Saab 9-5 Aero

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Re: Saab 9-5 Aero

Postby andybumbu » 07 Aug 2018, 23:27

Eugene, ne omori :lol:

In mod cert ai discuri fata >300mm, cel mai simplu, dai roata fata jos si masoari diametrul, poate ai upgrade..

Eu as merge pe Ate..cum spunea si Fery, e OEM si Ate=Continental nu-si bate joc...

Ai dreptate cand spui ca acelasi producator are cel putin 2 calitati de productie, respectiv prim montaj si aftermarket...din pacate..+falsurile

Dar de ce schimbi discurile si placutele..doar de kiki sau sunt uzate?
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3135
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 Aero

Postby eugenmanea » 08 Aug 2018, 09:14

Cand pun frane mai bruste mai ales in primii 200 km dintr-un drum.. simt o vibratie in roti.
Placutele sunt bune- cred ca discurile si-au cam terminat benzina.
Saptamana viitoare plec in Grecia si sunt in criza de timp sa le schimb inainte sa plec. Astazi trebuie sa dau raspuns la epiesa si nu am avut timp sa dau roata jos, din aceasta cauza am apelat la ajutor.
Voi merge totusi pe Brembo plus placute Ate. Sper sa fie ok.
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 104
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 Aero

Postby Cris9-5 » 08 Aug 2018, 14:13

Eu vibratia am simtit-o la franari la viteze mari. S-a rezolvat cu indreptarea jantelor.
Cris9-5
Invatacel
 
Posts: 75
Joined: 19 Dec 2013, 15:02

Re: Saab 9-5 Aero

Postby gfery » 08 Aug 2018, 22:41

9-5 aero are frane de 314mm pe fata si 286 pe spate. Spatele are discuri ventilate dupa 2002.
gfery
Senior
 
Posts: 242
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 Aero

Postby eugenmanea » 12 Aug 2018, 22:03

Salutare, va mai stresez cu o intrebare. Am schimbat uleiul de curand +fiktrul si mecanicul mi- a pus 4 liltri de ulei.
Problema e ca acum pe joja nivelul uleiului e cam cat tot tamburucul ala de lemn, deci depaseste maximul pe joja.
E bai mare? Ce sa fac, sa incerc sa scot vreo 200 ml de ulei din motor?
Mentionez ca eu sambata plec in Grecia, deci voi aduna vreo 3,000 km.
Multumesc mult pentru sfaturi.
Attachments
IMG-20180804-WA0007.jpeg
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 104
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 Aero

Postby booster » 12 Aug 2018, 22:55

4 litri scrie la carte. Atat pun si la mine si totul e perfect.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 326
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 Aero

Postby gfery » 13 Aug 2018, 08:09

gfery wrote:9-5 aero are frane de 314mm pe fata si 286 pe spate. Spatele are discuri ventilate dupa 2002.


nu te stresa, oricum bea surplusul in 3.000 de km, mai ales daca o mai talpuiesti putin.

n-are nimica daca e putin peste.
gfery
Senior
 
Posts: 242
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 Aero

Postby eugenmanea » 13 Aug 2018, 09:44

Sigur n-o forta niste garnituri pe la motor ca apoi sa am scurgeri?
Eu sincer l-as lasa asa...ca e bataie de cap cu scosul.
Deocamdata a mea nu bea ulei intre schimburi. Il bea pentru ca e in plus, sau il bea in general?

Multumesc
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 104
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 Aero

Postby gfery » 13 Aug 2018, 13:46

daca ai ulei peste nivel putin tinde sa il scoata pe la aerisirea carterului si-l baga in admisie in timp

n-are nici o treaba cu fortat garnituri etc. nu-ti face griji, presiunea uleiului nu depinde de nivelul din carter
gfery
Senior
 
Posts: 242
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 Aero

Postby booster » 13 Aug 2018, 14:30

Cred ca asa am patit eu acum dupa ultimul schimb ca e ceva ulei deasupra filtrului(acolo e carterul, nu?). Pana acum nu s-a intamplat.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 326
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 Aero

Postby eugenmanea » 14 Aug 2018, 23:54

Si am schimbat si discurile la un prieten care este mecanic si imi face si reviziile ( eu fac o revizie la el si una la reprezentanta- schimb uleiul si filtrele la 10,000 km).
S- a lucrat atent, corect si sper sa fie ok. Discuri Brembo si placute Ate.
Mi- a spus ca daca la alte masini mai usoare nu de impune vreo masura suplimentara, la Saab fiind masina grea sa ii fac un rodaj cum scrie la manual, mai ales ca eu plec in Grecia sambata.
Adica.. vreo 50 km sa urc viteza pana la 80 km/h apoi sa pun frana pana pe la 40 dar nu foarte tare. Apoi sa merg 2-3 km sa se raceasca discurile si sa repet procesul.
Dupa rodaj sa trec pe la o vulcanizare si sa imi verifice rotile cu cuplu de 110.(el le- a strans deja cu 110, dar in unele cazuri se mai slabesc putin in primii 50 km).
Am facut operatiunea cu 50 km, joi trec pe la autosoft.
Drumuri faine!
Attachments
received_1950032531963422.jpeg
received_1160876854066176.jpeg
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 104
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 Aero

Postby gfery » 15 Aug 2018, 11:00

ti-am zis, atentie la 110Nm cu roata in AER! o sa zica lumea ca esti defect, dar lasa-i in pace sa vorbeasca.

In rest, procesul de "rodaj" la frane se face asa: 100 km/h, frana puternica la limita de intrat ABS (eviti ABS-ul cu orice pret, roata nu trebuie sa se opreasca din miscare) - pana aproape de oprirea masinii, dar atentie, nu oprit de tot. Repetat de cel putin 10 ori, pe la repetarea a 5-a incepe sa iasa fum din placute si pute, nu e stress, continuam pana la bingo. Niciodata in acest interval roata nu trebuie sa se opreasca din rotatie. Dupa aceste minim 10 franari se merge normal evitand cat se poate franarile pana se racesc discurile, minim 10-15 km.
Scopul este de a arde rasinile de sinterizare din placute si de a depune un strat f subtire din materialul de frictiune al placutelor pe discuri - asta se face la cald, chiar la rosu. Pute putin, dar apoi ai frane tapene.

Oprirea completa nu e buna pentru ca daca te opresti de tot cu piciorul pe frana, o sa se depuna material pe discuri numai intr-un loc si o sa aiba fulaj discul in pozitia respectiva (se vad la multe masini conturul placutelor pe discuri). La automata e mai greu ca trebe s-o tii in frana la semafoare sau sa scoti la neutru, iar daca vii dupa o franare puternica ai toate sansele sa belesti discurile (nu ma intrebati de unde stiu, da?)

Grija mare pe unde faceti de astea si cine e in spate, ca nu se stie.
gfery
Senior
 
Posts: 242
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 Aero

Postby eugenmanea » 15 Aug 2018, 22:22

Da, am respectat ce ai zis tu.
Din pacate am inteles eu prost cum trebuie sa fac rodajul- mi-a confirmat azi Alex ca asa trebuia sa fac cum zici tu. Eu am pus o singura frana din 3 in 3 km :)
In fine...nu mai am timp de alte rodaje. Oricum mi le-a rodat el un pic ieri.
Sambata plec spre Grecia, voi incerca sa nu pun frane aiurea.

Drumuri faine!
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 104
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

Re: Saab 9-5 Aero

Postby gfery » 16 Aug 2018, 15:11

relax, ca "rodajul" asta nu e o data in viata. uneori, daca mergi mult cu franele reci, gen in oras, cu franat putin si rar, se mai duce stratul de material de pe disc.
Oricum, poti s-o faci ca si cum ai avea discuri noi, de cate ori vrei, nu dauneaza.
Eu le mai "rodez" o data la 2-3 luni cand am chef de tras de masina.

La sfarsitul procesului trebe sa ai discurile putin spre gri-negricios asa, fara luciu de ala metalic shiny de nou-nout. Atunci si prind franele de mori.
gfery
Senior
 
Posts: 242
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 Aero

Postby eugenmanea » 26 Sep 2018, 08:12

Salutare!
Aveti idee unde se gasesc baterii pentru cheie? Si eventual tipul bateriei?
Mi-a aparut un mesaj in bord 'low batery'- stiu ca am schimbat-o acum 2 ani, dar am gasit una 'chinezeasca- am cautat foarte mult.

Multumesc
Saab 9-5 Aero
eugenmanea
Senior
 
Posts: 104
Joined: 30 Sep 2014, 20:18

PreviousNext

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron