Pornire greoaie Saab 9-3 1.9 TID 88kw/120CP

Discutii despre seria 9-3 '97-'03

Pornire greoaie Saab 9-3 1.9 TID 88kw/120CP

Postby Crisdeburg » 23 Feb 2019, 11:26

Salutare tuturor!

Am citit pe site ca mai multi detinatori de " avion suedez" au avut probleme cu pornirea. O sa va relatez ce am patit personal.
1. Intr-o zi oarecare am plecat cu masina in oras. Oprit si rezolvat treaba. Cand sa plec, surpriza. Am introdus cheia , asteptat sa faca cheking-ul si cand am dat ON sa plec .... fara reactie.
2. Verificat bateria, lumini aveam, claxon la fel. Concluzia : bateria era OK, deci, ramanea electromotorul.

Acum vine partea interesanta. Am dus masina la un electrician cu service( vai steaua lui de meserias) sa-mi rezolve problema. Dat jos electromotor, schimbat periile( carbunii), achitat si plecat. Toate bune si frumoase, masina pornea la prima cheie, dar nu "la sfert" asa cum trebuia, adica, dura cateva secunde. Apoi, daca plecam pe un traseu scurt, adica prin oras si opream masina, cand sa plec, dadeam cheie, dar masina nu mai pornea decat foarte greu, uneori dupa ce invartea mai multe secunde, iar uneori la a treia sau a patra cheie.

Ce ma enerva cel mai tare, era faptul ca masina la relantiu avea uneori si un zgomot ciudat, o bataie, care parca se auzea din torpedou, de sub capota, etc. Intors la service, spus problema, indignare , nervi, stres. Bineinteles ca " mesterul" s-a aparat spunandu-mi ca el a rezolvat electromotorul , iar bataia vine de la volanta sau injectoare, etc. Eu sustineam ca doar de cand mi s-a umblat la electromotor a aparut bataia si pornirea greoaie. In fine, mi-a recomandat sa mai merg si la alti mecanici , tester , etc, ceea ce am si facut. Toti imi spuneau altceva, cei mai multi ca-i volanta. A naibii coincidenta :D , ma gandeam eu.

Mers la tester si ajuns la concluzia ca masina( electromotorul) NU INCARCA 200 DE...unitati ca sa porneasca la sfert. Intors la service / electrician , i-am spus, am lasat masina si a incercat sa ma abureasca la inceput ca este firul de plaus oxidat sau minusul nu face masa, etc. Stat langa el si verificat, dar surpriza, cablurile erau OK, deci >NU FURA CURENT. Schimbat si bateria, ca sa nu existe dubii.

Pana la urma, mi-a dat iar electromotorul jos si mi-a schimbat rotorul care cica facea scurt si fura curent, de aceea nu dezvolta decat 175 de ...unitati , in loc de 200. Sigur ca mi-a cerut bani si pe rotor, a vrut sa-i mai platesc si manopera, dar cu asta n-am mai fost de acord.

Concluzia: cand va porneste greu masina , sfatul meu este sa verificati in primul rand bateria, apoi alternatorul sa incarce, iar apoi ELECTROMOTORUL. Asta face probleme. Daca nu dezvolta 200 de unitati , clar ca nu are putere , iar daca nu mai invarte , este clar, e mort. De vina sunt carbunii, periile si/sau solenoidul/rotorul . Periile costa in jur de 50lei ( cel mai mare pret, rotorul intre 65- 122 lei , mie mi-a cerut 180 lei :evil: ( ca este din sarma Au de 24 K , glumesc... ).

La mine asa s-a rezolvat problema cu pornirea greoaie! Electromotorul nu incarca. Verificati pe tester sau la electrician ce putere dezvolta! :D
Crisdeburg
Nou venit
 
Posts: 3
Joined: 07 Feb 2019, 17:20

Re: Pornire greoaie Saab 9-3 1.9 TID 88kw/120CP

Postby danplux » 23 Feb 2019, 19:53

În cazul meu, pornește cel mai bine atunci când motorul este foarte rece, anume când martorul din bord îmi indică faptul că au intrat în funcțiune bujiile incandescente. Menționez că bateria are deja 6 ani... De exemplu, chiar dacă mașina a stat o săptămână nemișcată (eu fiind mai mult șofer de weekend, navetist), pornirea este aproape instantanee.
Nu același lucru se întâmplă la temperaturi pozitive, atunci când "învârte" de câteva ori, probabil și din cauza vechimii bateriei.
Saab 9-3/2.2 TiD/ 2001/ Alb
User avatar
danplux
Senior
 
Posts: 166
Joined: 08 Dec 2012, 10:35
Location: Constanţa


Return to SAAB seria 9-3

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests