Saab
Dacă ați văzut vreodată vreo reclamă la mașinile Saab, atunci trebuie să știți că această companie suedeză s-a născut din avioane cu reacție. Nu s-ar putea spune așa ceva despre stilul mașinii, dar aceasta este realitatea istorică. În 1937 o companie de avioane numită Svenska Aeroplan Aktiebolaget (“Swedish Aeroplane Limited” sau, simplu, SAAB) a fost creată pentru a acoperi nevoile armatei aeriene suedeze. Când cel de-al Doilea Război Mondial s-a terminat, compania de avioane SAAB, a început să producă mașini pentru a-și diversifica afacerea. În 1946 , prima mașină realizată a fost un prototip denumit Saab 92001 sau urSaab, ceea ce înseamnă Saab-ul original. A fost condusă în teste 530.000 de km într-o discreție totală, de obicei pe drumuri înguste și noroioase de pădure, foarte devreme dimineața sau târziu în noapte.
În 1947 s-a înființat Compania Saab Automobile. Prima mașină a companiei a fost Saab92, denumită astfel din simplul motiv că era proiectul cu numărul 92, proiectul cu numărul 91 fiind un avion.
Sigla-grifon reprezintă capul unui monstru mitologic care are corpul de leu și capul și aripile de vultur și provine de la Vadis-Scania,o companie producătoare de camioane care mai târziu a fuzionat cu compania de avioane Saab. Grifonul era blazonul provinciei Scania.
În 2000, compania de automobile Saab a fost cumpărată de General Motors și în prezent nu mai are nicio legătură cu Saab în afară de istorie și asemănările de sigle.