Page 1 of 1

Recomandare Electrician - instalație xenon after market

PostPosted: 16 Aug 2018, 13:50
by Paplino
Salutare!

Recent am intrat in posesia unui Saab 9-5 1.9 TID, din 2007 și am un bec de fază scurtă ars. Din ce am înțeles de la unul și altul, instalația este after market și trebuie să merg cu ea în service să-mi recomande ce becuri să iau. Aș fi îndeplin recunoscător dacă mi-ați putea recomanda pe cineva sau un service, în București, unde să rezolv problema.

Mulțam!

Re: Recomandare Electrician - instalație xenon after market

PostPosted: 16 Aug 2018, 15:14
by gfery
in mod cert ai xenon H4, ca aia a avut si masina original. Cand schimbi pe xenon aftermarket nu pui altfel de bec decat a avut masina intial pe halogen.

Deci daca esti sigur ca becul e de vina, cauta H4. Vezi in schimb daca nu e balastul defect (muta becul bun pe partea care nu merge, vezi daca isi revine).

Nu stiu sa iti recomand pe nimeni in bucuresti in schimb.

Re: Recomandare Electrician - instalație xenon after market

PostPosted: 16 Aug 2018, 21:52
by Paplino
Multam! Treaba e ca m-am dus azi pana la KingAuto, am cerut sa ma ajute cu inlocuirea becului. S-a uitat un nene mester, cica am H7, dar nu au timp sa il schimbe ca e cu dat de bara jos (zici ca gatea pentru 100 de soldati). Treaba buna, ma duc la UNIX si cer ce mi-a dat nenea sa cer si am avut noroc de un incepator, si imi da H7 Xenon Look :| Ajung la un alt service, imi zice ca e after market si ca ce mi-a dat UNIX nu e bun. Ma duc inapoi la UNIX, apelez la unul mai competent - rugandu-l sa se uite la masina si sa imi zica ce am nevoie. Se uita nenea si ma trimite in targ la Vitan, la baieti. Cica e after market si ca nu stie ce sa imi dea. Pana mea... am last-o balta, e perioada de aglomertie la munte si mare, nimeni disponibil. Imi reincerc norocul maine la un Dorel gasit prin Rahova, sa vad daca ma poate ajuta. Merci oricum de sfaturi ;)

gfery wrote:in mod cert ai xenon H4, ca aia a avut si masina original. Cand schimbi pe xenon aftermarket nu pui altfel de bec decat a avut masina intial pe halogen.

Deci daca esti sigur ca becul e de vina, cauta H4. Vezi in schimb daca nu e balastul defect (muta becul bun pe partea care nu merge, vezi daca isi revine).

Nu stiu sa iti recomand pe nimeni in bucuresti in schimb.

Re: Recomandare Electrician - instalație xenon after market

PostPosted: 17 Aug 2018, 10:37
by gfery
te rog sa ma scuzi, sunt idiot.

Da, este vorba despre H7 pentru becurile de far si pe scurta si pe lunga. Ai cate 2 bucati pentru fiecare far.
Cauta pe net, gasesti destui care vand H7 xenon aftermarket. Nu e ceva foarte scump, si se poate monta acasa fara probleme. Asta daca ai intr-adevar xenon aftermarket.

Nu poti pune niste poze cu spatele farului sa vedem exact ce e acolo? Eventual scoate becul ars si fa-i o poza.

Re: Recomandare Electrician - instalație xenon after market

PostPosted: 18 Aug 2018, 08:58
by pisic88
De demontat bara e relativ usor. Cam 10 minute iti ia. 2 suruburi aripa stanga, 2 aripa dreapta, 4 jos la imbinarea cu scutul, si mai ai partea de sus la care nu-mi aduc aminte cate suruburi erau ca mai sunt si braduti dinaia de prindere. Tu cum nu ai xenon din fabrica, nu ai nici spalatoarele de far, deci poti da bara jos lejer. Ai dat bara jos, scoti farurile lejer, se vad suruburile de prindere. Iei farul in brate si te duci la un nea cu puese auto si zici ca vrei xenon "d'asta" pt farul tau. Iti recomand un maxim 6000k daca farul nu are lupa, deramjezi mult fara lupa. Daca ai lupa pe far iti recomand un 10-12000k. Eu pe corsa am avut 6000 prima data si am trecut pe 10000. E diferenta mare.

Re: Recomandare Electrician - instalație xenon after market

PostPosted: 21 Aug 2018, 11:08
by manolodsv
De la 6000 k in sus pe ploaie sau ceata nu vezi nimic. Eu am pus AM de 4200 k și este perfect. Am avut de 6000 pe dar cu lupa și eram ca orb pe ploaie sau ceata.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Recomandare Electrician - instalație xenon after market

PostPosted: 21 Aug 2018, 14:14
by gfery
miile alea de kelvini sunt de fapt temperatura de culoare a luminii emise de far, n-are nici o legatura cu cantitatea de lumina, respectiv puterea becului. 6000 de kelvini inseamna o lumina alba-alba. Tot ce e peste bate in albastru, chiar violet peste 8000k si devine greu de vazut ceva, mai ales pe sosele umede, unde si 6000 e cu semn de intrebare. Foarte putine obiecte naturale reflecta bine lumina albastra.
OEM se monteaza foarte rar xenon de 6000, niciodata peste, cel mai des 4300K-5000K, care dau o lumina putin mai galbena, dar tot foarte alba, care nu difera mult de un far cu halogen foarte foarte bun.

OEM nu se monteaza xenon fara sticla (ma rog, plastic) clar la faruri, fara spalator si fara auto-level, din cauza ca farurile sunt foarte luminoase si ca atare periculoase pentru traficul din contra-sens.

Ca atare, eu n-as pune 6000K sau peste, pentru ca pur si simplu vezi mai rau decat cu niste halogene bune, mai ales cand chiar ai nevoie, pe ploaie si pe sosele ude.