Bioetanol e85

Discutii generale despre SAAB

Bioetanol e85

Postby gergosaab » 23 Oct 2009, 13:10

Exista undeva in tara carburant bioetanol e85?
Despre bioetanol:
Carburantul contine 85% bioetanol si 15% benzina. Pretul de vanzare este semnificativ mai redus decat la carburantii obisnuiti, deoarece taxele se aplica doar pentru continutul de benzina, bioetanolul fiind scutit de taxe.
Majoritatea cumparatorilor de bioetanol sunt posesorii modelelor Flexi Fuel, produs de Ford, si BioPower, realizat de Saab
Cifra ocatnica 105!!!
Fabricat din recolte agricole reinnoibile, cum ar fi sfecla de zahar sau biomasa.
Image
Image
SAAB 9000 CC T16; 1986; 173 CP; Silver-Aero
SAAB 9-5 TiD 150 CP,2007 Jet Black
SAAB 9-5 TiD 150 CP, 2006 Chilli Red



SAAB, THE SWEDISH CAR WITH FLYING QUALITIES
User avatar
gergosaab
Master
 
Posts: 319
Joined: 21 Aug 2008, 22:19
Location: Satu Mare-Szatmárnémeti

Postby ess1902 » 02 Nov 2009, 10:33

Nu reusesc sa imi dau seama de avantajele acestui tip de combustibil...in afara de faptul ca se extrage din plante si nu din produse fosile (care sunt epuizabile). In ceea ce priveste gradul de poluare si aici ma refer in special la CO2 nu vad nici o diferenta.Am analizat cu atentie gradele de emisie CO2 la Saaburile dotate cu acest tip de motor si toate sunt peste 200 g/km....ceea ce mie mi se pare mult.
Din punctul asta de vedere cel mai putin poluant motor este doar Dieselul.
9-3 TID DFP 150 cp
ess1902
Master
 
Posts: 295
Joined: 27 Mar 2009, 08:49
Location: Iasi

Postby cristian_93 » 02 Nov 2009, 10:58

Nu m-am documentat referitor la emisiile de noxe, dar din ceea ce a spus George reies clar cel putin 3 avantaje:

- pret de vanzare semnificativ mai redus
- materia prima provenita din recolte agricole reinnoibile
- cifra octanica 105

Bineinteles ca sunt si dezavantaje cum ar fi statiile de alimentare, dar este evident un pas inainte si probabil vei realiza asta mai bine in momentul in care s-ar epuiza resursele de titei...
9-3 Aero SS
User avatar
cristian_93
Saabist
 
Posts: 778
Joined: 04 Mar 2009, 16:38
Location: Bucuresti

Postby ess1902 » 02 Nov 2009, 12:27

Din punctul meu de vedere (de amator :D ) problema mai urgenta nu este terminarea rezervelor de petrol ci "intoxicarea" atmosferei cu bioxid de carbon. Am auzit diverse emisiuni in care se zicea ca rezervele de petrol mai ajung pentru 20 de ani sau asa ceva insa daca s-ar arde toate si tot bioxidul de carbon rezultat s-ar duce in atmosfera ar rezulta o incalzire globala catastrofala. Ori nu mi se pare logic in contextul asta sa inlocuiesti consumul de petrol cu alt produs, de data asta regenerabil, dar care sa mai adaoge un procent semnificativ la concentratia CO2 in atmosfera, avand in vedere ca emisiile unui motor pe bioetanol mi se par sensibil egale cu motorul echivalent pe benzina.
Daca era un sistem hibrid fiabil sau pe baza de hidrogen din apa, atunci poate ca era altceva...

PS. E doar un punct de vedere personal asa ca nu ma puneti la zid! :D
9-3 TID DFP 150 cp
ess1902
Master
 
Posts: 295
Joined: 27 Mar 2009, 08:49
Location: Iasi

ethanol

Postby gergosaab » 02 Nov 2009, 22:06

Mai are si alte avantaje:(in Suedia)
-proprietarii nu platesc impozit pe masina!!!
-parcarea este gratuita.
SAAB 9000 CC T16; 1986; 173 CP; Silver-Aero
SAAB 9-5 TiD 150 CP,2007 Jet Black
SAAB 9-5 TiD 150 CP, 2006 Chilli Red



SAAB, THE SWEDISH CAR WITH FLYING QUALITIES
User avatar
gergosaab
Master
 
Posts: 319
Joined: 21 Aug 2008, 22:19
Location: Satu Mare-Szatmárnémeti

Korodi, primul minstru cu BioPower

Postby gergosaab » 02 Nov 2009, 22:26

Image

Ministrul Mediului si Dezvoltarii Durabile, Attila Korodi, este posesorul primei masini ecologice din Romania, care functioneaza pe baza de etanol, Saab 95 BioPower. Masina a fost oferita, pe o perioada de un an, de importatorul marcii suedeze in Romania, Augusta Motors, in cadrul unui eveniment organizat impreuna cu revista "Green Report".

"Ma bucur ca sunt primul roman care va folosi ca masina de serviciu un autoturism care contribuie la un trend de care Romania are nevoie. Sper ca, in acest fel, Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile sa ofere un exemplu in utilizarea mijloacelor de transport ecologice", a declarat ministrul mediului. De altfel, Attila Korodi nu este la prima "abatere", el folosind pentru a ajunge la serviciu bicicleta, dar si mijlocele de transport in comun.

Directorul general Augusta Motors Romania, Horatiu Ionescu, spune ca acordarea unei masini ecologice ministrului mediului are rolul de a deschide un drum in Romania atat in ceea ce priveste piata autoturismelor ecologice, dar si in domeniul comercializarii biocarburantilor. In plus, Augusta Motors, reprezentantul Saab in Romania, dovedeste prin astfel de actiuni ca sutine eforturile de protectie a mediului inconjurator, demarate pe plan international de producatorul suedez.

80% MAI PUTINE EMISII
Dotat cu primul motor, din cadrul segmentului premium, care poate functiona cu bioetanol, SAAB BioPower mai are o caracteristica unica. "Saab este primul producator auto care a reusit sa combine alimentarea unui motor cu etanol cu tehnologia turbo", spune directorul general Augusta Motors, Horatiu Ionescu.

Reprezentantii Augusta Motors spun ca motorul autovehiculului BioPower este alimentat in proportie de 85% cu etanol, un combustibil biologic, obtinut din recolte agricole, regenerabile, ca de exemplu sfecla de zahar, porumb, trestie de zahar, restul de 15% reprezentand ponderea alimentarii cu benzina. Din acest motiv masina polueaza cu 80% mai putin decat o masina obisnuita. Datorita faptului ca este produs din plante, etanolul ars nu contribuie la cresterea cantitatii de CO2 din atmosfera, ci repune in atmosfera dioxidul de carbon consumat de plante in procesul lor de crestere. Pentru ca in Romania nu se comercializeza etanol, Augusta Motors va asigura pentru ma sina ministrului un plin de carburant in fiecare luna. "In cazul in care se termina etanolul, masina merge la fel de bine si pe benzina sau cu un amestec de benzina si etanol. Totusi, puterea motorului va fi mai redusa, iar emisiile de CO2 nu vor mai putea fi considerate neutre", a spus directorul general Augusta Motors, Horatiu Ionescu.

Producatorul Saab nu vrea sa se opreasca aici, ci are in plan punerea pe piata a modelului SAAB Aero X, cu motor biturbo si cu 400 cai-putere, alimentat 100% cu etanol. Acesta va re duce, practic, la zero emisiile de combustibil fosil.

TREPTE EUROPENE
Evenimentul Augusta Motors, oraganizat impreuna cu "Green Report", vine in contextul in care Uniunea Europeana ar putea introduce, in perioada urmatoare, reglementari noi prin care sa impuna fiecarui stat membru ca 10% din productia totala de combustibili sa o reprezinte cea de biocombustibili. Andris Piebalgs, comisarul eruopean pentru energie, a precizat ca, la nivelul Uniunii Europene, ponderea energiei regenerabile din totalul energetic va creste de la 6,4%, cat este in momentul de fata, la 20%, in 2020. Conform unei hotarari recent adoptate de executivul european, pentru a atinge aceste tinte, operatorii economici vor fi obligati sa introduca pe piata, treptat, un amestec de biocarburanti si carburanti traditionali. Astfel, pana la 1 iulie, trebuie ca operatorii economici sa fi introdus deja mixul de motorina cu minimum 2% biodiesel. Ponderea de biocarburant din mixul de motorina trebuie sa creasca, pana la 1 ianuarie 2008, cu inca un procent si sa mentina ritmul de crestere in etape cu termen-limita la 1 iulie 2008 si 1 iulie 2009.

CONTROVERSA BIOCARBURANTILOR IN ROMANIA
"Romania are o agricultura care poate sa asigure tarii, dar si Europei sansele pentru a ajunge, in anul 2020, la tintele stabilite", a explicat ministrul Mediului. "Trebuie sa acordam mai multa atentie zonei rurale, pentru ca vom avea nevoie de materie prima, dar si pentru ca industria biocombustibilor va oferi multe locuri de munca", a spus Attila Korodi.

Presedintele grupului Rompetrol, Dinu Patriciu, este mai putin optimist in ceea ce priveste profitabilitatea productiei autohtone de biodiesel. "Romania nu poate deveni, pe termen mediu, producator de plante tehnice pentru biocombustibil, si materia prima trebuie importata. Din cauza climei si solului, productia de plante tehnice specifice nu poate fi profitabila pe termen mediu si lung, iar biocombustibilul nu este o mare lovitura care sa se dea in Romania. Se poate asigura materie prima ieftina din Ucraina, sudul Rusiei sau Kazahstan", a precizat Patriciu. Aceste declaratii vin dupa ce Rompetrol anuntase ca urmeaza sa construiasca o fabrica de biodiesel cu capacitate de procesare de 60.000 de tone pe an.

Alti investitori nu par sa fie de acord cu opinia lui Dinu Patriciu. Este cazul companiei romanesti Profiland Intfor, care doreste sa deschida, la mijlocul lunii iunie, o rafinarie biodiesel la Galati. "Fabrica va avea o capacitate de 200 de tone pe zi, peste 60.000 de tone pe an, insa parerea noastra, cand am vazut-o in faza finala, este ca va putea produce 100.000 de tone pe an", a explicat Andrei Lisinschi, administratorul grupului de firme Profiland-Infor. El a mai precizat ca materia prima necesara mentinerii ritmului de productie va fi achizitionata atat de pe piata interna, cat si de pe cea externa, si va fi constituita din uleiuri accesibile ca pret: de rapita, floarea-soarelui, soia, palmier. "Mai sunt si produse ca uleiul din seminte de bos tan, porumb sau masline care sunt foarte costisitoare. Intentionam sa aducem de pe piata externa ulei de rapita, din Izmir si din Rotterdam. De pe piata interna vom lua mai mult floarea-soarelui decat rapita, deoarece, din cate am inteles, rapita a fost contractata aproape in totalitate si va fi exportata", a spus Lisinschi. Desi fusese estimata anterior la aproximativ 5 milioane de euro, investitia totala va ajunge la aproape 7 milioane de euro, a adaugat Andrei Lisinchi.

ROMANIA - FERMA DE BIOCARBURANTI PENTRU EUROPA
Şi investitorii straini sunt optimisti in ceea ce priveste oportunitatile de afaceri pe piata biocarburantilor din Romania. Grupul portughez Martifer a anuntat ca va investi 50 de milioane de euro pentru a deschide o rafinarie in Romania, unde urmeaza sa prelucreze peste 50.000 de tone de produse vegetale, iar biodieselul, obtinut din rapita cultivata pe suprafetele agricole pe care compania le-a achizitionat deja la noi in tara, va fi destinat exclusiv exportului in Uniunea Europeana. Portughezii vor sa extinda la 50.000 de hectare suprafetele de teren cumparate in Romania si vor sa le foloseasca pentru a cultiva soia, floarea-soarelui si rapita, intr-un proiect realizat cu ajutorul a doua societati consacrate deja pe piata de profil: Biomart Energy SRL si Agromart Energy SRL.

Parte a concernului german MAN, grupul MAN Ferrostaal a anuntat, de asemenea, intentia de a investi peste 138 de milioane de euro in fabrici si alte activitati agricole adiacente producerii de biodiesel.

Compania poloneza Eurologystika intentioneaza sa aiba o unitate de rafinare a motorinei bio la noi in tara. "Firma poloneza exploreaza posibilitatile de a investi intr-o unitate de rafinare integrata, avand ca materie prima culturile de rapita sau de a folosi materia prima din Romania in capacitatile deja operationale in Polonia", a declarat presedintele Consiliului de Administratie al Eurologystika, Jerzy Kozlowicz, la o intalnire cu reprezentantii Camerei de Comert si Industrie a Munici piului Bucuresti. Potrivit oficialilor Ambasadei Poloniei la Bucuresti, Romania are un potential de rafinare estimat la 30 de milioane de euro lunar.

GreenFuel Corporacion este o firma spaniola care va achizitiona din Romania produse agricole, din care va produce biocombustibil in unitatile pe care intentioneaza sa le construiasca la Pleven, in Bulgaria. Compania vrea sa construiasca in Bulgaria doua unitati de productie: una pentru biodiesel si una pentru bioetanol, asteptandu-se la o cifra de productie de 110.000 tone de biodiesel si 60.000 de tone de bioetanol.
SAAB 9000 CC T16; 1986; 173 CP; Silver-Aero
SAAB 9-5 TiD 150 CP,2007 Jet Black
SAAB 9-5 TiD 150 CP, 2006 Chilli Red



SAAB, THE SWEDISH CAR WITH FLYING QUALITIES
User avatar
gergosaab
Master
 
Posts: 319
Joined: 21 Aug 2008, 22:19
Location: Satu Mare-Szatmárnémeti

Postby saabby-727 » 03 Nov 2009, 22:19

mi se pare mie sau väd aici mai sus doar firme sträine care cumpärä sau au cumpärat deja terenuri in rominia si vor sä producä masä vegetalä destinatä obtinerii de carburanti :?:
carburanti care vor fi livrati in alte täri... desigur cu profituri doar pentru acele firme :(
DAR: unde sunt investitorii romini??? se vinde din nou terenul rominesc altora care stiu cum sä facä si isi dau osteneala pentru a produce ceva :!:
In al doilea rind: are cineva idee ce cantitate de masä vegetalä e necesarä pentru a produce un litru de bioetanol :?: :?: :?: Cite hectare nu vor mai produce produse alimentare pentru a produce biomasä pentru bioetanol :?:
Se gindeste cineva :roll: cä in alte täri din lumea "a treia" in fiecare 30 de secunde moare un copil de foame :?: ei bine... acel copil ar putea fi salvat chiar si numai de exemplu cu produse obtinute din acea masä vegetalä (eventual prumb!) pe care noi, lumea "avansatä" plänuim sä o transformäm in carburant... :( si apoi sä-l ardem in motoare.
Asta numai asa ca sä exprim aici si punctul de vedere al celor care nu väd cu ochi buni bioetanolul, si nu numai pentru a vinde benzinä.
De exemplu la noi se produce de mult bio-diesel. Isi imagineazä cineva din ce resturi se produce? Sä vä dau o idee:
resturi vegetale din industrie si agriculturä (pinä aici e ok!)
resturi animale, de la abatoare, industria cärnii, reciclarea cadavrelor
etc.
Si aici ceva ce cutremurä pe posesorii de animale de companie: corpul animalului täu va produce diesel ce va arde intr-un motor de tractor sau de masinä... poate chiar a ta :!:
De unde rezultatul: tot mai multi vor sä-si inmorminteze animalale in loc de a le da la reciclat. Se extind cimitirele de animale.
Acum v-am dat de gindit... lucrurile nu sunt chiar asa de simple cum par, problematica e foarte complexä si se va lovi de unele obstacole.
Eu nu tin partea nimänui, nici pro si nici contra bioetanolului, ci expun doar opiniile altora auzite de mine pinä acum.
sä joci golf sau polo, sä conduci logan sau mai bine SÄ PILOTEZI UN SAAB?
la saab frinatul murdäreste jentzile
9-5 2,3T vector 220HP
saabby-727
Senior
 
Posts: 141
Joined: 08 Mar 2009, 14:21
Location: kaiserslautern

Postby ciprian swe » 29 Nov 2009, 13:18

Fata tu cred ca te plictisesti acasa si nu ai ce scrie....sincer.Ce animale de companie visezi,ce copii din lumea a 3-a fara porumb in casa pt faptul ca eu folosesc bio-combustibil?Preferi sa murim toti de cancer sau alte cele din cauza poluarii excesive?
Saab bio power merge si cu benzina cat si cu ethanol...ramane la latitudinea ce alegi!Daca ar face ceva care sa functioneze pe apa sunt sigur ca ar fi o groaza de carcotasi...ca ramane fara apa...etc.
Lumea asta e la fel de milioane de ani...nu se termina nimic,totul se regenereaza.Restul sunt minciuni,,,
2.0t 210 hp linear active plus 2005
Volvo Xc90 T6 300 Hp.
ciprian swe
Invatacel
 
Posts: 67
Joined: 22 May 2009, 15:37
Location: Göteborg Sverige

Re: ethanol

Postby ciprian swe » 29 Nov 2009, 13:22

gergosaab wrote:Mai are si alte avantaje:(in Suedia)
-proprietarii nu platesc impozit pe masina!!!
-parcarea este gratuita.



Asta e scoasa de presa care face cate un articol la repezeala!Cum sa nu platesc impozit pe masina?La Saab-ul pe benzina platesc impozit de 2200 de Sek pe an.La cel pe ethanol platesc impozit 800 de Sek.La diesel impozitul e de 6000 de sek(ori poate ca e volvo de aia platesc asa mult:)))
Parcarea nu este nicaieri gratuita.Te asigur de asta.De fapt nimic nu e gratis in Suedia..nici macar aerul
2.0t 210 hp linear active plus 2005
Volvo Xc90 T6 300 Hp.
ciprian swe
Invatacel
 
Posts: 67
Joined: 22 May 2009, 15:37
Location: Göteborg Sverige

Postby saabby-727 » 29 Nov 2009, 15:20

ciprian swe wrote:Fata tu cred ca te plictisesti acasa si nu ai ce scrie....sincer.Ce animale de companie visezi,ce copii din lumea a 3-a fara porumb in casa pt faptul ca eu folosesc bio-combustibil?Preferi sa murim toti de cancer sau alte cele din cauza poluarii excesive?
Saab bio power merge si cu benzina cat si cu ethanol...ramane la latitudinea ce alegi!Daca ar face ceva care sa functioneze pe apa sunt sigur ca ar fi o groaza de carcotasi...ca ramane fara apa...etc.
Lumea asta e la fel de milioane de ani...nu se termina nimic,totul se regenereaza.Restul sunt minciuni,,,


Multumesc pentru jigniri si atacuri, insä toate astea nu au nici o valoare din partea cuiva care e total dezinformat.
Intreaga masä a specialistilor in domeniu din lume isi fac probleme chiar si pentru ingrijorätoarea scädere a concentratiei de oxigen din aerul Globului Pämintesc intr-atit incit in ca. 50 de ani nu va mai fi destul pentru a respira... iar cei pe care treaba asta nu ii preocupä si nu se informeazä pretind cä sunt MINCIUNI :shock: . Si cauzele imbolnävirii de cancer sunt cu totul altele.
Pentru informare: animalele de companie sunt doar in Franta peste 30 de MILIOANE :!: :!: :!: iar in Germania peste 27 de MILIOANE :!: :!: (doar mamiferele, färä a lua in calcul si reptile, pesti, insecte) . Asa cä la ele se poate "VISA" linistit cäci existä 8) ... si cu gindul la toti copii de pe glob care mor DE FOAME, indiferent cä unii vor sä audä de asta sau nu, se poate nu "visa" ci avea cosmaruri. Insä si asta depinde de persoanä.
Nu are rost sä mä ataci mai departe personal aici,( nu iti voi räspunde :!: )ci atacä-i pe specialistii ale cäror cercetäri si päreri eu doar le-am expus aici.
sä joci golf sau polo, sä conduci logan sau mai bine SÄ PILOTEZI UN SAAB?
la saab frinatul murdäreste jentzile
9-5 2,3T vector 220HP
saabby-727
Senior
 
Posts: 141
Joined: 08 Mar 2009, 14:21
Location: kaiserslautern

Postby ciprian swe » 06 Dec 2009, 19:01

Nordicii utilizează metode extreme pentru a stârpi aceste animale: le transformă în combustibili pentru încălzirea locuinţelor. De când locuitorii din Stockholm au decis să redea libertatea iepurilor ţinuţi în captivitate, capitala Suediei se confruntă cu o invazie a acestor mamifere pe toate străzile oraşului. Numai în 2006, autorităţile din Stockholm au eradicat 6.000 de iepuri. Activitatea a devenit însă neproductivă când sudezii au înţeles că e dificil să scape de cadavre. Iar o decizie a Uniunii Europene care interzice depozitarea cadavrelor în câmp a îngreunat şi mai mult situaţia.

Utilizarea iepurilor pe post de biocombustibili a devenit, în aceste condiţii, o soluţie la îndemână, relatează Time. "Se pare că vor să transforme aceste animale într-o industrie în loc să rezolve adevărata problemă", se plânge Anna Johannesson, o activistă care apără populaţiile de iepuri sălbatici din Suedia.

Suedia nu arde doar iepuri pentru a face casele locuitorilor mai calde. Elanii, renii, caii, porcii şi vacile sunt aruncate la grămadă într-un cuptor de ardere aflat în apropierea Stockholmului. O tonă de carcase de animale este suficientă pentru a încălzi 11.000 de case într-un an, spun reprezentanţii companiei care deţine cuptorul de incinerare.

"Oamenii iubesc iepurii pentru că sunt drăguţi, dar nu le putem da tuturor pastile contraceptive, aşa că trebuie să scăpăm cumva de ei", declară şi un reprezentant al autorităţilor suedeze.


De asta ce parere ai?Totul se regenereaza insa tu o tii pe a ta..La mai mare!!!
P:S: In nici un caz nu imi pierd timpul atacandu-te tpcmai pe tine....tu oricum nu ti cont de ceea ce spun altii,draguta.
2.0t 210 hp linear active plus 2005
Volvo Xc90 T6 300 Hp.
ciprian swe
Invatacel
 
Posts: 67
Joined: 22 May 2009, 15:37
Location: Göteborg Sverige

Postby saabby-727 » 06 Dec 2009, 19:23

Nu mä numära printre "drägutele" tale cä nu ne cunoastem (si nu ne vom cunoaste niciodatä pentru cä nu am interes) si nu chiar oricine viseazä la asta chiar si ajunge.
Si in rest: eu vorbesc de animale de companie iar tu vorbesti de cadavre de animale de fermä sau animale sälbatice. Biocombustibilul mentionat de tine aici e UNA si bioetanolul e ALTA. Ca dovadä cä am dreptate: esti total dezinformat.
Mai bine scrie despre ceva ce cunosti tu personal bine si unde esti in domeniu si lasä bioetanolul si animalele de companie in grija celor care sunt specialisti in domeniile acestea, si care vor face ordine in lume dupä legi si dupä necesitäti, la momentul potrivit.
Si mai lasä-mä si pe mine cä devii aici obositor.
sä joci golf sau polo, sä conduci logan sau mai bine SÄ PILOTEZI UN SAAB?
la saab frinatul murdäreste jentzile
9-5 2,3T vector 220HP
saabby-727
Senior
 
Posts: 141
Joined: 08 Mar 2009, 14:21
Location: kaiserslautern

Postby saabby-727 » 06 Dec 2009, 20:22

ciprian swe wrote:

Suedia nu arde doar iepuri pentru a face casele locuitorilor mai calde. Elanii, renii, caii, porcii şi vacile sunt aruncate la grămadă într-un cuptor de ardere aflat în apropierea Stockholmului. O tonă de carcase de animale este suficientă pentru a încălzi 11.000 de case într-un an, spun reprezentanţii companiei care deţine cuptorul de incinerare.


P.S.:
O TONÄ DE CARCASE ANIMALE :?: (deci 1000 kg) :?: :?: - se compune din: 8-10 porci, 2 vaci, 2-3 cai , 100-200 de iepuri, sau chiar 1 SINGUR TAUR :!: :!: :!: ceea ce incape lejer intr-un singur camion :lol: :lol:
Atunci se pare cä 1 cadavru animal din suedia produce mai multä energie decit o centralä nuclearä :shock: :shock: :shock: De ce nu se inchid atunci centralele, care polueazä mult mai mult si incä cu risc de accidente? Oricine poate observa cä e absurd!
Trebuie cä acolo unde tu ai citit aceste cifre era o foarte mare gresealä de tipar... poate 1 000 000 de tone... (in loc de 1 tonä) pentru 11 000 de case a 365 de zile!
Se pare cä e vorba de "Högdalen power plant" care produce prin arderea diverselor gunoaie si a resturilor biologice energie termicä si electricitate pentru aproape jumätate din locuintele Stockholmului, si este proprietatea comunä a orasului Stockholm si a companiei "Fortum".
Si desigur cä incinerind cadavrele si resturile de abator ( accentuez: ale animalelor de fermä, si nu cele de companie!) pentru a obtine ENERGIE TERMICÄ :!: :!: :!: e o solutie idealä, (in loc de a le distruge necistigind nimic), solutie cunoscutä de cind lumea si aplicatä deja de mult si in multe alte täri. Asta nu e nimic nou, insä nu la randamentul mentionat de tine. Sorry!
DAR: nu are nimic de a face cu bioetanolul :!: , acesta fiind un combustibil fluid (un produs) si nu energie termicä directä.

SI DE FAPT IN ACEST TOPIC ERA VORBA DOAR DE BIOETANOL :!:
poate vom reusi sä ne limitäm la asta :wink: . eu nu voi mai scrie aici altceva, indiferent de provocäri. :wink:
sä joci golf sau polo, sä conduci logan sau mai bine SÄ PILOTEZI UN SAAB?
la saab frinatul murdäreste jentzile
9-5 2,3T vector 220HP
saabby-727
Senior
 
Posts: 141
Joined: 08 Mar 2009, 14:21
Location: kaiserslautern

Postby ciprian swe » 07 Dec 2009, 15:20

biocombustibil sau bioetanol e tot una in Suedia!Ai alimentat vreodata in viata ta cu acest combustibil?sunt sigur ca nu...asa ca lasa scandalul si limiteaza-te in a conduce atat de multi km precum te lauzi...ca in rest nu preai ai nimic de spus.Nu cumva sa iti spuna tie ceva care nu iti convine ca esti gata...a fost ultimul meu mesaj la adresa ta.
Si un lucru e sigur,,,nu visez la tine in nici un caz...sa fim seriosi,Ai o parere muuult prea buna despre tine mahalagioaica mica!
2.0t 210 hp linear active plus 2005
Volvo Xc90 T6 300 Hp.
ciprian swe
Invatacel
 
Posts: 67
Joined: 22 May 2009, 15:37
Location: Göteborg Sverige

Postby saabby-727 » 07 Dec 2009, 16:23

:lol: :lol: :lol:
Stimate "truck driver" !
Acest forum este un site public unde fiecare poate citi ce tu ai scris, deci mä defäimezi si mä ataci personal (eu fiind in Germaina o persoanä destul de cunoscutä) cu cuvinte injositoare in public.
Sper cä ai deja un bun avocat, sau dacä nu, te sfätuiesc sä-ti gäsesti unul pentru cä eu in baza a ceea ce ai scris aici am destul material pentru a te actiona in judecatä cel putin pentru defäimare. Avocatul meu considerä un proces international in acest domeniu "un deliciu" si acest deliciu am sä i-l ofer.
Documentele le vei primi prin postä in mod oficial.
Nu mai are rost sä-ti schimbi adresa de e-mail, e deja inregistratä.
De acum incolo in numele meu corespondeazä cu tine:
- RAe.: Dr. jur. M.Siegfried, Dr. jur. H.-M. Meyers
und Rechtsanwalt Dietmar Wätzmann.
Distractie pläcutä :wink: .
sä joci golf sau polo, sä conduci logan sau mai bine SÄ PILOTEZI UN SAAB?
la saab frinatul murdäreste jentzile
9-5 2,3T vector 220HP
saabby-727
Senior
 
Posts: 141
Joined: 08 Mar 2009, 14:21
Location: kaiserslautern

Next

Return to SAAB - Move Your Mind

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests