecat acasa cu o alta. parca mi s-a schimbat turbina cu o alta mai mare. inainte, 200km/h erau o provocare greu de atins si cu mult fum negru dupa mine. acum este o incantare sa ating acea viteza. insa trebuie sa va spun ca, dupa spusele lui andrei (mecanicul), toata galeria de admisie era plina de *zmoala* iar orificiile prin care trebuia sa ajunga aerul in motor erau pe jumatate obturate. motorul are in jur la 200 000 km.
in plus, odata cu anularea swirlflaps-urilor, am mai rezolvat o problema pe care masina mea o avea. respectiv, la pornirea la rece, scotea un fum albastrui pret de vreo 20 de secunde iar motorul mergea parca doar in 3 pistoane. odata cu eliminarea flaps-urilor, am rezolvat si acest aspect. motorul nu mai scoate fum la pornirea la rece si merge rotund.
una peste alta, experienta mea cu anularea acelor flaps-uri este un pozitiva si as recomanda-o oricui fara nicio retinere.
Saab 9-3 1.9TiD
AEROoptik, DPF off, NM+
ovi.rusu
Nou venit
 
Posts: 12
Joined: 18 Aug 2013, 17:03
Location: cluj napoca

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

Postby wlf » 07 Aug 2015, 09:20

Sunt de acord Cu Ovi pana la urma, dar daca n-am avut ce face cu banii (glumesc) flapsurile aveau joc mare si cu tot chitul de reparatie tija se bloca, eu mi-am luat o galerie noua, dar daca o sa mai am aceasta masina pana pica iar galeria, faza cu dopurile e cea mai fezabila!
9-3 TiD 150 CP 2007
User avatar
wlf
Junior
 
Posts: 46
Joined: 02 May 2012, 21:40
Location: Bucuresti/Buzau

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

Postby cidul_52 » 09 May 2016, 21:14

ovi.rusu wrote:eu am rezolvat problema galeriei astfel- am eliminat clapetele cu totul (mai putin motorasul care a ramas la locul lui) iar in locul clapetelor am montat niste dopuri de aluminiu cumparate de pe ebay. nu am link-ul pentru ca au fost cumparate de mecanicul meu care a si efectuat operatiunea de anulare. ideea este ca sunt niste dopuri de aluminiu cu garnituri de cauciuc care intra presat in galerie iar presiunea din admisie pe acolo sigur nu mai scapa.
cat despre functionarea motorului, eu am dus acolo o masina si am plecat acasa cu o alta. parca mi s-a schimbat turbina cu o alta mai mare. inainte, 200km/h erau o provocare greu de atins si cu mult fum negru dupa mine. acum este o incantare sa ating acea viteza. insa trebuie sa va spun ca, dupa spusele lui andrei (mecanicul), toata galeria de admisie era plina de *zmoala* iar orificiile prin care trebuia sa ajunga aerul in motor erau pe jumatate obturate. motorul are in jur la 200 000 km.
in plus, odata cu anularea swirlflaps-urilor, am mai rezolvat o problema pe care masina mea o avea. respectiv, la pornirea la rece, scotea un fum albastrui pret de vreo 20 de secunde iar motorul mergea parca doar in 3 pistoane. odata cu eliminarea flaps-urilor, am rezolvat si acest aspect. motorul nu mai scoate fum la pornirea la rece si merge rotund.
una peste alta, experienta mea cu anularea acelor flaps-uri este un pozitiva si as recomanda-o oricui fara nicio retinere.


Dupa aproape un an ce feed-back ai pentru anularea flapsurilor? Trebuie sa iau o hotarare rapid....
cidul_52
Junior
 
Posts: 47
Joined: 21 Apr 2012, 20:19

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

Postby sebastian73 » 11 May 2016, 19:16

salut , am avut probleme cu tija de la flapsuri asta cadea de pe clapete si o gaseam langa asa ca am renuntat la ea , am scos tija care actioneaza clapeta nr 3 ,din spatele admisiei cu o oglinda cu ajutorul unei surubelnite am facut o parghie si am desprins o din incheietura mobila ca sa nu mai actioneze nici tija 3, apoi am curatat in jurul axului clapetelor un pic cu spray de frane am pozitionat clapetele pe deschis, pozitia pe ceas ora 11, si cu un electrod de sudura am pus mastic din ala rosu de etansare rezistent la temperatura ,acum clapetele au ramas blocate pe deschis am deja 4000 km si totul e ok, trage f bine ,consum mediu ok undeva in jur de 6,5 , solutia ideala ar fi indepartarea clapetelor, dar pentru asta in afara de dopurile pentru astuparea gaurilor ramase, trebuie si un set de garnituri pentru galeria de admisie si ce o mai fi, pentru ca orice neetanseitate la admisie iti da batai de cap
saab 9 3 1.9 tid 2007 Linear
sebastian73
Nou venit
 
Posts: 13
Joined: 19 Jan 2016, 18:43
Location: caracal

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

Postby cristiansen09 » 27 Feb 2019, 14:20

Salutare, desi este vechi topicul incerc si eu...am un saab 1.9 tid din 2006 si am aceeasi problema cu cea invocata aici, adica la pornire tremura si da fum negru 10 15 secunde, ca si cum ar merge in 3 cilindri, apoi merge ok. In acceleratie da fum bine de tot (tot negru)...eu suspectam injectoarele, pt ca nu stiam cum se manifesta problema tijei swirl... la diagnoza universala (nu dedicata) am erori p1109, p1901 si inca una pe care nu o pot citi insa apare comanda turbionare circuit deschisa...multumesc
cristiansen09
Master
 
Posts: 317
Joined: 16 Dec 2008, 19:06
Location: Bucuresti

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

Postby ess1902 » 23 Apr 2019, 21:45

Pai da jos capacul motorului si uita-te cu o lanterna dc tija e la locul ei sau nu. Dc nu e,ia o penseta si vezi starea fiecarui flaps. Trage de el in sus,vezi ce joc are fiecare si dc se misca liber stanga dreapta. Porneste motorul, pune pe cineva sa accelereze in timp ce tu te uiti cu atentie la flapsuri. Vezi flapsul 2 (de la stanga la drepta cum stai cu fata la masina) trebuie sa se miste. Dc nu se misca sau dc tija e la locul ei dar nu se misca la accelerare atunci e actuatorul defect si de aia ai erorile. In fine...dc se misca flapsul 2, nu exista jocuri exagerate sus-jos si flapsurile mai au butonul de plastic pe care stau capacelele tijei,poti incerca un kit de reparatie.
9-3 TID DFP 150 cp
ess1902
Master
 
Posts: 295
Joined: 27 Mar 2009, 08:49
Location: Iasi

Re: KIT reparatie tija actuator sau Swirl Flaps Z19DTH

Postby cristiansen09 » 24 Apr 2019, 15:07

Mersi, am rezolvat intre timp...am schimbat galeria de admisie, distributia si clapeta de acceleratie. Merge foarte bine acum.
cristiansen09
Master
 
Posts: 317
Joined: 16 Dec 2008, 19:06
Location: Bucuresti

Previous

Return to SAAB seria 9-3 Sport Sedan/Combi/Convertible

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests

cron