Saab 9-5 / 2007

Prezinta SAAB-ul pe care il conduci

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby gratiann » 04 Aug 2018, 13:44

Vad ca are personalitate saabina ta....
Vad ca te si bagi sa faci una alta pe la ea, poate ti-ar prinde bine un obdscan din ala pe bluetooth sa citesti erorile, asa ca nu bajbai in gasirea problemelor si rezomvarea lor. E parca 10-15 euro unul pt android phones


Sent from my iPhone using Tapatalk
93 SS 1.9 tid 2008 150hp (resoftat 180hp)
gratiann
Master
 
Posts: 497
Joined: 15 Oct 2008, 07:23
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 04 Aug 2018, 18:33

gratiann wrote:Vad ca are personalitate saabina ta....
Vad ca te si bagi sa faci una alta pe la ea, poate ti-ar prinde bine un obdscan din ala pe bluetooth sa citesti erorile, asa ca nu bajbai in gasirea problemelor si rezomvarea lor. E parca 10-15 euro unul pt android phones


Sent from my iPhone using Tapatalk

am de mult in plan sa schimb navigatorul. Vreau ceva cu wifi, bt, usb ... Sa fie plin de gauri (intrari). Si atunci o sa ii bag si un obd, alea la 10 euro cred ca sunt facute doar sa umple gaura. Nu zic ca cele la 30 euro sunt mari scule, dar nu toate obdurile citesc toate errorile.
Dar cum spuneam, intra intrun plan de viitor. Momentan am de rezolvat problemele mecanice, dpf, injectie, inca n-am schimbat uleiul.
Oricum la sfarsitul lunii facem drumul la Zagreb. Sper sa o readuc la viata. Daca ne incadram in buget, va mai primii si alte bling-bling-uri.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Invatacel
 
Posts: 91
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby mariansro » 05 Aug 2018, 18:26

E 200 lei maxim un opcom. Isi face treaba bine pe motor.
93 Vector tid cu aroma de hirsch si dpf off
mariansro
Invatacel
 
Posts: 79
Joined: 15 Apr 2017, 12:14

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 05 Aug 2018, 19:32

pisic88 wrote:Din capitolul "Hai ca am patit-o si p'asta" continua.
Joi, acum o saptamana, nu mai aveam nici o problema. Tragea motorul in toate mintile. Chiar ma miram ca am mers o saptamana cu el si nu s-a infundat ceva. Venind de la munca, trafic, intr-o portiune mai libera am mers la un 70 km/h. Frana brusca, era coloana. Cand dau sa plec, hopa, imi murise motorul. Ma bufnit si rasul in momentul ala, chiar imi venea in minte "oare de cand nu mi s-a mai intamplat???". Pornesc, dau sa plec, motorul dadea sa moara desi acceleram destul de serios. Parca trageau 2 cai intr-o parte si altii in cealalta. In fine, apuc sa trag masina pe dreapta, clanxoane, degete pe geam ... ceva normal in Italia. O mai pornesc de vreo 2-3 ori, toate bune.
Dupa vreo 5 km, la fel. Vin cu vreo 70 la ora, fac dreapta intr-o intersectie, cand sa accelerez, canci. Murea asa frumos motorul ca nici nu-l simteam, #nesimtit. Trag iar pe dreapta, o repornesc, ii dau 2-3 sprituri sa fii sigur ca nu e sugrumata, merge brici. Pana sa ajung acasa m-am oprit intr-o parcare vreo 30 de minute. Ma intorc linistit, cand sa pornesc, canci. Pornea motorul dar murea imediat, desi tineam apasata acceleratia la maxim, nu sarea de 600 de ture cand o porneam. 3-4 incercari, nimica. Sunam doctorul, din Romania, si imi spune ca ar fii rampa injectoare, dusa, sau e infundata. Cica se intampla sa se duca pompa de motorina, si iti arunca span, din pompa, pe alimentare, si uite asa se infunda injectoarele. Mi-a zis sa scot mufele de la rampa, are 2 senzori, unu la stanga si unu la dreapta, dupa care sa incerc sa o repornesc.
Bah, sincer, a pornit la sfert dupa ce am bagat mufele inapoi.
Faza e ca problema nu-i rezolvata. La vreo 70-80 de km dupa accea problema a revenit. Iar am scos mufele, iar si-a revenit. cam de vreo 5 ori mi s-a intamplat pana acuma. La fel, fara sa-l simt ca da sa moara. Am schimbat si peco-ul, am schimbat si motorina, nu are nici o gara.
Nu e de la franare, s-a intamplat sa-mi moara in coloana, mers bara la bara (o frumusete sa blochezi traficul).
Motorul trage foarte bine. Nici nu imi mai aduc aminte de cand nu a mai mers asa. Nu mi-a mai intrat in protectie. Martorul il am aprins in continuare in bord, cred ca asa e construita masina mea, sa nu se mai stinga ala niciodata, deja mi se pare normal sa-l am aprins, lumineaza frumos oricum.

Problema e ca nu am niciun tester acuma. Prietenul meu cu testerul a plecat acasa. In Croatia a ramas sa ma duc la sfarsitul lunii, toata lumea e in concediu.

Rampa injectoare, se poate observa in pozele precedente, ca a fost schimbata. Se vede ca nu are mare vechime, nu are pierderi sau alte tampenii vizibile. Poate fii ceva electronic, sau cum a zis si maiestru din Romanica, e pompa de motorina. Cel mai enervant e ca nu te anunta, macar iti dadea un beep (poate n-are credit) si sa-ti zica "fraiere mor". O singura data, cred, a vrut sa ma anunte ca se sugruma, pe autostrada, la vreo 3200 de ture, a mers o perioada mai "intepata", parca avea un dute-vino dinala, dar cred ca din cauza turatiei si din inertie a ramas in viata.

Orice ar fii, trebuie sa astept sfarsitul lunii pentru a vedea eventuale errori.



PS: de la consum 9,9-10 ... unde mi se parea un pic cam mare, am zis sa renunt macar dimineata la clima, sa o trec pe off. Dimineata cand plec eu la munca, pe la 6, e destul de racoare, asa ca nu-si are rostul clima. Ca sa vad exact cam care e consumul fara clima am renuntat si la intoarcere, 2 zile, la 100 de km consum de 7,2 ... un consum bun. Acuma, confortul se plateste. Totusi, pentru temperaturile care sunt dupamasa, e imposibil fara clima (38-39 grade la umbra). Cand deschid usa ma doboara un val de caldura. Deci la 100 de km, clima mananca in jur de 2 litri, asta tinand cont ca stau la pornire cel putin 2 minute ca sa elimine caldura dinauntru.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Invatacel
 
Posts: 91
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby andybumbu » 05 Aug 2018, 22:58

Sa stii ca si la mine becul limp mode a stat aprins zeci de mii de km la bestia mea, de multe ori, fara a avea ceva anume :lol: ..si uneori, chiar si la dihanie :lol:

Nu consuma klima 2l/100km, in mode cert..pe de alta parte, cum zici, e criminal sa nu folosesti klima..
Pisisc, la ralanti dieselul consuma cam 0.5-0.6l/h stand cu clima pornita nonstop la bestia mea, fie iarna, fie vara, de altfel, se si recomanda folosirea nonstop, altfel apar probleme :idea:
Compersorul se face vinovat cam de 10% din consum, adica undeva la 1l/100km :mrgreen:
Asa, grosomodo, 10%/100km urban, cu foarte mult ralanti in Ro, iar extraurban, oricat de tare, media e 7.5%
Saab 93 SS 2.2TiD Arc-2004
Saab 97 X 5.3iV8 Arc-2007
andybumbu
Saabist adevarat
 
Posts: 3135
Joined: 22 Apr 2010, 22:21
Location: Timisoara

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby gfery » 06 Aug 2018, 10:33

nu exista sa iti ia clima 2l/100 in plus. uita-te la consumul instantaneu la relanti cu si fara clima.

plus ca nu e masina ta chiar aia sa faci teste de consum cu/fara clima, avand in vedere cate probleme ai cu ea.

eu cred ca ai climatronic oricum, ala opreste compresorul daca isi atinge conditiile interioare setate. nu merita diferenta de juma de litru de consum la suta, chiar si numa cand te gandesti la detergentul folosit la spalat hainele dupa o zi de stat in masina, nu mai zic de miros :))))
gfery
Senior
 
Posts: 242
Joined: 25 Sep 2015, 09:56
Location: Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 06 Aug 2018, 19:53

am si zis ca m-am riscat doar 2 zile, ca sa fac o medie la 100 de km. ca asa la un 50 dadea cu virgule si nu-si avea rostul.
clar ca nu ai cum sa mergi fara clima, bizon sa fii sa-ti iei masina cu "di-tati" si sa mergi cu 40 de grade in masina. nu ma zgarcesc la 2 litri, era vorba doar de un calcul pt cunostinta mea. la corsa nu aveam aer conditionat, si asa imi fluturau urechile cu geamurile deschise.
cat priveste functionarea masinii, in momentul de fata, mananca asfaltul. repet, dupa ce am scos mufa de la injectoare, rupe asfaltul. nu se baltacaie, nu maraie, nu haraie ... doar se opreste deodata. e ca in bancul ala cand ingheata camila de la viteza. asa si ea, de la prea bine mers, ingheata.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Invatacel
 
Posts: 91
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby Dansb » 09 Aug 2018, 08:15

pisic88 wrote:la motor nu am mai dat capacul jos ca ma murdaream aiurea, graba.

Ce ai sub capacul de plastic? Vata minerala, vatelina?!
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1368
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby Dansb » 09 Aug 2018, 08:24

pisic88 wrote:...dupa ce am scos mufa de la injectoare, rupe asfaltul.

Mufa/cablul de la injectorul 3 e o problema arhicunoscuta la Z19DTH, ti-a mai spus un coleg ceva mai la deal.
Ai luat in calcul verificarea/inlocuirea? Nu-i scumpa si se schimba usor :roll: :wink:
Saab 9-3 Vector 2007 60th Anniversary Edition - 1.9 TiD 147 Kw 430 Nm
Saab 90 1985 - 2.0 (1971 cc/74 Kw) 5 speed
Dansb
Saabist adevarat
 
Posts: 1368
Joined: 23 Jul 2012, 20:50
Location: Sibiu

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 09 Aug 2018, 19:43

Dan ms dar am verificat injectoarele, exact cum zic cei de pe forum opel. Nimic nu se schimba. Nu tremura, nu tacane ...nu-si schimba mersul. Nu a mai murit. Nu s-a mai infundat dpf. Merge in normalitate.
Pt mine e mai stresanta acuma ca nu zice nimic. Ca ma asfept sa ma surprinda cand mie lumea mai draga. Am mai bine de o saptamana fara probleme. Sper sa o tina asa macar pana la Zagreb.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Invatacel
 
Posts: 91
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby booster » 25 Aug 2018, 14:19

Cam pe cand cu Croatia?
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 326
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby pisic88 » 25 Aug 2018, 23:04

Miercuri a ramas sa ma duc. Nu am mai discutat cu mecanicul de acolo pentru ca e plecat in concediu, luni o sa il sun iar, sper sa nu fie ocupat, n-am liber decat 3 zile (plus weekendul).
Faza e ca mi se cam termina rabdarea cu masina. Am scapat de problema DPF, ma omoara problema cu murirea motorului. Problema cu dpf infundat am scapat de ea cu ajutorul autostrazii, zic eu. De cand ma intorc de la munca pe autostrada, 1 luna, nu am mai avut filtru ala infundat.
La faza cu imi moare motorul e deja super enervanta. Problema e ca nu stii cand ii vine. Am mers si pe autostrada, imediat la iesire, dupa vreo 2 km, mi-a sacadat motorul, imi da in nas, nu se mai accelereaza si moare. Nu conteaza daca esti pe liber, in viteza ... moare. Nasol e ca de multe ori m-a prins pe drumuri cu o singura banda fara refugiu. Problema o rezolv relativ rapid, o aman nu o anulez. Ridic capota, dau capacu de la motor jos, scot cele 2 mufe de la rampa injectoare, pun gumele de la capac inapoi, pun mufele, pun capacul, inchid capota ... 2 minute maxim, trebuie lucrat rapid ca frige de mori cam toate. De vreo 2 ori, fiindca ma grabeam, m-am atins si cu mana de motor ...
Sper ca la Zagreb sa-i dea de cap la problema asta, ca la DPF e mai simplu, ori cu ori fara. Dupa mai vedem ce mai trebuie reparat, schimbat ... completat.
Saab 95/2007 - masina care m-a facut mecanic de weekend
Opel Corsa B '96
pisic88
Invatacel
 
Posts: 91
Joined: 12 Jan 2018, 21:35
Location: Pistoia/Italia

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby booster » 26 Aug 2018, 00:33

Chiar sunt curios cum e mecanicul de acolo.
Saab 9-5 2008 Vector 2.0t
booster
Master
 
Posts: 326
Joined: 16 May 2016, 22:12
Location: Piatra Neamt/Cluj-Napoca

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby Trafurica saab93 » 27 Aug 2018, 16:03

Salutari!Ma bag si eu cu o problema,am 1,9/2005 e limitata puterea, cod eroare 1902-si ar fi senzor 2 bank1,adica cel de la dpf.Am schimbat racordul flexibil care sa cifulit ,pierdea funingine la un capat era spart,ca tot am scos teava cu racordul m-am uitat si pe la dpf si catalizator.Surprinza, foarte putina funingine,pe care am tras-o cu aspiratorul .Am trecut la conectorii celor doi senzori de la dpf,curatati cu spray contact, curate contactele( vizual),montate, pornit motor ,acum a aparut pe langa 1902-05 si 1901-05,motorul nu mai tragea aproape de loc,turatie pana la2000.Am scos conectorii celor doi senzori,i-am gadilat mai bine,verificare erori ,mai bine, numai 1902-05,motorul urca in turatii ( nu prea hotarat). Problema mea:eroarea 1902-05 este si cu conectorul senzorul 2 de la dpf scos si pus ,CUM SE POATE VERIFICA doar prin inlocuire?Mentionez :EGR CURATAT,CLAPETA CURATA,TIJA SWIRL LA LOCUL EI.
Trafurica saab93
Nou venit
 
Posts: 7
Joined: 05 Aug 2017, 09:10

Re: Saab 9-5 / 2007

Postby Trafurica saab93 » 27 Aug 2018, 16:24

Uitasem! De cand cu eroarea asta crescut si consumul binisor,de la maxim 6% la 8 pe autostrada,in oras cam 9-11 .
Trafurica saab93
Nou venit
 
Posts: 7
Joined: 05 Aug 2017, 09:10

PreviousNext

Return to My SAAB

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest