Dupa ceva munca si bani, am placerea sa va prezint SAAB-ul meu:
9-3 Conv. MY2003 (old gen.)
2.3 T7 Felx Fuel (E 85) 360HP / 520 Nm
TREN DE RULARE:
- jante aliaj Stern de 17x7,5 sablate si vopsite in camp;
- cauciucuri Vredestein Giugiaro design 225x45x17;
- frane fata WP PRO: etrieri 6 pistoane, discuri de 336mm si placute race;
- frane spate WP PRO: etrieri 6 pistoane, discuri de 330mm si placute race. Franele sunt "bolt-on" si sunt livrate cu tot ce trebuie: suporti de etrieri, furtune de lichid de frana, s.a.). As fi putut alege alta culoare pentru etrieri, insa negrul mi se pare ca e cel mai potrivit. Sincer, franele de Aero nu mi s-au parut extraorfinare, insa franele astea mari chiar opresc Saab-uletzul meu! Nick T. (genuinesaab.com) a zis despre ele ca ar fi un pic "over-kill" pentru Viggen. Si un pic cam scumpe...;
pe viitor De indata ce pun mana pe un set de jante Hirsch 3 spoke design de 19", le "incaltz" cu cauciucuri Goodyear Eagle F1 Asymmetric Tires. Are cineva niste jante Hirsch de vanzare?!
SUSPENSIE SI DIRECTIE:
- amortizoare sport reglabile si arcuri sport Koni Sport. Super kit de coborat garda la sol. Masina sta mult mai ferm in curbe si nu are pic de balans!
- Brat de rigidizare a casetei de directie;
- bara anti-torsiune marita;
- bara anti-Roll spate de 22mm;
- fixare in 6 puncte sub puntea fata;
- flansele superioare de la amortizoarele fata intarite cu poliuretan;
- bucse fata-spate, sus-jos, interioare si exterioare din poliuretan.
MOTOR:
- modificat de la 2.0 la 2.3 litri (vilbrochen si biele de motor B235);
- pistoane forjate Wossner mild coated pentru B235;
- axe cu came de T5;
- axurile de echilibare anulate;
- bujii NGK BCR8ES;
- admisie de aer sport;
- admisie de turbo Cobra (pentru aplicatii peste 300 HP);
- turbina TD04-HL19 cu suprafata de intrare a gazelor arse de 6cm^2;
- BOV Forge cu arculetul galben si fara niciun distantier;
- intercooler ETS;
- regulator de presiune a combustibilului de 3.5 bar;
- injectoare de 850cc;
- pompa de benzina Walbro de 255 lph;
- furtune Samco de silicon (albastre);
- suporti de motor Sport (intariti cu poliuretan);
- filtru de ulei Amsoil performance (incap cam 2 litri de ulei in plus);
- indicator de presiune de ulei de la Speedparts;
- am trecut pe ulei Mobil1 5W 30, de la cel initial Mobil1 0W 40;
- soft initial JZW, actual MAPTUN Flex Fuel.
EVACUARE/ESAPAMENT:
- sistem de evacuare de 3", cu Catalizator metalic Race;
- evacuare dubla (da o tonalitate aparte SAAB-uletzului meu...face "brum-brum". Evacuarea a fost tot o modificare "bolt-on", livrata de Jetex/Simon/JT cu tot ce trebuie: clame, bolturi, s.a. Masina este chiar mai silentioasa decat original!
AUDIO:
- stock audio system (nivelul 3) cu radio-CD si
- un adaptor iPod AudioTroll2 (AT2) de la Carl Levine (un adaptor care transmite pe SID informatii despre Track-uri si cu comenzile pe volan)
pe viitor (poate): sa montez un subwoofer/boxe in portiere cu subwoofere incorporate...Aveti vreo sugestie, tinand cont de specificul sistemului audio SAAB?
TRANSMISIE:
- cutie de viteze F25 originala, verificata cu grija si
- un diferential cu auto-blocare Quaife LSD (face o mare diferenta in transmiterea pe carosabil a puterii motorului, in special in accelerare sau in curbe);
- schimbator cu cursa scurta de la genuinesaab.com;
urmeaza: upgrade la 6 viteze: fie o cutie F40 de SAAB 9-3 SS 2.2 liters TiD sau un kit de 6 viteze Quaife+Maptun. Mai vedem...
EXTERIOR:
Grila fata neagra, cu plasa, fara denumirea marcii;
urmeaza:Vreau sa instalez un diffusor spate, care sa integreze mai bine cele doua evacuari si degajarea pentru cuiul de tractare decuplabil. Cunoaste cineva un mester care imi poate face un diffusor spate ca lumea?
PENTRU VARA VIITOARE: piele bej la interior!
Multumiri (intr-o ordine aleatorie):
- Nicholas Taliaferro (GenuineSaab.com);
- John Z Williams (jzwtunning.com);
- Richard (elkparts.com);
- Sam Yueh (wpprobrakes.com);
- Fredrik (maptun.com);
- Rony (racestuff.se);
- Alisia (speedparts.se);
- finuvali (softpedia);
- Drew in Houston;
- Steve Hayes;
- Branden
si toti membrii extraordinari ai forumurilor saablink.net, saabcentral.com si saabturboclub.com, care impartasesc celorlalti din cunostintele lor, de multe ori platite cu ore de munca sau cu bani pentru remedierea unor defectiuni.
Cam atat deocamdata...
Mai multe detalii, poze si alte comentarii, urmeaza.
Va stau la dispozitie si astept intrebarile voastre!
Cu drag,
Lucian (SAAB brum-brum)
[/url]