SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby AndreiB777KIP » 07 Jan 2016, 18:24

Oricum pana la urma cel mai important e sa fii multumit de masina .
Benzina vs gaz
Disel vs benzina
Europa vs america
Manuala vs automata .....................

Cel mai important sa te simiti bine .
Daca te simti bine in Logan atunci Logan .
Bmw , bmw sa fie .
Toyota , toyota
Peugeot atunci peugeot .
Eu constient am ales SAAB , si nu regret .
Chiar daca consuma mult , chiar daca lumea zicea ca sunt nebun si nu mai scap niciodata ....
Cel mai important e sa alegi ce crezi ca e bine pentru tine .
SAAB 9-5 AERO AT 260 HP 2008
User avatar
AndreiB777KIP
Junior
 
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2013, 20:55

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby andybumbu » 07 Jan 2016, 19:01

Discutia Andrei e alta, Catalin nu poate-ntelege ca un diesel poate bate lejer la drum lung un benzinar...i-am adus si dovezi dansb si eu, videouri, dar nu..nu
Nu poate sa accepte faptul ca randamentul unui diesel....face ko un benzinar...
Se suparase si atunci cand a achizitionat o rasnita de compacta.... :lol:
Si-a lua o alta compacta, de asta data diesel....eeee a descoperit ca nu e chiar rau un dieselar.. :oops:
Acuma l-a vandut si nu doreste sa se expuna.... :roll: pai se poate Cataline.. :lol:

In rest logic, fiecare isi cumpara ceea ce vrea, dar atata timp cat posteaza pe un forum si nu pe vreun blog etc, trebuie sa accepte ca si ceilalti au personalitatea/gusturile/experientele saleetc :idea:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3171
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby AndreiB777KIP » 08 Jan 2016, 08:58

Diesel prin constructie are randament energetic mai mare .
Diesel nou si SH mai scump la achizitie .
La SH mai scump si cu km minim dublu .
Revizii mai scumpe la diesel .
Piesele mai scumpe .
Diesel doar la 3000 cm poti sa ii dai goarna ca daca ai o cutie de suc de 2L sub capota incep sa apara minuni .
Am avut probleme si la un Passat de 2L si la un Mondeo de 2L . Si asta pana in 100.000 km . Chiuloase , pompe duze , EGR , volante cu ambriaj .....
Si cel mai deranjant pentru mine cand aveam diesel ii pompa tot timpul murdara de motorina .
Daca nu mergi mai mult de 30.000 km pe an nu prea se merita .
Am facut un calcul cand am luat un Yaris si trebuia 12 ani ca sa amortizez diferenta de pret intre benzina si diesel (10.000 km pe an) . Pentru benzina am primit aproape 20% reducere , la diesel doar 5% ....
Acum fiecare face calculele cum vrea si cumpara ce vrea .
SAAB 9-5 AERO AT 260 HP 2008
User avatar
AndreiB777KIP
Junior
 
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2013, 20:55

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby andybumbu » 08 Jan 2016, 12:52

Dieselul nu are randament mai mare...ci incomparabil cu un benzinar :idea:
Da si mie nu-mi place chestia cu pompa, nu de murdarie ci mai ales ca-s futute blocatoarele...noroc ca alimentez rar :lol:
E logic ca un benzinar aspirat sa fie mai ieftin de nou vs diesel....pt simplul fapt ca componentele si dezvoltarea e mult mai complexa, a nu se confunda benzina turbo vs diesel, nu mai scriu diesel turbo, ca diesel fara turbo nu se mai livreaza...
Chestia cu defectiunile si serviceul, e o prejudecata....diferenta majora e data de km la cumparare, deci implicit uzura generala mai mare/desi pretul reflecta cererea si complexitatea unui diesel...
Totul e cam la fel, doar un exemplu bujiile costa dublu la diesel, dar se schimba la interval triplu... :roll:
Volanta mea are 280Tkm, top, injectoarele originale, pompa de diesel originala, lant original. in jur de 15 revizii/160Tkm, doar 1 turbina schimbata....

Da, motorina e un reziduu, si implicit apar diferite probleme...filtre, egr, pt unii rulat in zona rosie etc

La rasnitele astea mici, nu se prea justifica un diesel, mai ales prin prisma folosirii doar urban :roll: , dar la rachete interurbane, sau mondiale e musai diesel, altfel cel putin eu, m-as plictisi la pompa...financiar :lol:
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3171
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby AndreiB777KIP » 21 Mar 2016, 15:51

Buna ziua ,
Saptamana trecuta am facut revizia si a venit timpul sa schimb si pompa de apa .
Am schimbat si furtunele de pe la pompa ce nu au fost schimbate odata cu celelalte .
Si aici o surpriza . Furtunul care e ca un cot de la pompa din kitul de la cei de pe http://www.do88.se e un pic mai lung cu catva mm . E si mai elastic si la presiune se intinde si s-a ros si a inceput sa arunge antigel .
Azi la prima ora am fost la AutoCobalcescu si ca deobecei Florin si cu echipa au remediat problema si am pus furtunul vechi la loc .
A fost culpa mea ca nu am folosit piesa originala si am vrut tuning . Chiar nu se putea prevedea ca la presiune mare si caldura se va delata atat furtunul cel cu cauciuc siliconat .
Bine ca totul e bine si foc la ghete .
Totul e ok consu mediu in oras 22 .
Attachments
IMG-20160321-WA0013.jpeg
SAAB 9-5 AERO AT 260 HP 2008
User avatar
AndreiB777KIP
Junior
 
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2013, 20:55

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby andybumbu » 21 Mar 2016, 17:05

Bine ca ai depistat la timp, mai ales ca ai transmisie automatata si racire cutiei se realizeaza prin radiatorul clasic, bravo! Din pacate, anumite repere daca nu-s 100% originale nu-si fac treaba...bine ca rezolvat-o!
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3171
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby manole74 » 21 Mar 2016, 20:20

Ai facut pana acum vreun schimb de ulei sau reflush cutiei de viteza?
Saab 9-5 Aero 2006 Hirsch
User avatar
manole74
Master
 
Posts: 287
Joined: 10 Mar 2012, 21:47
Location: Bucuresti

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby AndreiB777KIP » 21 Mar 2016, 21:08

La cutia de viteza fac renew la ulei odata la 30kkm cand schimb si bujiile .
80kkm , 110kkm . 140kkm si la urmatoarea revizie la 170kkm o sa fac iar .
4L se schimba la improspatare .
SAAB 9-5 AERO AT 260 HP 2008
User avatar
AndreiB777KIP
Junior
 
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2013, 20:55

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby manole74 » 23 Aug 2016, 08:13

Odata cu furtunele siliconice, ai schimbat si colierele sau le-ai lasat pe cele OEM?
Saab 9-5 Aero 2006 Hirsch
User avatar
manole74
Master
 
Posts: 287
Joined: 10 Mar 2012, 21:47
Location: Bucuresti

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby AndreiB777KIP » 06 Oct 2016, 18:10

Cele de la intercooler nu am schimbat . Dar le schimb acum cand vine cablul de la acceleratie ca merge greu .
In rest la 165kkm la revizie flanse amortizori , bucse de la brat de jos .
Schimb ulei , ulei cutie , bujii , filtre si foc la ghete .
Cand vine cablu o sa schimb si furtunele de la intercooler cu cele comandate de la do88 .
SAAB 9-5 AERO AT 260 HP 2008
User avatar
AndreiB777KIP
Junior
 
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2013, 20:55

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby AndreiB777KIP » 12 Nov 2016, 01:56

Vrea sa adaug o recomandare de la o cunostinta care repara cutii automate :
1. La cutiile automate trebuie de schimbat uleiul la fiecare 30kkm-50kkm . Asta in functie de stilul de condus . Nu exista long life etc etc . Uleiul isi pierde din calitati .
2. Daca uleiul nu sa schimbat si deja masina a mers 100 kkm , atunci nu mai e nevoie , ca risti sa se strice . Un ulei foarte uzat pierde din calitati si aditivi de curatare si se incepe depunerea de riziduri prin cutie . Cand se inlocuieste cu un ulei nou risti ca toata mizeria depusa sa se spele de aditivi si rizidurile sa blocheze valvele ....
Am scris asta ca sa nu ma injure cineva ca a citit ca schimb uleiul in cutie la fiecare 30kkm si sa se apuce sa schimbe pe la 150kkm-200kkm cand apar niste probleme .
SAAB 9-5 AERO AT 260 HP 2008
User avatar
AndreiB777KIP
Junior
 
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2013, 20:55

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby Cris9-5 » 13 Nov 2016, 15:38

Hmmmm, de ce imi suna cunoscut? Ne dai si noua contactul tau pt revizii cutie?
Cris9-5
Invatacel
 
Posts: 80
Joined: 19 Dec 2013, 15:02

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby AndreiB777KIP » 08 Mar 2018, 19:45

Hello
De mult nu am mai scris pe forum :)
Am schimbat si furtunle de la intrecooler ca a crapat unul . Dar cu furtunul crapat in limitare mergea 180 :)))) Furtune de la do88.se .
Caseta de inductie ca a crapat un pic . Caseta de pe skandix.de originala . Initial au trimis " din greseala" una aftermarket (skandix own brend ) si a decedat dupa 12 km , si dupa au trimis si originala .
In rest totul ok

Benzina si talpa
SAAB 9-5 AERO AT 260 HP 2008
User avatar
AndreiB777KIP
Junior
 
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2013, 20:55

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby AndreiB777KIP » 13 Jul 2018, 22:19

A venit timpul sa spal si radiatoarele pe exterior .
Cand era cald acul de la temperatura nu statea exact la 90° , asta doar in oras in aglomeratie se intampla .
Dupa demontat si spalat radiatoare alta masina.
Si cutia parca schimba mai bine prin oras , si AC prin oras merge mult mai ok .
Oricum radiatoarele 50% din suprafata erau pline de namol .
La ultima revizie am inlocuit si pompa de apa . Se pare ca se e de pe skandix.de ca OEM nu e ce trebuie , a tinut vreo 15.000 km .
In rest la revizie ca deobicei : filtre toate , ulei motor si cutie , si am schimbat si lichidul de frana .
SAAB 9-5 AERO AT 260 HP 2008
User avatar
AndreiB777KIP
Junior
 
Posts: 45
Joined: 04 Oct 2013, 20:55

Re: SAAB 9-5 AERO , 260 HP , AT

Postby andybumbu » 14 Jul 2018, 11:55

Andrei, ai demontat doar spoilerul pt acces sau daca ai schimbat si antigelul, pompa etc, ai demontat fizic radiatorele pt spalare :roll: Buna treaba, sita-n spoiler ai?
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3171
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

PreviousNext

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests