Vreau sa va acaparez astazi atentia cu un detaliu despre care nu am discutat niciodata, pentru ca in ultimii 9 ani am acoperit singur acest detaliu: cheltuielile cu forumul.
Multi nu stiu dar orice site de pe internet consuma resurse prin accesarea si rasfoire, resurse ce sunt contorizate de un server si evident...platite! Usor, usor, incepand cu 2004 cand eram maxim 50 de useri am ajuns acum in 2013 la peste 1000 de useri, 6000 de vizite pe luna si peste 1000 de afisari pe zi. Baza forumului de date cantareste...2 GB si are peste 1000000 (un milion) de intrari! Pana in 2009 cresterea bazei de date a fost oarecum modesta dar din acel moment parca a fost o explozie de intrari si abia puteam sa fac fata traficului de date impus de aceasta crestere. Probabil ca stiti, cei mai vechi dintre voi, forumul a trecut prin niste schimbari dealungul timpului si a fost upgradat mai mereu, de aceea am cerut ajutorul lui MagicPenguin si Bullet sa fie Co-administratori. Surprinzatorul succes al forumului si activitatea de pe acesta a condus de multe ori la consumul excesiv de resurse alocate, de multe ori fiind nevoit sa suplimentez resursele din acelasi pachet de hosting cu websiturile mele de la firma. Toate ca toate dar forumul le-a consumat si pe acestea conducand de multe ori la surprize neplacute cum ar fi blocarea tuturor siturilor si inclusiv al forumului, neafisarea pozelor, neafisarea avatarelor, erori de incarcare, etc..., fapte constatate si de voi.
Trebuia sa fac ceva si trebuia foarte repede; solutia a fost trecerea forumului pe alt server si achizitionarea unui pachet de hosting capabil sa faca fata solicitarilor in continua crestere. Ca sa pot demonstra schimbarile am achizitionat deja acest pachet pentru urmatoarele 12 luni impreuna cu domeniu nou ".ro" . Sper ca ati observat acum ca meniul este mult mai usor, apar toate pozele, apar toate avatarele, paginile se incarca mai repede, avem suficient spatiu (pana la 8 GB si pana la 100000 de vizite pe luna). Deja se lucreaza si la Tapatalk iar probabilitatea aparitiei vreunei erori scade spre zero.
Nu o sa va spun cu cat am achizitionat acest pachet insa valoarea se apropie de un salariu mediu pe economie pe luna...
Cei care lucreaza in domeniu stiu ca un hosting bun poate face diferenta si acestea pot ajunge si la 1-2000 de euro pe luna (vezi emag, autovit, 4tuning etc.) nu e cazul inca la noi, dar ca sa va dati seama ce inseamna o cheltuiala lunara cu resurse decente pentru un forum, valoarea se cifreaza undeva in jurul a 35-50 euro/luna.
Cum forumul este al nostru, tuturor, cred ca daca cheltuiala s-ar imparti la mai multi, suma ar fi foarte decenta si suportabila. Adica ma gandesc la simple donatii de 1-2 euro pe an pentru cine are intelegere si placerea sa o faca (nu-i nimic la impuse), 5 euro pentru un membru activ ce ne viziteaza de cateva ori pe saptamana, 15 euro din partea unui membru care doreste si un calendar 2014 gratuit


Banii se pot dona in RON in cont ING RO92INGB0000999903387756 cu mentiunea "donatie pentru forum Club SAAB Romania" sau in cont PAYPAL pe adresa mea "edy@expect.ro"
Anul acesta este asigurat si platit, dar banii stransi in acest mod se vor folosi exclusiv pentru cheltuieli legate de forum incepand din 2014.
Evident, pentru a stinge orice fel de discutie rautacioasa din start, mentionez ca voi anunta toate donatiile pe o rubrica speciala a forumului si vor fi insotite de atasamente cu extrase de cont electronice. Toata lumea va sti exact cati bani se strang si cum si unde sunt cheltuiti, fara discutie.
Toate sumele vor fi cheltuite doar in interesul Forumului si al Clubului, nu am nevoie nici macar de un cent din banii care se strang acolo si cine ma cunoaste stie ca sunt un om onest. Asa cum 9 ani nu am cerut nimanui un cent, ci am suportat cheltuiala cu resursele fara sa scot un sunet, am ajuns la un punct in care imi dau seama ca aceasta cheltuiala incepe sa ma depaseasca. Impartit la mai multi, sumele sunt suportabile, ba chiar neinsemnate si in functie de ce se va strange putem adauga optiuni noi forumului astfel incat dialogul si accesul la informatie sa fie mai usor!
Multumesc de intelegere!
Edy Hagiu